Szkoła Podstawowa im. Tysiąclecia Państwa Polskiego

Dzierzgoń

Realizujemy program: Poszukiwacze skarbów

Aktualności:

27 marca 2019 | Dzierzgoń | Szkoła Podstawowa im. Tysiąclecia Państwa Polskiego

Marzec 2019 rok – ostatnie zajęcia

Szkoła

18 marca 2019 roku w naszej szkole odbyły się ostatnie zajęcia projektu “Młodzi patrioci”. Uczniowie poznawali najważniejsze zabytki i miejsca, które warto zobaczyć w Warszawie. Pracowali w grupach i planowali wycieczkę po naszej stolicy. Omawiali miejsca, które chcieliby zwiedzić w Warszawie i prezentowali zdjęcia ciekawych miejsc. Na koniec, na kartach pracy, wpisywali nazwy zabytków i […]

Czytaj dalej
17 marca 2019 | Dzierzgoń | Szkoła Podstawowa im. Tysiąclecia Państwa Polskiego

Marzec 2019 rok

Szkoła

Kolejne zajęcia poświęcone były Warszawie. Przeczytaliśmy legendę pt. “Legenda o Warsie i Sawie” i rozmawialiśmy o najważniejszych postaciach tej opowieści. Układaliśmy pytania i każdy uczeń, po wylosowaniu pytania, odpowiadał na nie. Po wyczerpaniu pytań zabraliśmy się za zakodowanie drogi dla Ozobota, który musiał odnaleźć drogę Warsa do Sawy. Nanosiliśmy odpowiednie kody i sprawdzaliśmy, czy Wars […]

Czytaj dalej
17 marca 2019 | Dzierzgoń | Szkoła Podstawowa im. Tysiąclecia Państwa Polskiego

Luty 2019 rok

Szkoła

Utrwaliliśmy wiadomości o Krakowie. Uczestnicy zajęć wybrali trzy atrakcje turystyczne Krakowa i w programie Scratch tworzyli skrypty. Finałem pracy był krótki quiz o zabytkach Krakowa (Wawel, Bazylika Mariacka, Sukiennice, Stary Rynek i Sukiennice, Pomnik Adama Mickiewicza). Uczniowie rozwiązywali quizy wykonane przez kolegów. Na koniec tworzyli program w dydaktycznym środowisku programowania Baltie. Zadaniem było wyczarowanie zamku […]

Czytaj dalej
17 marca 2019 | Dzierzgoń | Szkoła Podstawowa im. Tysiąclecia Państwa Polskiego

Styczeń 2019 rok

Szkoła

W styczniu kontynuowaliśmy zajęcia. Uczniowie opowiedzieli legendę o powstaniu Gniezna. Za pomocą aplikacji Gniezno 3D (Muzeum Początków Państwa Polskiego) odbyli wirtualny spacer po pradawnym gnieźnieńskim grodzie. Rozmawialiśmy o najważniejszych budowlach osady. Składaliśmy model katedry, który okazał się dosyć trudny do wykonania przez uczestników zajęć. Zwieńczeniem działań dzieci była makieta grodu i trasa z kodami dla […]

Czytaj dalej
17 marca 2019 | Dzierzgoń | Szkoła Podstawowa im. Tysiąclecia Państwa Polskiego

Grudzień 2018 rok

Szkoła

Na kolejnych zajęciach przypomnieliśmy legendę pt. ” O Lechu, Czech i Rusie” i tworzyliśmy komiks. Dzieci najbardziej polubiły pracę z Ozobotami. Na kolejnych kartach pracy odczytywali kształt liter (kierunki świata pasujące do wędrówki Lecha, Czech i Rusa) i wstawiali kody dla Ozobotów. Roboty jeździły, mrugały i docierały do celu na końcu drogi.

Czytaj dalej
27 stycznia 2019 | Dzierzgoń | Szkoła Podstawowa im. Tysiąclecia Państwa Polskiego

Młodzi patrioci – kolejne zajęcia

Szkoła

W listopadzie poznawaliśmy i utrwalaliśmy wiadomości dotyczące symboli narodowych Polski. Dzieci kodowały flagę, śpiewały hymn, oczywiście w odpowiedniej pozycji. Dużo zadowolenia i frajdy przyniosła uczniom zabawa “zakodowana mucha”. Na macie, po rozłożeniu w różnych miejscach symboli narodowych, uczniowie na początku wzrokiem śledzili ruchy muchy, potem, za pomocą klocków ruchu, kodowali drogę do wybranego symbolu. Na […]

Czytaj dalej
22 stycznia 2019 | Dzierzgoń | Szkoła Podstawowa im. Tysiąclecia Państwa Polskiego

Relacja ze Szkoły Podstawowej w Dzierzgoniu

Szkoła

W Szkole Podstawowej w Dzierzgoniu realizowany jest projekt “Młodzi patrioci”. W roku szkolnym 2018/19 zorganizowaliśmy zajęcia pozalekcyjne dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Na zajęcia uczęszcza 7 chłopców i 6 dziewczynek z klas IV i V, które odbywają się po południu w każdy poniedziałek.

Czytaj dalej
22 stycznia 2019 | Dzierzgoń | Szkoła Podstawowa im. Tysiąclecia Państwa Polskiego

Pierwsze zajęcia

Szkoła

8 października odbyła się pierwsza lekcja pt. “Mapa Polski i kierunki świata”. Uczniowie zapoznali się tematyką projektu. Poznali najważniejsze informacje na temat położenia geograficznego Polski w Europie, wskazywali główne kierunki świata oraz kodowali  trasy postaci na macie. Na kolejnych zajęciach poznawali sąsiadów Polski, wskazywali na mapie Polskę i jej sąsiadów. Pracowaliśmy w dydaktycznym środowisku programowania […]

Czytaj dalej