Jak wykorzystać energię Słońca?

Wprowadzeniem do zajęć była zabawa integracyjna „Iskierka”, którą przekazywali sobie uczestnicy programu. Następnie, nawiązując do poprzednich zajęć, uczniowie wzięli udział w zabawie „Cień”. Ich zadaniem było pokazanie, jaki będzie cień (krótki, długi, brak) w wybranych porach dnia lub roku (zima, lato, rano, wieczór, południe). Następnie nauczyciel prezentuje model pokazujący zależność między nasłonecznieniem a kątem padania promieni słonecznych. Uczniowie poznają również strefy oświetlenia ziemi i wskazują, które z nich otrzymują najwięcej energii słonecznej. Podczas zajęć wykonaliśmy doświadczenie, dzięki któremu mogliśmy sprawdzić, która powierzchnia nagrzewa się szybciej – biała czy czarna. W tym celu ustawiliśmy w nasłonecznionym miejscu dwa kubki – jeden biały, drugi czarny. Po pewnym czasie zmierzyliśmy temperaturę wody w obu kubkach. Tak jak oczekiwaliśmy woda w czarnym kubku była cieplejsza, czyli nagrzała się szybciej niż w białym kubku.