Szkoła Podstawowa nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy

Oleśnica

Jesteśmy szkołą bezpieczną i przyjazną. Szanujemy się wzajemnie i wspieramy. Celem naszym jest indywidualny i wszechstronny rozwój oraz wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności umożliwiające dalszą naukę. Rozwijamy aktywne i odpowiedzialne postawy uczestniczenia w życiu społecznym. W naszym życiu odwołujemy się do wartości najwyższych, w tym platońskiej triady: Prawda – Dobro – Piękno.

Realizujemy program: Robo-matematycy

Skrzypczyk Patrycja

Prowadzący

Dyrka Katarzyna

Prowadzący

Aktualności:

30 maja 2019 | Oleśnica | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy

Teraz gramy!

Szkoła

Wszyscy z wielkim zaciekawieniem grali w gry przygotowane przez swoich kolegów. Oceniali też trudność i pomysłowość zadań. To były bardzo ciekawe lekcje.

Czytaj dalej
5 kwietnia 2019 | Oleśnica | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy

Wielki turniej matematyczny – gramy!

Zajęcia, na których uczniowie grali w gry stworzone przez przeciwne drużyny. Sprawdzali, komu uda się przejść daną grę w najkrótszym czasie. Jednocześnie uczniowie oceniali, które gry podobają im się najbardziej. Mieliśmy dużo radości przy tym.

Czytaj dalej
18 marca 2019 | Oleśnica | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy

Tworzymy grę matematyczną ciąg dalszy

Uczniowie tworzą zadania matematyczne w programie Mblock. Modyfikują wcześniej utworzone elementy gry. Kończą plansze do gry. Gra już działa, teraz trzeba by ja przetestować.

Czytaj dalej
22 lutego 2019 | Oleśnica | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy

Tworzymy grę matematyczną!

Są to pierwsze zajęcia poświęcona na stworzenie gry matematycznej. uczniowie zostali podzielenie na grupy projektowe, w których pracują. Pierwszym powierzonym zadaniem zostaje zaplanowanie i stworzenie planszy go gry, po której bedzie poruszał się mBot. Następnie uczniowie tworzą ekran startowy gry i planują budowę zadań matematycznych.  

Czytaj dalej
15 stycznia 2019 | Oleśnica | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy

Tworzymy grę matematyczną wprowadzenie

Na lekcji przedstawiona została przykładowa gra planszowa, która została stworzona z wykorzystaniem mbota, planszy i komputera. Natomiast jej działanie było możliwe poprzez program napisany w środowisku mblock. Na tym etapie uczniowie obserwowali na czym polega stworzenie gr matematycznej, jaka jest jej konstrukcja, jak działa i w jaki sposób można ją modyfikować. Uczniowie zostali podzieleni na […]

Czytaj dalej
26 listopada 2018 | Oleśnica | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy

Gra “Kto ma rację? A czy Z?” – działania w nawiasach

Uczniowie poznali grę “Kto ma rację? A czy Z?”. Na podstawie zapisach bloczków kodu uczniowie potrafili wskazać różnicę w algorytmie postępowania. Zamieszanie wprowadzał dodany nawias. W ten sposób poznaliśmy zapisywanie skomplikowanych działań matematycznych za pomocą bloczków. Uczniowie w parach przygotowywali dla siebie po jednym zadaniu, w których występowały trzy lub cztery działania. Uczniowie wymieniali się zadaniami, a […]

Czytaj dalej
23 listopada 2018 | Oleśnica | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy

Programowanie – sposób na łatwe obliczenia

Zajęcia, na których uczniowie odkryli, w jaki sposób stosować bloczki w mBlocku, żeby zapisywać liczby i działania matematyczne. Poznają komendę «zapytaj i czekaj» → «odpowiedź» i ćwiczą korzystanie ze zmiennych. Zamienne okazują się bardzo przydatne przy tworzeniu zadań matematycznych. Uczniowie dostrzegą bardzo duże podobieństwo pomiędzy Scratchem, a mBlock. Wyraźnie podoba im się możliwość tworzenia własnej […]

Czytaj dalej
19 listopada 2018 | Oleśnica | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy

Silniki, brzęczyki i diody, czyli poznajemy się bliżej z mBotem

Lekcja, podczas której uczniowie oswoili się z programowaniem mBota, wykorzystując jego diody, brzęczyk i silniki. Poznali także model RGB barw i testowali, jakie kolory można stworzyć przy użyciu barw czerwonej, zielonej i niebieskiej. Możliwości tworzenia różnych zestawów barw bardzo spodobała się uczniom. Uczniowie podjęli także próbę muzykowania przy użyciu mBota. Udało się zagrać znane i […]

Czytaj dalej
15 listopada 2018 | Oleśnica | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy

Poznajemy mbota

Podczas lekcji uczniowie poznają mBota: jego budowę i podstawowe funkcjonalności. Piszą także pierwszy program zarządzający ruchem robota. Uczniowie zapoznają się także z programem ścieżki i dowiadują, nad jakim projektem będą pracować. Wiele radości przysporzyła uczniom wiadomość o stworzeniu gry planszowej z wykorzystaniem mbotów, komputera i własnej koncepcji gry. Uczniowie odkryli, że mboty potrafią omijać przeszkody […]

Czytaj dalej
26 października 2018 | Oleśnica | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy

Uatrakcyjnienie gry

Stworzona przez nas gra, na poprzedniej lekcji, wydawała się uczniom nuda. Postanowili, więc ją zmodyfikować. Pomysłów na modyfikowanie gry było wiele. Jednym z pomysłów było wprowadzenie punktów przy poprawnych odpowiedziach oraz licznika błędnych odpowiedzi. Uczniowie dodawali efekt obrotu lub dźwięku. Kolejnym z pomysłów było wprowadzenie prezentu – nagrody przy poprawnych odpowiedziach. Prezenty te spadały z […]

Czytaj dalej