Odkrywcy świata w Zabrodziu

Realizując program #SUPERKODERZY uczniowie klasy IV B mogą badać zjawiska atmosferyczne, a pomiary analizować poprzez kodowanie. Na lekcjach przyrody dowiedzieli się skąd się bierze wiatr. Zaczęliśmy od wyścigu balonów, który wywołał niemało emocji. Następnie uczniowie starali się zrozumieć pojęcie wyżu i niżu poprzez samodzielne wykonanie doświadczenia „papierowy wąż”, które udowodniło, że ciepłe powietrze zawsze unosi się do góry. Ponadto obejrzeliśmy demonstrację doświadczenia „urodzinowy balonik”. Pracując w grupach uczestnicy programu rozwiązywali zadania z karty pracy oraz układali rozsypanki wyrazowe związane z tematem wiatru. Podczas zajęć w terenie każdy mógł się zapoznać z przyrządem do pomiaru siły i kierunku wiatru oraz samodzielnie je zmierzyć. W nauce wyznaczania kierunku wiatru bardzo pomoce były wykonane w grupach specjalne tarcze. Aby utrwalić zdobytą wiedzę uczniowie korzystali z animacji w aplikacji Scratch.