Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Wałdowie

Wałdowo

Szkola

Realizujemy program: Odkrywycy świata

Celina Chrapkowska

Prowadzący

Nauczyciel biologii i przyrody w Szkole Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Wałdowie.

Beata Kurzyńska

Prowadzący

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i informatyki w Szkole Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Wałdowie.

Aktualności:

13 lutego 2018 | Wałdowo | Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Wałdowie

Lekcja 4: Jak uatrakcyjnić nasze gry?

Szkoła

Lekcję zaczęliśmy od podglądania innych gier. I tutaj jeden z uczniów zapytał, czy nam też komputer nie mógłby liczyć punktów? Na takie pytanie czekałam, więc rozpoczęliśmy główną część lekcji. Udało nam się stworzyć skrypt, w którym komputer zliczał punkty, zmieniał kostiumy i tła.

Czytaj dalej
13 lutego 2018 | Wałdowo | Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Wałdowie

Lekcja 3: Praca zespołowa – gra „tabliczka mnożenia”

Szkoła

Instrukcje warunkowe zaczerpnięte z życia??? Proszę bardzo: – kiedy mama szuka sztućców w szufladzie, pędzę na obiad… – kiedy pies kręci się i chce wyjść, udaję, że się uczę… – kiedy tata wychodzi do garażu, biorę jego laptopa… Uczniowie mogą wymieniać tak jeszcze dłuuuugo.  Kłopotów nie sprawiało im także budowanie instrukcji POWTÓRZ. Tworzenie tabliczki mnożenia […]

Czytaj dalej
13 lutego 2018 | Wałdowo | Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Wałdowie

Lekcja 2: Pierwszy skrypt w Scratch

Szkoła

Uczniowie poznali na matematyce układ współrzędnych, więc na dzisiejszych zajęciach z łatwością wyobrażali sobie zasady sterowania nurkiem. Wszystkim udało się ułożyć skrypt dla nurka i zmienić tło. Część uczniów w domu dodała kolejne duszki – rybki i układała dla nich nowe skrypty.

Czytaj dalej
9 lutego 2018 | Wałdowo | Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Wałdowie

Lekcja 1: Scena, duszek, kostium… Poznajemy język programowania Scratch!

Szkoła

Pierwsza lekcja zaciekawiła wszystkich, ponieważ wcześniej uczniowie nie znali Scratch`a. Poznanie duszków, kostiumów, sceny… było doskonałą zabawą podczas zajęć informatyki. Pierwsze wprawienie duszka w ruch zmotywowała uczniów do dalszej pracy.

Czytaj dalej