Tylko dzieci zadają ważne pytania i naprawdę chcą się czegoś dowiedzieć

Na pierwszych zajęciach wyjaśniłam dzieciom, czym będziemy się zajmować w ramach programu SuperKoderzy, jakie będzie nasze zadanie oraz w jaki sposób je wykonamy.

Lekcję zaczęliśmy od zaprezentowania różnych reportaży. Najpierw uczniowie przejrzeli przygotowane przez nauczyciela reportaże prasowe. Wspólnie zastanawialiśmy się nad tematami tychże reportaży, ich elementami, celem ich powstania itd. Następnie wysłuchaliśmy reportażu radiowego, po czym odpowiedzieliśmy sobie na te same pytania co poprzednio. Kolejnym krokiem był reportaż telewizyjny obejrzany przez nas na YouTube. Wybraliśmy materiał ze “Sprawy dla reportera”, który traktował o spełnionym marzeniu chorego chłopca, którego odwiedził sławny piłkarz Kuba Błaszczykowski.

Następnie uczniowie indywidualnie lub w parach zabrali się za grę, w której to określali cechy reportera. Zadanie nie sprawiło dzieciom problemów. Na koniec zastanowiliśmy się przez chwilę nad ciekawymi tematami reportaży, które moglibyśmy poruszyć, tworząc swoje projekty.