Gra “Kto ma rację? A czy Z?” – działania w nawiasach

Uczniowie poznali grę “Kto ma rację? A czy Z?”. Na podstawie zapisach bloczków kodu uczniowie potrafili wskazać różnicę w algorytmie postępowania. Zamieszanie wprowadzał dodany nawias. W ten sposób poznaliśmy zapisywanie skomplikowanych działań matematycznych za pomocą bloczków.

Uczniowie w parach przygotowywali dla siebie po jednym zadaniu, w których występowały trzy lub cztery działania. Uczniowie wymieniali się zadaniami, a następnie pisali program, w którym duszek podaje rozwiązanie.

Uczniowie wykorzystali zadanie z poprzedniej lekcji (“Ile godzin ma doba?”) i dodali do skryptu działanie robota tak, aby po poprawnej odpowiedzi świecił na zielono i grał trzy dźwięki, a przy błędnej świecił na czerwono i grał jeden dźwięk.

Nie obyło się bez problemów. Pojawiły się pierwsze problemy z mBotami. Tu odpadła śrubka, tu koło się przekrzywiło. Jednak uczniowie z dumą pomagali robotą i wszystkie są sprawne i gotowe na kolejne lekcje.