Lekcja 2

Na początku zajęć uruchomiliśmy program mBlock, podłączyliśmy modem 2.4G do portu USB komputera, włączyliśmy robota i sparowaliśmy go z komputerem. Następnie nauczyciel polecił uczniom zaprogramować robota tak, by przejechał z punktu A do punktu B i po dotarciu do celu obrócił się kilka razy wokół własnej osi jakby tańczył. Po wykonaniu pierwszego zadania przeszliśmy do mieszania kolorów. Nauczyciel opowiedział uczniom o modelu RGB kolorów. Do wykonania zadania użyliśmy bloczka “ustaw LED na płytce”. Zadanie uczniów polegało na wyświetleniu na swoim robocie koloru flagi wybranego europejskiego państwa, a pozostałe grupy zgadywały, o flagę jakiego państwa chodziło. Po rozwiązaniu zagadek przeszliśmy do ostatniego wyzwania. Nauczyciel przypomniał uczniom, że płytka mCore wyposażona jest również w brzęczyk (tzw. buzzer) i że można na nim grać różne proste melodie. Zachęcił uczniów do testów. Uczniowie posiadający umiejętność gry na instrumentach muzycznych zaprogramowali robota tak, aby grał znane przez nich piosenki. Nasze roboty zagrały np. piosenkę pod tytułem “Havana” (autor Camila Cabello). Uczniowie bawili się znakomicie podczas zajęć.