Gorące wieści ze Szczebrzeszyna: Chrząszcz brzmi w trzcinie! – czyli o podkaście.

Nasze mBoty w programie #Superkoderzy wreszcie ruszyły z miejsc! Przygotowaliśmy tory przeszkód i programowaliśmy tak, aby omijały przeszkody i świeciły ostrzegawczo. Niektórym udało się dodać do tego dźwięki! A jak działały można zobaczyć TUTAJ!
Czytaj dalej„Od wiatru do żarówki” Wiedza małych odkrywców na temat wiatru jest duża. Ostatnim zagadnieniem jest wyjaśnienie mechanizmu działania współczesnych wiatraków. Nie jest to takie proste, jak się na początku wydawało. Sprawa okazała się naprawdę skomplikowana.
Czytaj dalejNiestety nie zawsze wszystko zależy od nas, z powodu problemów technicznych z zasilaniem możemy skorzystać tylko z jednego laptopa, jak to wykorzystać? Urządzając zawody w jeżdżeniu mBotem na czas 🙂 Dzielimy Super Koderów na dwa zespoły: 6 dziewczyn i 4 chłopców. Rozkładamy matę, ustalamy reguły i do jazdy, gotowi, Start! Zasady zawodów: każda osoba w […]
Czytaj dalejUczniowie zmierzyli się z możliwością zapisu działań w Scratchu, tworzyli proste pytania i formułowali odpowiedzi, korzystając z pętli warunkowych. Poprawnie łączyli bloczki, tak żeby została zastosowana odpowiednia kolejność działań. Bardzo ładnie poradzili sobie z zadaniem tekstowym i ułożyli poprawnie srypty, wzbogacając je o własne pomysły. Na koniec połączyli przygotowany skrypt z funkcjonalnościami robota. Jednocześnie bardzo […]
Czytaj dalejSterowanie robotem nie jest takie proste:)
Czytaj dalejRobo-matematycy to my! Programowanie – sposób na łatwe obliczanie czas zacząć. Uczniowie tym razem zmagają się z królową nauk – matematyką i zapisują różna działania matematyczne, ćwiczą korzystanie ze zmiennych i sami się sprawdzają.
Czytaj dalejPoznajemy się bliżej z mBotem. Uczniowie testują różne kolory, kodują flagi oraz podejmują próbę muzykowania przy użyciu mBota. Uczniowie biorą udział w teleturnieju: „Jaka to melodia” i odgadują jaką melodię zagrał mBot.
Czytaj dalej