Aktualności:

Ach ta tabliczka mnożenia…             #SuperKoderzy stawiają czoła wszelkim przeciwnościom. Nawet Tabliczka Mnożenia nie jest im straszna. Tworzenie gry poszło jak “z płatka”, wszyscy byli z siebie dumni, widząc efekty własnej pracy. Zamieniając się miejscami z kolegami, #SuperKoderzy mogli wypróbować grę sąsiada. Został wybrany #SuperMistrz Tabliczki Mnożenia. Dzięki tym zajęciom          i napisanym grom, uczniowie w […]

Czytaj dalej
25 listopada 2018 | Konopnica | Szkoła Podstawowa w Konopnicy

Skąd się bierze i jak wykorzystać wiatr?

Wiatr – temat rzeka, który wyjątkowo przypadł do gustu moim SUPERKODEROM. Nauka oparta na eksperymentach, zawsze sprawdza się najlepiej i daje mnóstwo radości oraz ogrom zaangażowania. Niekiedy pogoda nie zachęcała do wyjścia na boisko, ale oni dzielnie podejmowali wyzwanie.Uczniowie w parach codziennie chodzili mierzyć siłę i kierunek wiatru. Pilnowali swojej kolejki, co niezmiernie mnie cieszyło.  Nie […]

Czytaj dalej
Szkoła

Huuura !!! Majsterkowiczom z Drawskiego Młyna udało się ożywić Lofi Roboty. Na razie działają za pomocą aplikacji Lofi Control i Lofi Blocks. Ale było frajdy, emocji i zabawy!!! Zawody wygrał Lofi Robot nr 3 a jego “piloci” zyskali tytuł ZWYCIĘZCÓW i otrzymali słodką nagrodę od prowadzącej zajęcia 🙂 Na kolejnych spotkaniach będziemy dalej wtajemniczać się […]

Czytaj dalej
24 listopada 2018 | Sosnowiec | Prywatna Szkoła Podstawowa AKADEMIA MŁODYCH

Zabawa trwa!

Robomatematycy – zabawa trwa! Krok po kroku suniemy do przodu w ramach programu SuperKoderzy! Za nami najważniejsze przygotowania – samodzielne złożenie i przetestowanie robotów mBot oraz przegląd i przećwiczenie wszystkich funkcji programu Scratch, które będą nam potrzebne w realizacji naszego głównego zadania – stworzenia gry matematycznej. Trzymajcie na nas kciuki!    

Czytaj dalej
24 listopada 2018 | Dłużec | Szkoła Podstawowa im. Króla Jana III Sobieskiego w Dłużcu

Stajemy się ekspertami! Kolejne zajęcia ze Scratcha

Na kolejnych zajęciach ze Scratcha tworzyliśmy grę – “tabliczkę mnożenia”. To zadanie pozwalało nam wykazać się kreatywnością i rozwijać umiejętności dzielenia się pomysłami. Jak to w grach bywa nasze zmiany i uatrakcyjnienie rozgrywki skoncentrowało się na wprowadzeniu rywalizacji i punktacji. Pozostały wolny czas wykorzystaliśmy na stworzenie dodatkowych poziomów. Myślami już jednak byliśmy przy zestawie EDUBOX LOFI […]

Czytaj dalej
24 listopada 2018 | Dłużec | Szkoła Podstawowa im. Króla Jana III Sobieskiego w Dłużcu

Zaczynamy! Pierwsze zajęcia ze Scratchem

Pierwsze zajęcia w ramach projektu #Superkoderzy to dla nas – uczniów klasy piątej – początek dłuższej przygody z robotyką. Na dobry start przypomnieliśmy sobie podstawy Scratcha, co nie było dla nas zadaniem trudnym, wszak mieliśmy te zagadnienia na zajęciach z informatyki w klasie 4. Zadaną na zajęciach pracę wykonaliśmy dość szybko i pozostałe minuty poświęciliśmy […]

Czytaj dalej
24 listopada 2018 | Biskupów | Publiczna Szkoła Podstawowa Stowarzyszenia Szkoły w Biskupowie

Roboty Lofi ruszyły :)

Na ostatnich zajęciach Internet mieliśmy drobne problemy z połączeniem robotów z laptopami, ale po wielu próbach udało się. Silniki zostały włączone i Lofi pojechał 🙂 – na razie tylko do przodu, ale już nie możemy doczekać się następnych zajęć, na których planujemy tor przeszkód, a może i wyścigi?  

Czytaj dalej
24 listopada 2018 | Jarosław | Szkoła Podstawowa nr 1 im. św. Królowej Jadwigi w Jarosławiu

Podstawy Scratcha – cz.3

Jedna z naszych uczennic stworzyła i zapisała na ostatnich zajęciach śmieszną, ale poprawnie przygotowaną grę pt. “Zaręczyny”. Tym razem wszyscy razem pracowaliśmy nad jej ulepszeniem i uczynieniem atrakcyjną dla każdego. Najwięcej czasu poświęciliśmy na “rozgryzienie” pojęcia pętli, aby ukończyć nasze dzieło zgodnie z zamierzeniami.

Czytaj dalej
24 listopada 2018 | Jarosław | Szkoła Podstawowa nr 1 im. św. Królowej Jadwigi w Jarosławiu

Podstawy Scratch – cz. 2

Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie co się działo na dzisiejszych zajęciach… Okazało się, że Scratch do tego stopnia spodobał się naszym uczniom, że został uruchomiony również w domu w obecności rodziców, a niekiedy rodzeństwa. Stąd też zaplanowane zajęcia nieco musiały zmienić swoje obliczę, gdyż uczniowie zaczęli sterować nie tylko duszkami, ale również i nauczycielem prowadzącym:) Sukces […]

Czytaj dalej

Ojej, co tu się działo… ileż pytań, ileż odpowiedzi ile pomysłów rodziło się w głowach naszych SuperKoderów… Pierwsze koty za płoty i to dosłownie, bo przecież domyślnym duszkiem Scratcha jest właśnie kotek:) Zdecydowanie to nie były nudne zajęcia, a chęci do pracy były tak wielkie, że Ci, którzy wykonali swoje zadanie jako pierwsi palili się […]

Czytaj dalej