Szkoła Podstawowa nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy

Oleśnica

Jesteśmy szkołą bezpieczną i przyjazną. Szanujemy się wzajemnie i wspieramy. Celem naszym jest indywidualny i wszechstronny rozwój oraz wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności umożliwiające dalszą naukę. Rozwijamy aktywne i odpowiedzialne postawy uczestniczenia w życiu społecznym. W naszym życiu odwołujemy się do wartości najwyższych, w tym platońskiej triady: Prawda – Dobro – Piękno.

Realizujemy program: Robo-matematycy

Skrzypczyk Patrycja

Prowadzący

Dyrka Katarzyna

Prowadzący

Aktualności:

24 października 2018 | Oleśnica | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy

Praca zespołowa przy grze matematycznej

Uczniowie Naszej Szkoły bardzo lubią lekcje matematyki. Z uwagi na ten fakt możliwość stworzenia pierwszej gry matematycznej przyniosła uczniom wiele radości. Zabawa z tabliczką mnożenia była o tyle ciekawa, że w naszych grach pojawiły się pierwsze zmienne. Dodatkowo poznaliśmy kolejną pętle warunkową “Jeżeli…, w przeciwnym wypadku”.

Czytaj dalej
17 października 2018 | Oleśnica | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy

Animacja tła i pierwsza pętla warunkowa

Drugie spotkanie uczniów z Scratch’em było dla nich dużym wyzwaniem. Poznaliśmy pierwszą pętlę warunkową “Jeżeli”, jednak szybko znaleźliśmy dla niej zastosowanie w naszej grze. Uczniowie doskonale bawili się przy programowaniu, a zajęcia były pełne wrażeń. Poznaliśmy możliwość tworzenia animacji tła. Największe wrażenie, wśród uczniów, dostarczył “efekt rybiego oka” i możliwość zapętlenia efektu zmiany barwy.

Czytaj dalej
7 października 2018 | Oleśnica | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy

Poznajemy Scratcha

Podczas pierwszych zajęć uczniowie klas czwartych poznali aplikację Scratch, jej budowę oraz możliwości. Dowiedzieli się czym jest scena, duszek, kostium i skrypt. Poznali klocki umożliwiające kodowanie. Uczniowie otrzymali dostęp do internetowej platformy do kodowania za pomocą Scratcha. Z czego byli bardzo zadowoleni, ponieważ daje im to możliwość programowania w domu oraz dopracowania projektów z lekcji. […]

Czytaj dalej