Dziękujemy

I na koniec jeszcze WIELKIE PODZIĘKOWANIA dla Fundacji Orange i wszystkim twórców programu #SuperKoderzy. Otworzyliście przed nami niezwykły Świat Robotów poruszających się w Krainie Matematyki. Było SUPER!
Czytaj dalejJesteśmy najstarszą szkołą społeczną w Szczecinie – w tym roku obchodzimy trzydziestolecie. Zaczynaliśmy skromnie, w niewielkim budynku z kilkoma oddziałami, dziś w naszej szkole mamy 21 klas, w których uczy się 340 uczniów. W szkole wszyscy się znają, tworzymy zgraną społeczność chętnych do nauki, zabawy, ciekawych świata uczniów i zaangażowanych nauczycieli. Od lat realizujemy wiele fajnych projektów, w tym roku postanowiliśmy zapoznać się nieco bliżej z mBotami…
I na koniec jeszcze WIELKIE PODZIĘKOWANIA dla Fundacji Orange i wszystkim twórców programu #SuperKoderzy. Otworzyliście przed nami niezwykły Świat Robotów poruszających się w Krainie Matematyki. Było SUPER!
Czytaj dalejTo już nasze ostatnie zajęcia i pożegnanie z mBotami. Trochę szkoda, bo przygoda z robocikami była fantastyczna. Udało nam się stworzyć fajną matematyczną grę, sporo się przy tej okazji nauczyliśmy – potrafimy już sami napisać program w mBlocku, posiedliśmy też podstawową władzę nad naszymi szkolnymi robotami. Dzisiaj sterujemy mBotami ale kto wie, być może za […]
Czytaj dalejCzy dziewczyny potrafią programować? Spójrzcie na nasze dwie koleżanki – Kornelię i Zuzię, są fantastyczne. Razem tworzą parę, której trudno niejednokrotnie dorównać podczas zajęć. Choć najlepiej czują się w swoim towarzystwie, chętnie pomagają też innym. I nie da się ukryć, że dość często korzystamy z ich pomocy. 🙂
Czytaj dalejTesty to czas na wyszukiwanie błędów, wprowadzanie korekt w programie i …jednocześnie świetna zabawa. 🙂
Czytaj dalejZadania przygotowane, czas aby do akcji wkroczyły mBoty. Jaki plan działań? Musimy zaprogramować robociki tak, aby reagowały na odpowiedzi podawane przez uczniów, którzy zasiądą do rozwiązywania zadań. A co mBoty potrafią najlepiej? – świecą, popiskują, przetaczają się we wszystkich kierunkach. OK, trochę to uporządkujmy – prawidłowa odpowiedź to ruch robotów do przodu, którym towarzyszy zdefiniowana […]
Czytaj dalej…Na pierwszy rzut poszła tabliczka mnożenia i prawdę mówiąc… nie było łatwo. Dziś zadanie z geometrii – obliczenie obwodu kwadratu okazało się wyzwaniem dużo prostszym. 🙂
Czytaj dalejRoboty trafiły do szafy, czas popracować przy komputerach. Rozpoczynamy projekt tworzenia gry – 4 matematyczne zadania, 4 bohaterów, którzy je zaprezentują. Potrzebujemy ekran startowy i 4 duszki, każdy wybiera swoje. Kilka linijek kodu i nasi bohaterowie potrafią już pojawiać się i znikać we właściwych momentach. Zapowiada się ciekawie…
Czytaj dalejPrzekonaliśmy się już, że mBoty pięknie sprawnie poruszają się we wszystkich kierunkach. Któż mógł jednak przypuszczać, że potrafią mienić się również pełną paletą barw. …No może trochę przesadziliśmy, migają diodami w rożnych kolorach. Picasso nie byłby raczej zachwycony ale… kiedy zgasną światła a za oknem mrok, widok śmigających w ciemnościach robocików rozsyłających wokół kolorowe sygnały […]
Czytaj dalejTo był fantastyczny dzień! Wprawdzie już kiedyś sterowaliśmy mBotami ale tym razem samodzielnie napisaliśmy program, który pozwolił nam kierować robotami. I udało się – mBoty dokładnie wykonywały nasze polecenia, które przygotowaliśmy w Blocku. Poruszały się zwinnie, zgrabnie wykonując skręty w prawo i w lewo. Jeszcze kilka prób w pracowni, trochę korekt w programie i już […]
Czytaj dalejWprawdzie pożegnała nas już grupa piąto- i szóstoklasistów, która zakończyła już projekt, ale na placu boju pozostali najmłodsi Superkoderzy – uczniowie klas czwartych. I to właśnie dziś przed nimi nowe, poważne wyzwanie – przesiadka ze Scratcha na mBlocka. …Zaraz, zaraz, przecież to prawie ten sam program (?). Wprawdzie kotka zastąpiła przesympatyczna panda ale interfejs poza […]
Czytaj dalej