Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Niwce

Niwka k.Radłowa

Realizujemy program: Konstruktorzy gier

Agnieszka Burgieł

Nauczyciel matematyki, informatyki i techniki.

Aktualności:

7 lutego 2020 | Niwka k.Radłowa | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Niwce

Wyścigi

Kolejna gra i kolejna dawka emocji 🙂 Tym razem sprawdzimy swoją czujność i refleks. Gra angażuje dwóch zawodników, którzy zasłaniają i odsłaniają dłońmi jak najszybciej czujnik światła. Dodatkowo efekty machania ręką wyświetli ekran przy pomocy dwóch pasków postępu. Wygrywa ten, który pierwszy zapełni swoje diody. Prędko zabraliśmy się za pisanie programu, co nie było łatwe. […]

Czytaj dalej
7 lutego 2020 | Niwka k.Radłowa | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Niwce

Pif, paf!?

Uzbrojeni w naszego robota i lasery zabraliśmy się do pisania programu gry. Polega ona na trafianiu w czujnik natężenia światła umieszczony na końcu ramienia robota. Przy pomocy silnika serwo, ramię robota zmienia pozycję na losowo wybraną. Jeśli celnie trafimy to zapali się zielona dioda i usłyszymy fanfary (czyli nasz bzyczek – buzzer). A jeśli nie […]

Czytaj dalej
7 lutego 2020 | Niwka k.Radłowa | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Niwce

Pixel art

Nastały upragnione zajęcia, na których poczujemy się jak twórcy Minecraft. Wybraliśmy z grafik pixel art obrazki formatu 8×8 i do dzieła! Aby łatwiej określić barwę poszukaliśmy kodów RGB barw. Pracowaliśmy wytrwale, a efekty naszych prac możecie zobaczyć w galerii.

Czytaj dalej
7 lutego 2020 | Niwka k.Radłowa | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Niwce

Malowanie na ekranie

Wchodząc do sali każdy z nas nie mógł się doczekać kolorowania wyświetlacza. Poznaliśmy jego rozdzielczość, sposoby kodowania poszczególnych diod oraz kilka prostych funkcji. Jak się okazuje, wyświetlacze RGB mają wiele barw. A najbardziej zaskoczyła nas składnia koloru białego.. Zaciekawieni tym faktem, postanowiliśmy sprawdzić to w domu – na plakatówkach. Już po chwili cieszyliśmy się z […]

Czytaj dalej
29 stycznia 2020 | Niwka k.Radłowa | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Niwce

Wyświetlamy cyferki

Podczas tej lekcji korzystaliśmy z wyświetlacza RGB o rozmiarze 8×8. Poznaliśmy funkcje, dzięki którym wyświetlaliśmy liczby. Żeby można było zmieniać liczby na ekranie użyliśmy potencjometru. Już nie możemy się doczekać aż zaczniemy kolorować wyświetlacz.

Czytaj dalej
29 stycznia 2020 | Niwka k.Radłowa | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Niwce

Prezenty

Dziękujemy ślicznie za prezenty Święty Mikołaju 🙂

Czytaj dalej
29 stycznia 2020 | Niwka k.Radłowa | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Niwce

Ser i wo? – Serwo!

W czasie tych zajęć dowiedzieliśmy się czym są silniki serwo. Co więcej, nauczyliśmy się je sterować za pomocą potencjometru. Napisaliśmy prosty kod i .. udało się! Już po chwili działał serwomotor i nasz robot machał do nas ogonkiem. Po kilku modyfikacjach ustawiliśmy automatyczny ruch serwomotorem. Te zajęcia dostarczyły nam sporo frajdy 🙂

Czytaj dalej
2 grudnia 2019 | Niwka k.Radłowa | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Niwce

Pib, pib, pib …

W naszej szkole dało się usłyszeć bzyczenie. Nie były to jednak żadne trzmiele, osy czy inne owady. Poznaliśmy kolejną funkcję – buzzer(stan) – dzięki czemu uzyskiwaliśmy sygnał dźwiękowy z wbudowanego na płytkę Arduino brzęczyka. Świetnie sprawdził się do stworzenia programu do czujnika parkowania samochodem. Wykorzystaliśmy przy tym czujnik odległości. Pełni pomysłów zabraliśmy się do pisania […]

Czytaj dalej
13 października 2019 | Niwka k.Radłowa | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Niwce

Uczymy się nowego języka

Podczas zajęć pierwszy raz podłączyliśmy roboty do komputerów. Uruchomiliśmy Arduino IDE. Znamy już obudowę programu, a nawet wgrywaliśmy różne przykładowe skrypty przez port USB na płytkę Arduino UNO. Aby cokolwiek zaobserwować podłączaliśmy do płytki urządzenia wejścia i wyjścia. Dostarczyło nam to sporej dawki frajdy :). Znamy składnię kodu w środowisku Arduino Ide oraz poznaliśmy dwa […]

Czytaj dalej
13 października 2019 | Niwka k.Radłowa | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Niwce

Ro-ro-ro-bot!

Tym razem dzielnie skręcaliśmy robota. Nie było łatwo, zwłaszcza z “kanapką”, czyli mózgiem owej maszyny. Tutaj górę wzięli chłopcy – wykazali się krzepą. Na tym etapie chętnie pomagali koleżankom. Po tych bojach nadszedł czas na ramię strzelnicy. Z tym poradziliśmy sobie dużo lepiej. I tak oto mamy nareszcie narzędzie do pracy podczas następnych zajęć.

Czytaj dalej