Aktualności:

13 lutego 2019 | Połajewo | Szkoła Podstawowa im. Arkadego Fiedlera

Quiz o zabytkach Krakowa

Szkoła

Kolejne zajęcia pochłonęły nas całkowicie, a to wszystko za sprawą wymagającego quizu o zabytkach Krakowa. Naszą przygodę rozpoczęliśmy jednak od zdobycia podstawowej wiedzy na temat najważniejszych zabytkach byłej stolicy Polski. Zebrane informacje wykorzystaliśmy do przygotowania materiałów potrzebnych do zaprogramowania quizu. Następnie krok po kroku tworzyliśmy kolejne skrypty. Nowością było dla nas wysyłanie wiadomości przez poszczególne […]

Czytaj dalej
13 lutego 2019 | Królowa Górna | Szkoła Podstawowa im. Wincentego Witosa w Królowej Górnej

Uczymy się sterowania mBotem

Szkoła

Ponieważ nasza robo gra ma polegać między innymi na jeżdżeniu mBotem po planszy, musimy się nauczyć poruszać nim. Aby móc to zrobić musimy najpierw napisać aplikację, która pozwoli nam na sterowanie robotem. Tworząc aplikację korzystamy z wywoływania i odbierania “wiadomości” przez mBlock, każde zwolnienie klawisza strzałek powoduje wysłanie “wiadomości”: stop, która jest przechwytywana przez funkcję […]

Czytaj dalej

Przekonaliśmy się już, że mBoty pięknie sprawnie poruszają się we wszystkich kierunkach. Któż mógł jednak przypuszczać, że potrafią mienić się również pełną paletą barw. …No może trochę przesadziliśmy, migają diodami w rożnych kolorach. Picasso nie byłby raczej zachwycony ale… kiedy zgasną światła a za oknem mrok, widok śmigających w ciemnościach robocików rozsyłających wokół kolorowe sygnały […]

Czytaj dalej
13 lutego 2019 | Zbiczno | Szkoła Podstawowa w Zbicznie

#SuperKoderzy ze Zbiczna kończą budowę robota!

Na dzisiejszych zajęciach udało się nam ukończyć budowę robota -pojazdu. Uczniowie przykręcili sterownik do korpusu i zamontowali Bluetooth. Kiedy włączyli swoje roboty – wszystkie pięć radosnym “piknięciem” i diodami zasygnalizowały, że są gotowe do jazdy. Udało się! Mamy to!

Czytaj dalej
13 lutego 2019 | Barczewo | Szkoła Podstawowa im. F. Nowowiejskiego w Barczewie

“Tylko dzieci zadają ważne pytania i naprawdę chcą się czegoś dowiedzieć”- część 1 i 2

Na dzisiejszych zajęciach wzięliśmy pod lupę reportaż jako gatunek literacki. Uczniowie samodzielnie wyszukiwali informacji o reportażu i stworzyli mapy myślowe.

Czytaj dalej