Podsumowanie

Nastąpiło podsumowanie projektu. Podzieliliśmy się na dwa zespoły i przystąpiliśmy do pracy. Wybraliśmy zdjęcia, aby przygotować prezentację w programie PowerPoint. pracę tę wykonaliśmy na lekcji informatyki.
Czytaj dalejNauczyciel przyrody w Szkole Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Wałdowie.
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i informatyki w Szkole Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Wałdowie.
Nastąpiło podsumowanie projektu. Podzieliliśmy się na dwa zespoły i przystąpiliśmy do pracy. Wybraliśmy zdjęcia, aby przygotować prezentację w programie PowerPoint. pracę tę wykonaliśmy na lekcji informatyki.
Czytaj dalejI. Lekcje 1 i 2 były poświęcone problemowi skąd się bierze wiatr. Uczniowie wykonywali szereg doświadczeń. wykazywali różnicę ciśnienia atmosferycznego a przy tym wiejący wiatr np. ,,wyścigi balonów, “balon na ciepłe powietrze”, “ruch powietrza przy oknie” lub „papierowy wąż”. Uczniowie pracowali w dwuosobowych grupach i podczas nauki świetnie się bawili II.Lekcja 3 nosiła temat ,, […]
Czytaj dalejLekcję zaczęliśmy od podglądania innych gier. I tutaj jeden z uczniów zapytał, czy nam też komputer nie mógłby liczyć punktów? Na takie pytanie czekałam, więc rozpoczęliśmy główną część lekcji. Udało nam się stworzyć skrypt, w którym komputer zliczał punkty, zmieniał kostiumy i tła.
Czytaj dalejInstrukcje warunkowe zaczerpnięte z życia??? Proszę bardzo: – kiedy mama szuka sztućców w szufladzie, pędzę na obiad… – kiedy pies kręci się i chce wyjść, udaję, że się uczę… – kiedy tata wychodzi do garażu, biorę jego laptopa… Uczniowie mogą wymieniać tak jeszcze dłuuuugo. Kłopotów nie sprawiało im także budowanie instrukcji POWTÓRZ. Tworzenie tabliczki mnożenia […]
Czytaj dalejUczniowie poznali na matematyce układ współrzędnych, więc na dzisiejszych zajęciach z łatwością wyobrażali sobie zasady sterowania nurkiem. Wszystkim udało się ułożyć skrypt dla nurka i zmienić tło. Część uczniów w domu dodała kolejne duszki – rybki i układała dla nich nowe skrypty.
Czytaj dalejPierwsza lekcja zaciekawiła wszystkich, ponieważ wcześniej uczniowie nie znali Scratch`a. Poznanie duszków, kostiumów, sceny… było doskonałą zabawą podczas zajęć informatyki. Pierwsze wprawienie duszka w ruch zmotywowała uczniów do dalszej pracy.
Czytaj dalej