Rozpoczęliśmy przygodę z #SuperKoderami

W październiku rozpoczęła się nasza przygoda z programowaniem robotów, zatem nie trudno się domyśleć, że wybraliśmy ścieżkę Majsterkowicze 2.0. Programowanie nie jest nam obce, ale podczas pierwszych zajęć warto było przypomnieć sobie polecenia i bloki w języku scratch. Pierwsze zadanie jakiemu młodzi programiści stawili czoła polegało na stworzeniu gry edukacyjnej “tabliczka mnożenia”. W programie duszek losował liczby i pytał ucznia, ile wynosi iloczyn liczb. Z tym projektem dzieci poradziły sobie świetnie, a testowanie gry sprawiło im najwięcej frajdy. Na kolejnych zajęciach z podstaw scratch’a uczniowie mieli za zadanie stworzyć procedurę, umożliwiającą rysowanie wielokątów o zadanych przez użytkownika parametrach – liczbie boków
i długości boku. SuperKoderzy skorzystali z opcji “Więcej bloków”, aby móc stworzyć własny klocek
w scratch do narysowania np. gwiazdki.