ScratchJr – poznajemy podstawy programowania

Dzisiejsze zajęcia były dla większości uczniów nie lada wyzwaniem, ponieważ po raz pierwszy spotkali się z aplikacją ScratchJr. Na początek zaprezentowałam uczniom aplikację i omówiłam jej funkcje i skrypty. Później spróbowaliśmy wspólnie opowiedzieć legendę o Smoku wawelskim, używając odpowiednich duszków i skryptów. Wiele radości sprawiło uczniom wprawianie postaci w ruch za pomocą bloczków ruchu i nagrywanie dla nich głosu. Niektórzy z nich korzystając z możliwości narysowania brakującego  duszka – w tym przypadku owieczki – próbowali sami ją stworzyć. Na końcu podekscytowani i radośni z faktu, że stworzyli swoją pierwszą grę, zaprezentowali ją kolegom.  Cieszę  się,
iż  moje wcześniejsze obawy, że uczniowie nie poradzą sobie z tą aplikacją, okazały się bezpodstawne. Zajęcia od początku zaciekawiły uczniów, chętnie i z pełnym zaangażowaniem pracowali i pomagali sobie wzajemnie, jeżeli ja nie mogłam im w danym momencie pomóc.

Dzisiejsze zajęcia, to nasze ostatnie zajęcia w tym projekcie. Dzięki naszym wspólnym spotkaniom po Polsce, poznaliśmy tajniki kodowania,szyfry i zapoznaliśmy się z Ozobotem. Dziękujemy autorom  projektu za wiele godzin wspaniałej nauki, przygody i zabawy.