Podsumowanie listopadowej działalności #Superkoderów.

Logiczna łamigłówka dla dziewczyn i chłopaków 🙂

Nasze listopadowe zajęcia, niemal cotygodniowe, przeznaczyliśmy na realizację dwóch celów: kolejnych lekcji z programu Młodzi Patrioci i dodatkowych pomysłów związanych z kodowaniem inspirowanych programem Uczymy Dzieci Programować, prowadzonego przez Edusense i panią Annę Świć oraz Rafała Mitkowskiego.

Z okazji Święta Odzyskania Niepodległości nasze zajęcia nabrały dodatkowego znaczenia. Utrwaliliśmy symbole narodowe Polski, zajmowaliśmy się polską flagą, hymnem i godłem.

Nikola i jej zadanie w Scratchu

Zaczęliśmy również zajęcia w pracowni komputerowej i działania w programie Scratch. Zbiegło się to świetnie z lekcjami na informatyce. Rozwiązując zadania w Learnning Apps dostrzegliśmy, że możemy spróbować ułożyć własne edukacyjne gry. Część z nas ułożyła gry sprawdzające znajomość lektury z języka polskiego “Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa”. (dodamy je w tej relacji jeszcze w tym tygodniu).

Michał i Hubert układają swoje zadania w Learning Apps.

Kodowanie zagościło w naszej szkole na dobre. Nauczyciele używają ozobotów i różnych kart pracy z kodowaniem na zajęciach rewalidacyjnych. Szkolna koordynatorka programu #Superkoderzy przeprowadziła lekcję z ozobotami i ich programowaniem na lekcjach z dwoma ósmymi klasami. Wykorzystała możliwości ozobotów do nauczenia szóstą klasę odróżniania czasowników dokonanych od niedokonanych. Nauczycielka opiekująca się szkolnym samorządem odkodował symbole polski na kartach pracy na swoich zajęciach z uczniami ze specyficznymi trudnościami w nauce. Nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej wzięły udział w szkoleniu o pracy z ozobotami w szczecineckim przedszkolu. Klasa piąta odkodowywała kotyliony z okazji 11 listopada. Dzieje się naprawdę sporo i świat naszych uczniów i nauczycieli poszerza się o nowe doświadczenia 🙂