Energia Słońca

“Iskierka” pozytywna energia to bardzo dobre rozpoczęcie zajęć. #SuperKoderzy lubią też zabawy ruchowe. Bardzo dobrze reagowali na wskazaną długość cienia. Rozpoczęliśmy od eksperymentu. Dzieci nigdy nie uczą się lepiej niż poprzez doświadczenia, które sami wykonują. Ponieważ tego dnia Słońce niestety nie przebiło się przez chmury, postanowiłam wykorzystać lampkę. W trakcie rozmawialiśmy o swoich przypuszczeniach. Uczniowie zgodnie stwierdzili, że temperatura ma szansę się podnieść w czarnych puszkach. Tak też się stało w tej, która stała pod lampką w białej również się podniosła ale tylko o 0,5 stopnia. Natomiast w puszkach postawionych na parapecie w czarnej nic się nie zmieniło, a w białej temperatura spadła o 1,5 stopnia. Wnioski były oczywiste. Omówiliśmy strefy oświetlenia Ziemi oraz dzieci dopasowały ilustracje do zagadnień, odbija czy pochłania. To były bardzo ciekawe zajęcia. Mimo dzwonka na przerwę nikt nie chciał opuścić sali przed końcem zajęcia :)))