Szkoła Podstawowa im. Józefa Lipskiego w Szczurach

Szczury

Szkoła Podstawowa w Szczurach funkcjonuje w pałacu Lipskiego od roku 1949, kiedy  to  adoptowano go na szkołę. Historia  szkolnictwa  na  tym  terenie  sięga  jednak  roku 1823  i  wiąże  się  z  hrabią  pułkownikiem  Walentym Skórzewskim, który  właśnie  wybudował  dom blisko  kościoła  parafialnego i zamienił  go  na  szkołę. Drugi  budynek  szkoły  w Szczurach  wzniesiono  w 1895  roku i  istnieje on do dziś, choć zmieniali  się  jego właściciele. W  roku 1898  od  spadkobierców  Skórzewskich  majątek Szczury  odkupiła Zofia Lipska, a w 1927 roku dziedzicem został Józef Lipski.
Dnia  26  września  2009 roku  patronem  Szkoły  Podstawowej  w Szczurach  został  Józef Lipski ,  który  w  sposób  symboliczny  powrócił do  Ojczyzny, do swych korzeni i posiadłości, by  swym życiem, działalnością i cechami charakteru stanowić fundament pracy wychowawczej przyszłych pokoleń.
https://www.facebook.com/1013947705349995/videos/2435312653423438/

Realizujemy program: Robo-matematycy

Magdalena Matuszewska

Nauczycielka informatyki, matematyki i edukacji wczesnoszkolnej.

Aktualności:

29 czerwca 2020 | Szczury | Szkoła Podstawowa im. Józefa Lipskiego w Szczurach

WIELKI TURNIEJ MATEMATYCZNY

Pomimo pandemii udało się dokończyć realizację programu. Podczas ostatnich zajęć przeprowadziliśmy wielki matematyczny turniej, na którym każda z drużyn zaprezentowała swoje gry wraz z przygotowanymi planszami dla robotów. Uczniowie wymieniali się stanowiskami, aby każda drużyna mogła zagrać w grę przygotowaną przez przeciwników i ją ocenić. Nauczycielka przeprowadziła pogadankę z uczniami o ich największych sukcesach w […]

Czytaj dalej
7 marca 2020 | Szczury | Szkoła Podstawowa im. Józefa Lipskiego w Szczurach

Lekcja 7

To kolejne zajęcia, na których uczniowie tworzyli następne zadania do swoich gier. Nauczycielka prowadząca zajęcia przypomniała uczniom, o czym należy pamiętać, aby stworzyć naprawdę dobrą grę matematyczną. Po napisaniu kolejnych skryptów Robo-matematycy sprawdzali działanie gier. Przeprowadzali próby, modyfikowali, korygowali błędy w swoich zadaniach. Wprowadzali dodatkowe efekty do swoich wyzwań. Drużyny zaczęły również tworzyć plansze do […]

Czytaj dalej
23 lutego 2020 | Szczury | Szkoła Podstawowa im. Józefa Lipskiego w Szczurach

Lekcja 6

Na zajęciach uczniowie tworzyli kolejne zadania do gry. Tym razem skupiliśmy się na zadaniach z geometrii i zadaniach tekstowych. Po stworzeniu skryptów uczniowie zamienili się miejscami i wykonywali zadania innych grup. Pod koniec lekcji przekazali sobie informację zwrotną, uwzględniając elementy, które działały poprawnie i takie, nad którymi grupa musi jeszcze popracować. Uczniowie podczas zajęć wykonali […]

Czytaj dalej
23 lutego 2020 | Szczury | Szkoła Podstawowa im. Józefa Lipskiego w Szczurach

Lekcja 5

Na tych zajęciach przeszliśmy do głównej części realizacji programu, czyli zaczęliśmy tworzyć własne gry matematyczne. Uczniowie podzielili się na trzy grupy. Każda z drużyn przygotowuje grę, w którą zagra drużyna przeciwna. Na początku uczniowie dowiedzieli się, z czego gra ma się składać. Następnie stworzyli ekran startowy gry i skrypt sterowania robotem. W kolejnym kroku opracowywali […]

