Aktualności:

5 grudnia 2017 | Brzozowo | Szkoła Podstawowa w Brzozowie

Pierwsze kroki w Scratch’u.

Szkoła

Dziś mieliśmy przygodę z “kotem” :).Uczniowie uruchamiali środowisko Scratch. Omawialiśmy  elementy widoczne na ekranie. Zrobiliśmy kilka małych programików . Pływające rybki w akwarium. Mnożenie liczb.

Czytaj dalej
4 grudnia 2017 | Chorzów | Szkoła Podstawowa nr 1

Budujemy roboty

Szkoła

Listopadowe zajęcia kółka informatycznego  klasa 4a poświęciła na budowanie robotów. Zajęło nam to cztery godziny, ale jest efekt – każdy z sześciu robotów  działa! Prace nad skręcaniem robotów nie obyły się bez problemów, błędów i wielu wątpliwości… czy nasze roboty będą działać? Na szczęscie praca z śrubokrętem nam nie straszna i udało nam się zamontować […]

Czytaj dalej
4 grudnia 2017 | Świdnik | Szkoła Podstawowa w Kalinówce

Ciekawe konstrukcje

Minął już drugi miesiąc zajęć z SuperKoderów! Nasi uczniowie mają to coraz ciekawsze pomysły jak można spersonalizować swoje roboty, ich wyobraźnia nie ma granic :). Zależy im, żeby budować roboty ciekawe, ale przy tym takie, które będą szybkie, wytrzymałe oraz stabilne. Czyżby się szykowali na walki robotów?!?

Czytaj dalej
4 grudnia 2017 | Warszawa | Szkoła Podstawowa nr 323 im. Polskich Olimpijczyków w Warszawie

Dziękujemy za upominki :)

Podczas listopadowych zajęć Superkoderzy zostali obdarowani upominkami, jakie przysłała do naszej szkoły Fundacja Orange. Dzieci bardzo się ucieszyły z koszulek, smyczy, notesów, piórników, długopisów… Ubrani w nowe koszulki ochoczo przystąpiły do wykonania kolejnego zadania. Chłopcy wyznaczyli przy pomocy taśmy tor przeszkód dla naszych lofirobotów. Zadanie polegało na jak najszybszym pokonaniu trasy. Czas odmierzany był osobno dla każdego […]

Czytaj dalej

Mamy możliwość pracy na tabletach.Zainstalowaliśmy aplikację LOFI.                                                      Zapoznaliśmy się z podstawowymi zasadami działania sterownika LOFI. Montujemy podstawowy pojazd, podłączamy moduł bluetooth do sterownika.Wrażenia po budowie robotów były niesamowite. Było to […]

Czytaj dalej
3 grudnia 2017 | Kraków | Szkoła Podstawowa nr 159 Sióstr Urszulanek Unii Rzymskiej

Sekwencer Zaawansowany – Część I

Podczas dwóch kolejnych naszych spotkań powtórzyliśmy sobie poznane dotąd pojęcia muzyczne i zapoznaliśmy się z sekwencerem zaawansowanym. Zanim jednak zaczęliśmy zapisywać i edytować nasze melodie, poznaliśmy pianolę – instrument muzyczny, którego działanie podobne jest do edytora pianolowego używanego w wielu programach muzycznych. Z ożywieniem oglądaliśmy film przedstawiający pianolę i jej działanie, gdyż uznaliśmy, że w […]

Czytaj dalej
3 grudnia 2017 | Warszawa | Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 2 im. Jana Pawła II

Roboty pojazdy gotowe do akcji.

Wszystko w najlepszym porządku, tylko trochę śrubek nam zostało :). Chłopaki byli z siebie zadowoleni. Dziewczyny bardzo lubią jak wszystko się jakoś konkretnie nazywa. Postanowiły nazwać roboty pojazdy po swojemu. Po lekcji poukładały je do swoich pudełeczek i położyły na półeczki. Porządnickie.

Czytaj dalej
3 grudnia 2017 | Warszawa | Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 2 im. Jana Pawła II

Sprytne główki i sprawne rączki

Sprytne główki pomyślały, sprawne rączki poskręcały i roboty gotowe. A ile zabawy i śmiechu przy tym było! Taka nauka, to się nam wszystkim podoba i uczniom i nauczycielom. Ujawnili się profesjonaliści w czytaniu instrukcji i mistrzowie w szybkości kręcenia śrubokrętem. Inni byli specjalistami od podłączania kabelków, ups przewodów:). Każdy znalazł coś dla siebie. Nawet zapach […]

Czytaj dalej
3 grudnia 2017 | Radom | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12

Początki z Audacity

Bardzo pracowita klasa 6a już jest po pierwszych zajęciach z Audacity. Najpierw osłuchaliśmy nagrań z wywiadu z Rafałem. Każdy wybierał swój sposób pracy. Jedni woleli słuchawki, inni głośniki. Najwięcej zabawy było ze słuchaniem własnego nagranego głosu. Podzieleni w pary, wszyscy byli odpowiedzialni za swój kawałek wywiadu. Jakież było zdumienie, gdy okazało się, że można powycinać […]

Czytaj dalej