Jak uatrakcyjnić nasze gry?

04 października odbyła się kolejna  lekcja programowania w programie „Scratch„. W tym dniu zapoznaliśmy się z tworzeniem interakcji użytkownika z programem i sprawdzenie jego refleksu w jednym. Brzmi jak mieszanka wybuchowa, ale dla naszych zdolnych uczniów była to mieszanka bardziej wedlowska. Poprzez tworzenie nowych zmiennych, ustawianie odpowiednich wartości postanowiliśmy stworzyć grę o nazwie „Fast & Furious!

Gra miała na celu uwolnienie zdolności artystycznych twórców oraz świetną zabawę.

Do klepania kodu..gotowi…start!

I tak oto rozpoczęliśmy nasz wyścig na torze, który na początku trzeba było STWORZYĆ. Nastąpiło zwolnienie blokady umiejętności artystycznych i zaczęliśmy rysować swoje tory. Program „scratch” nam to oczywiście umożliwia poprzez „kostiumy scen„.

Już po kreatywnej zabawie z malowaniem przeszliśmy do „klepania kodu”. Najważniejsze do zapamiętania było:

Jeśli autko-duszek wyjedzie za linię toru: wróć na start.

Jeśli przekroczymy linię mety: pogratuluj wygranej.

Jeśli chce zacząć od początku: kliknij klawisz spacja.