Aktualności:

24 listopada 2018 | Jarosław | Szkoła Podstawowa nr 1 im. św. Królowej Jadwigi w Jarosławiu

Organizacja pracy SuperKoderów

Na pierwszych, organizacyjnych zajęciach spotkaliśmy się 21 września 2018 roku. Początkowo nauczyciel zarysował uczestnikom zajęć program oraz ustaliliśmy harmonogram spotkań. Każdy miał prawo i czas do wypowiedzi na temat tego, czego oczekuje na zajęciach oraz tego jak widzi siebie i swoje umiejętności po zakończeniu zaplanowanych na ten rok szkolny zajęć. Wspólnie stwierdziliśmy, że naszą przygodę […]

Czytaj dalej
23 listopada 2018 | Małogoszcz | ZSzO Szkoła Podstawowa im. 24 Lutego 1863 R. w Małogoszczu

Robomatematycy uruchamiają swoje mBoty

Kolejne zajęcia w ramach ogólnopolskiego programu edukacyjnego #SuperKoderzy były dla Robomatematyków z Małogoszcza imponujące. Dzieciaki mogły przetestować swoje roboty i sprawdzić, czy wszystko działa poprawnie. Uczestnicy zajęć zapoznali się również z oprogramowaniem mBlock, z którego będą już stale korzystać. Wszystko przygotowane na wysoki połysk. I.Szyszkowska, M. Grzyb

Czytaj dalej
23 listopada 2018 | |

Tworzymy grę

Szkoła

Scratch przestał już być dla nas tajemnicą. Uczniowie sami tworzą swoją pierwszą grę- “tabliczkę mnożenia”. Przyszedł też czas na wykazanie się kreatywnością i dzielenie się swoimi pomysłami – jak można powstałą grę uatrakcyjniać. Pomysłów było dużo, zabawy z utworzonymi grami również.

Czytaj dalej
23 listopada 2018 | Miedźna | Zespół Szkolno - Przedszkolny w Miedźnej

Budujemy pierwszego robota

Pora zacząć budowanie. Najpierw pudełko na śrubki, przyrząd do trzymania pisaka, obudowa silnika i sterownika Brain…. Dziewczyny wiodły prym w skręcaniu części! Wszyscy byli tak zajęci, że zaskoczył nas dzwonek….

Czytaj dalej
23 listopada 2018 | Oleśnica | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy

Programowanie – sposób na łatwe obliczenia

Zajęcia, na których uczniowie odkryli, w jaki sposób stosować bloczki w mBlocku, żeby zapisywać liczby i działania matematyczne. Poznają komendę «zapytaj i czekaj» → «odpowiedź» i ćwiczą korzystanie ze zmiennych. Zamienne okazują się bardzo przydatne przy tworzeniu zadań matematycznych. Uczniowie dostrzegą bardzo duże podobieństwo pomiędzy Scratchem, a mBlock. Wyraźnie podoba im się możliwość tworzenia własnej […]

Czytaj dalej