Kim są sąsiedzi Polski?

 

Kolejne lekcje, kolejne wyzwania. Utrwalaliśmy, uporządkowywaliśmy wiadomości dotyczące sąsiadów Polski. Pracowaliśmy z Ozobotami, matą do kodowania, ćwiczeniami interaktywnymi oraz kartami pracy. Najtrudniejszym elementem dla uczniów z niskim poziomem graficznym było wrysowywanie kodów w trasę Ozobota. Dlatego ułatwiłyśmy nieco wykonanie tego zadania poprzez zeskanowanie, wydrukowanie i wycięcie odpowiednich kodów. Teraz zadaniem uczniów było naklejenie kodu w odpowiednie miejsce.Ćwiczenie “Mucha wyszła” oraz wykreślanka, pozwoliło utrwalić nazwy i położenie państw – sąsiadów Polski. Wykorzystałyśmy również pomysł Anny Świć. Uczniowie losowali kartoniki z fragmentami flag oraz podanymi współrzędnymi na matę. Następnie należało odszukać wskazany fragment flagi i położyć na macie zgodnie ze współrzędną. Po wykorzystaniu wszystkich kartoników na macie zostały ułożone flagi Polski i państw z nią sąsiadujących.