Czytaj dalej
9 lutego 2020 | Szczury | Szkoła Podstawowa im. Józefa Lipskiego w Szczurach

Lekcja 4

Na zajęcia uczniowie odkrywali, w jaki sposób zapisywać ustalone i losowo wybrane ułamki dziesiętne oraz procenty. Uczyli się używać bloczka “połącz”, żeby zapisywać poprawnie treść zadań matematycznych, a także zagnieżdżania bloczków w taki sposób, aby zachować poprawną kolejność wykonywania działań. Łączyli także zadania obliczeniowe ze skryptem robota. Uczniowie świetnie bawili się podczas zajęć.

Czytaj dalej
9 lutego 2020 | Szczury | Szkoła Podstawowa im. Józefa Lipskiego w Szczurach

Lekcja 3

Na początku zajęć uczniowie grali w cztery gry matematyczne ze studia #SuperKoderzy, po jednej z mnożenia i dzielenia liczb całkowitych, dodawania i odejmowania ułamków, pól i obwodów figur i zadań tekstowych. Po rozgrywkach nauczycielka przeprowadziła pogadankę z uczniami na temat liczb i działań, jakie pojawiały się w tych grach.Następnie drużyna zabrała się za rozwiązywanie pierwszego […]

Czytaj dalej
12 stycznia 2020 | Szczury | Szkoła Podstawowa im. Józefa Lipskiego w Szczurach

Lekcja 2

Na początku zajęć uruchomiliśmy program mBlock, podłączyliśmy modem 2.4G do portu USB komputera, włączyliśmy robota i sparowaliśmy go z komputerem. Następnie nauczyciel polecił uczniom zaprogramować robota tak, by przejechał z punktu A do punktu B i po dotarciu do celu obrócił się kilka razy wokół własnej osi jakby tańczył. Po wykonaniu pierwszego zadania przeszliśmy do […]

Czytaj dalej
11 stycznia 2020 | Szczury | Szkoła Podstawowa im. Józefa Lipskiego w Szczurach

Lekcja 1

Na lekcji pierwszej z mBotem poznaliśmy budowę i podstawowe funkcjonalności robota. Najpierw omówiliśmy budowę robota: silniki, ultradźwiękowy czujnik odległości, czujnik śledzenia linii, mikrokontroler mCore, koła. Następnie przeszliśmy do zabawy robotami. Przetestowaliśmy jego trzy tryby: 1. robot zdalnie sterowany;2. robot unikający przeszkód;3. robot śledzący linię.Po przeprowadzonych testach podłączyliśmy roboty do komputera i włączyliśmy program mBlock. Po […]

Czytaj dalej
11 stycznia 2020 | Szczury | Szkoła Podstawowa im. Józefa Lipskiego w Szczurach

Skręcamy mBoty

W związku z udziałem naszej szkoły w Ogólnopolskim Programie Edukacyjnym Superkoderzy Fundacji Orange, otrzymaliśmy grant na zakup sprzętu komputerowego i pomocy dydaktycznych niezbędnych do prowadzenia zajęć w ramach wybranej ścieżki. Nasza drużyna realizuje ścieżkę Robo-matematycy. Fundusze z grantu przeznaczyliśmy na zakup robotów edukacyjnych mBot do nauki programowania. Do naszej szkoły dotarły wyczekiwane przez nas roboty. […]

Czytaj dalej
1 grudnia 2019 | Szczury | Szkoła Podstawowa im. Józefa Lipskiego w Szczurach

Lekcja czwarta ze Scratchem

Podczas czwartych zajęć po raz kolejny tworzyliśmy własne projekty. Uczniowie w swoich pracach starali się wykorzystać wszystkie grupy skryptów. Starali się również zastosować pętle i zmienne. Na zajęciach omówiliśmy także jak nazwać problemy w programowaniu i poszukiwać sposobów ich rozwiązywania. W miedzyczasie do naszej szkoły dotarła długo wyczekiwana przesyłka, a w niej mBoty. Uczniowie się […]

Czytaj dalej