Aktualności:

Po ćwiczeniach obróbki dźwięku przyszedł czas na pierwsze nagrania. Tworzymy podcasty, ale też zbieramy grafikę do projektu dziennikarskiego. Edycja i obróbka nagrań wymaga skupienia. Okazuje się, że niektóre sekwencje trzeba powtórzyć z powodu zakłóceń. Proces tworzenia rozwija się odsłaniając czasem potrzeb e modyfikacji scenariusza.

Czytaj dalej
Szkoła

Rozpoczęliśmy zabawę z płytką makey makey. Ćwiczymy zakodowane utwory muzyczne takie jak : Panie Janie, Kurki trzy, Wlazł kotek na płotek, Lulajże Jezuniu, itp. na pianinach i gitarze. Tworzymy również swoje projekty za pomocą ołówka które później podłączamy do płytek i o dziwo! grają.

Czytaj dalej
28 stycznia 2020 | |

Silniki, brzęczyki i diody, czyli poznajemy bliżej Mbota.

Gdy nasze roboty zostały złożone nadszedł czas na wypróbowanie ich funkcji. Testowaliśmy diody, jazdę po linii, na pilota, układaliśmy skrypty kierujące robotem za pomocą strzałek, a nawet były pierwsze próby muzykowania naszego robota.

Czytaj dalej
28 stycznia 2020 | |

Gifty od Fundacji Orange

Bardzo dziękujemy za wspaniałe upominki dla Superkoderów!!! To była cudowna paczka prezentów jeszcze przed feriami:)

Czytaj dalej

Ferie za nami! Cyfrowi DJ ruszają w dalszą podróż świata muzycznego kodowania. Na początku naszych zajęć przypomnieliśmy sobie obsługę sekwensera zaawansowanego. Omawialiśmy go jeszcze w 2019 roku. Musimy przyznać, że potrzeba trochę czasu na opanowanie tych wszystkich opcji, przełączników i guzików. Lecz nie poddajemy się i uczymy nowych form kontaktu z muzyką.Koordynator projektu #SuperKoderzy, p. […]

Czytaj dalej
26 stycznia 2020 | MAŁOGOSZCZ | SZKOŁA PODSTAWOWA IM. 24 LUTEGO 1863 R. W MAŁOGOSZCZU

Kolejny tydzień z programowaniem i kolejne ciekawe doświadczenia😀

Małogoscy #SuperKoderzy w różnych odsłonach: jedni programują, drudzy grają na owocowych pianinach korzystając z kontrolera Makey Makey, kolejni projektują instrumenty, a jeszcze inni bawią się muzyką z sekwencerem rytmicznym i melodycznym. Przy okazji poznajemy zasady przewodnictwa prądu. Łączymy różne edukacje – informatyczną, podstawy fizyki, matematyczną, muzyczną, plastyczną. Wspaniały czas👍

Czytaj dalej
25 stycznia 2020 | Opole | Szkoła Podstawowa nr 31

Diody już działają

Szkoła

Udało się, pierwsze własne programy w C++ sterujące diodami, zapraszamy do obejrzenia filmów, tu się nie zmieściły 🙂 https://www.facebook.com/joanna.swiercz.5/videos/2843105032418339/

Czytaj dalej
25 stycznia 2020 | Opole | Szkoła Podstawowa nr 31

Piszemy pierwsze programy sterujące diodami.

Szkoła

Podczas drugiego spotkania przypomnieliśmy sobie jak wygląda środowisko Arduino IDE. Wgrywaliśmy gotowe skrypty na kontroler. Dużo radości przyniosło nam podłączanie diod i czynników, urządzeń wyjścia. Napisaliśmy również pierwsze programy, które sterowały m.in diodami.

Czytaj dalej
Szkoła

Po tych trzech miesiącach kodowania jesteśmy na wielkie “TAK” dalszej pracy. Generalnie idzie nam coraz lepiej.  Tym razem bawiliśmy się kodami, szyframi i oczywiście ozobotami, które coraz częściej wykorzystujemy na lekcjach rewalidacji indywidualnej, języku polskim i historii (chronologia zaczyna być zabawą).   Jesteśmy z Poznania, więc pamięć o poznańskich naukowcach, którzy rozszyfrowali enigmę jest wielka. To […]

Czytaj dalej