Aktualności:

30 września 2017 | Chorzów | Szkoła Podstawowa nr 1

Superkoderzy na start!

Szkoła

We wrześniu 2017r. rozpoczeliśmy przygodę z robotami i Scratchem. Pierwsze lekcje poświęciliśmy na zapoznanie się z aplikacją, jej interfejsem. Dowiedzieliśmy się, co to jest dusek, scena, skrypt. Krok po kroku odkrywaliśmy zastosowania kolejnych bloczków, przy pomocy których tworzyliśmy pierwsze proste programy.

Czytaj dalej
30 września 2017 | Młyniec Pierwszy | Szkoła Podstawowa w Młyńcu Pierwszym

Jak poruszać duszkiem?

Szkoła

Pod koniec września uczniowie sprawdzali dwie metody poruszania duszkami. Pierwsza była bardzo szybka i pozwalała łatwo namówić duszka do ruchu, jednak ruchy były mało precyzyjne. Drugi sposób pozwolił uczniom poruszać duszkiem tak jak chcieli. Poznali przez to pętle JEŻELI oraz pętlę ZAWSZE. Był to wstęp do tworzenia ich własnej gry.

Czytaj dalej
30 września 2017 | Nędza | Szkoła Podstawowa im. Powstańców Śląskich w Nędzy

Scratch nam nie obcy.

Szkoła

Grupa projektowa Szkoły Podstawowej w Nędzy przypominała i utrwalała podstawy kodowania w języku Scratch 2.0. Przez cały wrzesień uczniowie na lekcjach zajęć komputerowych, zajęciach dodatkowych i w domu przypominali sobie kodowanie w języku Scratch 2.0. Tworzyli podstawowe skrypty, opracowywali duszki i tła oraz tworzyli proste gry.

Czytaj dalej
Szkoła

Od września uczniowie z klas IV i VI rozpoczęli swoją przygodę z robotyką. Zajęcia odbywają się w ramach projektu Fundacji Orange #Superkoderzy, do którego udało nam się zakwalifikować w ubiegłym roku szkolnym. Całą kwotę pozyskaną z projektu zainwestowaliśmy w zakup robotów – sześć zestawów EDUBOX LOFI ROBOT.

Czytaj dalej
28 września 2017 | Łódź | Szkoła Podstawowa Towarzystwa Oświatowego "Edukacja"

Wrzesień – z Robotem za pan brat

  #SuperKoderzy rozpoczynają realizację ścieżki Majsterkowicze 2.0 w ramach lekcji techniki w klasie IV (łącznie 30 uczniów). Po lekcji organizacyjnej i zapoznaniu się z regulaminami, przystępują do rozpakowywania tajemniczych zestawów EDUBOX. Znalezione w nich drewniane elementy, części elektroniczne i mechaniczne, wywołują ogólny zachwyt i zainteresowanie.

Czytaj dalej
27 września 2017 | Pruszcz Gdański | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Matejki

27 września 2017 r. – Doskonalimy nasze skrypty i pracujemy w zespołach

Nasza grupa liczy już 18 osób…Dzisiaj Pani Renata powiedziała “Stop – bo zaczyna być tłumnie…” Trochę Jej dokuczamy, bo sama zaprosiła naszego nowego kolegę – Mikhailo, który skradł nasze serca – niesamowicie szybko (mimo bariery językowej) przyswaja wiedzę, którą my mieliśmy okazję poznać na poprzednich zajęciach. Dzisiejsze spotkanie rozpoczęliśmy od podziału na dwuosobowe zespoły (jeden trzyosobowy). […]

Czytaj dalej
25 września 2017 | 08-430 Żelechów ul.Ogrodowa 3 | Szkoła Podstawowa im. Romualda Traugutta

Nasz pojazd już prawie gotowy

Na lekcji, gdzie kończyliśmy produkcję pojazdu, natrafiliśmy na kilka problemów. Koła i do nich podkładki zakładają  się bardzo mocno – w każdym przypadku przydała się pomoc nauczyciela. Aby włożyć Powerbank należy ustawić nakrętki w jednym położeniu i najlepiej przymocować do niego sznurek z kółkiem, bo ciężko wyciągnąć. Należy odpowiednio podpiąć silniki i czujnik odległości. Praca zespołowa funkcjonowała […]

Czytaj dalej
20 września 2017 | Pruszcz Gdański | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Matejki

20 września 2017 r. – Pierwszy skrypt

Na dzisiejszych zajęciach jest już nas siedemnaścioro. Spotkanie rozpoczęliśmy od przypomnienia – jak poruszać się na platformie https://scratch.mit.edu. Kontynuowaliśmy pracę z animacją stworzoną na poprzednich zajęciach. Dużo frajdy dały nam animacja tła, pierwsze instrukcje warunkowe i świadomość, że tworzymy coraz bardziej rozbudowane skrypty.

Czytaj dalej
20 września 2017 | Barcin | Zespół Szkół w Barcinie

Nasze Pierwsze Spotkanie

Szkoła

No to zaczynamy naszą przygodę z Lofi Robotami 🙂 18 września wszyscy uczestnicy zajęć podekscytowani czekali na pierwsze spotkanie z robotami. Najpierw obejrzeliśmy filmiki i prezentacje przedstawiające Lofi Roboty, porozmawialiśmy o tym czym są roboty. W zajęciach udział bierze 10 chłopców i 4 dziewczyny. Po krótkim wprowadzeniu dokonaliśmy podziału na zespoły, od teraz każda drużyna […]

Czytaj dalej