Wiatr, kierunki świata, temperatura i Scratch – tworzymy prezentacje

4 kwietnia 2019 r. odbyło się w naszej szkole podsumowanie Ogólnopolskiego Projektu #SuperKoderzy – Odkrywcy Świata. Uczniowie  przedstawili prezentacje multimedialne dotyczące podsumowania udziału w projekcie. Prezentacje stanowiły próbę odpowiedzi na pytanie: jak uczniowie oceniają ten czas w ramach ścieżki Odkrywcy  Świata, czego się dowiedzieli, co było trudne, co było ciekawe i czym chcieliby się pochwalić. Uczniowie bardzo pozytywnie ocenili zajęcia, na których dzięki licznym doświadczeniom, a także zabawie poszerzyli swoją wiedzę na tematy przyrodnicze i informatyczne. Dzisiaj uczniowie wiedzą, że przyrodnikom potrzebne jest programowanie. Wspólnie badali zjawiska przyrodnicze, a wyniki analizowali poprzez kodowanie w języku Scratch. Uczniowie poprzez wykonywane doświadczenia dowiedzieli się od czego zależy siłą wiatru, jak zmierzyć prędkość i kierunek wiatru. Poznali odnawialne źródła energii, energetyczne strefy wiatru w Polsce. Tworzyli gry – animacje w środowisku Scratch. Uczniowie poznali zależność między wysokością Słońca w różnych porach dnia i roku a długością cienia. Dowiedzieli się jak można wykorzystać energię słoneczną. Poznali pojęcie globalnego ocieplenia. Program #SuperKoderzy – Odkrywcy Świata świetnie sprawdził się jako forma zajęć popołudniowych.

#SuperKoderzy prezentacja Hani (2)

#SuperKoderzy prezentacja Marysi i Amelii

#SuperKoderzy prezentacja Mai