SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

MŁODZAWY DUŻE

Szkoła Podstawowa w Młodzawach jest szkołą z wieloletnią tradycją. Najstarsze zachowane dokumenty wskazują na istnienie szkoły w roku 1889. Od siedmiu lat szkołę prowadzi Stowarzyszenie Rozwoju Młodzaw – Nasza Przyszłość. Liczba uczniów w szkole jest mała, co sprzyja lepszym efektom nauczania – każde dziecko traktowane jest indywidualnie. Szkoła jest bardzo dobrze wyposażona, mamy liczne pomoce dydaktyczne, w tym sprzęt komputerowy i multimedialny.

Szkola

Realizujemy program: Dziennikarze przyszłości

Milena Wierzba

Prowadzący

Nauczyciel języka polskiego i języka angielskiego w Szkole Podstawowej w Młodzawach.

Edyta Sopel

Prowadzący

Nauczyciel matematyki i informatyki w Szkole Podstawowej w Młodzawach.

Aktualności:

12 marca 2021 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

Warsztaty

Szkoła

W czwartek SuperKoderzy zakończyli warsztaty programistyczne prowadzone przez Fundację Girls Code Fun w ramach projektu #SuperKoderzy. Warsztaty podzielone były na dwie części. Zajęcia rozpoczęły się od wprowadzenia do tematu dobrostanu cyfrowego. Następnie uczniowie z pomocą Pań prowadzących, zaprojektowali w programie Scratch quiz, podpowiadający jak zadbać o swój cyfrowy dobrostan. Podmieniali literki, wstawiali duszki i budowali […]

Czytaj dalej
27 lutego 2021 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

SuperKoderzy udoskonalają swoje pliki dźwiękowe.

Szkoła

Na czwartkowych zajęciach SuperKoderzy, przed złączeniem w całość dźwięku i obrazów jeszcze raz przyjrzeli się stworzonemu w Audacity podkastowi. Zastanawiali się czy coś można jeszcze uatrakcyjnić w nagranych dźwiękach, coś poprawić aby podkast był jeszcze fajniejszy. Okazało się, że praca w programie Audacity wcale nie jest taka trudna i można wiele ciekawych rzeczy stworzyć oraz […]

Czytaj dalej
31 stycznia 2021 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

Jak z elementów powstaje całość? -czyli tworzymy swój animowany podkast, część 2.

Szkoła

SuperKoderzy wrócili do działania. Na czwartkowych zajęciach uczniowie zastanawiali się nad wstępem oraz obrazami, które będą pojawiały się podczas trwania reportażu. Zadaniem każdego z uczniów było narysować swoją propozycję obrazka na wstęp oraz na rozwinięcie. Gotowe pliki audio czekają aby wstawić je do programu Scratch wraz z obrazami. Już za tydzień łączymy wszystko w jedną […]

Czytaj dalej
20 grudnia 2020 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

Jak z elementów powstaje całość? – czyli tworzymy swój animowany podkast część 1

Szkoła

Czwartkowe zajęcia SuperKoderów rozpoczęły się od przypomnienia schematu tworzenia animowanego podkastu, poprzez zapisanie listy kroków. Następnie w programie Audacity SuperKoderzy przycinali i uatrakcyjniali swoje pliki audio tak aby na kolejne zajęcia były już gotowe do załadowania w programie Scratch.

Czytaj dalej
27 listopada 2020 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

Podkast, który widać – czyli o łączeniu dźwięku ze zdjęciami i animacją.

Czwartkowe zajęcia SuperKoderów rozpoczęły się od zagrania w grę na platformie LearnigApps, miała ona na celu podsumowanie dotychczasowej wiedzy z zakresu reportażu i podkastu. Kolejnym etapem było pokazanie uczniom na przykładowym skrypcie sposobu tworzenia podkastu z animacją w Scratch, a także zapoznanie z modelem łączenia dźwięku ze zdjęciami. Następnie uczniowie samodzielnie układali skrypty, tworząc tym […]

Czytaj dalej
22 listopada 2020 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

Kto? Co? Jak? Gdzie? Kiedy? – czyli podstawowe pytania reportera. Rozpoczynamy metodą projektu.

Szkoła

SuperKoderzy dziękują Fundacji Orange za słodką niespodziankę, która czeka na nich w szkole! Na czwartkowych zajęciach SuperKoderzy  poznali metodę projektu, otrzymali instrukcje jak powinien wyglądać stworzony przez nich podkast, co powinien zawierać i jak długo trwać oraz zdecydowali jaki będzie miał tytuł. Kolejnym etapem zajęć był podział na grupy i przydzielenie ról w każdej z […]

Czytaj dalej
12 listopada 2020 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

Znikający szum – czyli podstawy montażu dźwięku.

Na dzisiejszych zajęciach online SuperKoderzy poznali podstawy montażu dźwięku w programie Audacity. Zapoznali się z funkcjami: do przesuwania w czasie, zaznaczenia, obwiedni, przybliż, oddal, wytnij, wklej a także z różnorodnymi efektami m.in. redukcja szumu, zgłośnienie, ściszenie, wzmocnienie. Bardzo ciekawie, a czasem nawet śmiesznie słychać było przerobiony dźwięk z użyciem podstawowych funkcji programu. Podczas zajęć uczniowie […]

Czytaj dalej
7 listopada 2020 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

Gorące wieści ze Szczebrzeszyna: Chrząszcz brzmi w trzcinie! – czyli o podkaście.

Nasi SuperKoderzy jak co czwartek spotkali się na wspólnych zajęciach, jednakże ze względu na zaistniałą sytuacje zajęcia odbywały się online ale to nie przeszkodziło aby uczniowie z chęcią brali w nich udział, świetnie przy tym się bawiąc. Na początek SuperKoderzy dowiedzieli się co to jest podkast i posłuchali przykładowych podkastów. Kolejnym etapem były łamacze językowe. […]

Czytaj dalej
7 listopada 2020 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

Tylko dzieci zadają ważne pytania i naprawdę chcą się czegoś dowiedzieć. – Ryszard Kapuściński. c. d.

29 października odbyło się kolejne zajęcia  SuperKoderów, na których rozmawialiśmy o reportażu. Nasze spotkanie było nietypowe, ponieważ tym razem uczniowie nie zasiedli w szkolnych ławkach, a przy swoich biurkach w domach, by wziąć udział w zajęciach online. Na początku przypomnieliśmy sobie, o czym były ostatnie zajęcia. SuperKoderzy dyskutowali o niedawno oglądanych reportażach. Następnie zagraliśmy w […]

Czytaj dalej
25 października 2020 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

Tylko dzieci zadają ważne pytania i naprawdę chcą się czegoś dowiedzieć. – Ryszard Kapuściński

22 października nasi #SuperKoderzy wkroczyli do świata dziennikarstwa. W trakcie dzisiejszych  zajęć  uczniowie skupili się na wyjaśnieniu, czym jest reportaż. Wspólnie przeczytaliśmy ciekawe teksty  opublikowane na stronach internetowych, obejrzeliśmy reportaż telewizyjny i wysłuchaliśmy reportażu radiowego.  Następnie dokonaliśmy analizy przeczytanych i obejrzanych tekstów kultury  – zastanowiliśmy się, co je łączy, a co różni. Uczniowie bardzo chętnie […]

Czytaj dalej