Składamy LOFI Robota

7 listopada 2019 r. #SuperKoderzy – Majserkowicze 2. spotkali się na kolejnych zajęciach. Naszą pracę rozpoczęliśmy od ćwiczeń laboratoryjnych połączonych z lekcją interaktywną na komputerach. Uczniowie obejrzeli lekcję o czujnikach. Podjęli próbę odpowiedzi na pytanie: Jak prawdziwy mózg może odbierać informacje, analizować je i odpowiednio reagować? Uczniowie wspólnie wzięli udział w rozwiązaniu interaktywnego QUIZu dotyczącego zagadnień związanych ze zmysłami człowieka, zmysłami robota oraz czujnikami z zestawu CODEBOX. #SuperKoderzy świetnie poradzili sobie z tym zadaniem. Wykazali się dużą trafnością prawidłowych odpowiedzi. Potrafili podać przykłady interaktywnych opcji przycisku. Rozumieją, że od programisty zależy jaką funkcję będzie pełnił potencjometr np. może regulować jasność światła. Uczniowie wiedzą, że czujniki robota są podobne do ludzkich zmysłów, ponieważ pozwalają robotowi odbierać sygnały z otoczenia. W drugiej części zajęć #SuperKoderzy rozpoczęli skręcać szkielet robota – pojazdu. Na zajęciach skręciliśmy boki pojazdu i montowaliśmy silniki. Zadanie wymagało dużej precyzji i cierpliwości. Uczniowie zmontowali silniki w lustrzanym odbiciu. Wszystkie grupy skręciły oba boki pojazdu z silnikiem, przykręcono sterownik do korpusu oraz przygotowano ścianę frontową pojazdu z czujnikiem odległości.