Aktualności:

Czy robot i maszyna to to samo? Na ten temat dyskutowali uczniowie biorący udział w programie #SuperKoderzy. Uczniowie podawali przykłady maszyn i robotów oraz ich zastosowanie. Młodzi programiści mówili o energii, źródłach energii i energii elektrycznej. Każdy uczeń już wie, że za pomocą energii elektrycznej można wytworzyć ruch, dźwięk, światło itp, Jednak najważniejszą częścią spotkania […]

Czytaj dalej
6 listopada 2019 | Klebark Wielki | Szkoła Podstawowa im. ks. Pawła Chmielewskiego

Reportaż jako gatunek literacki

Szkoła

Ryszard Kapuściński napisał: “(…) tylko dzieci zadają ważne pytania i naprawdę chcą się czegoś dowiedzieć.” Ten cytat to motto naszych zajęć wprowadzających w świat gatunku literackiego jakim jest reportaż. Uczniowie poznali świat reporterów, dowiedzieli się jakimi cechami charakteryzuje się dobry dziennikarz oraz jakie tematy powinny być podejmowane przez reporterów. Piątoklasiści nie bali się zadawania bardzo […]

Czytaj dalej
6 listopada 2019 | Klebark Wielki | Szkoła Podstawowa im. ks. Pawła Chmielewskiego

W październiku poznaliśmy Scratcha

Szkoła

W październiku rozpoczęliśmy naszą przygodę z #SuperKoderami. Na lekcjach informatyki poznajemy program Scratch i uczymy się kodowania. Jest to superzabawa. Praca w tym programie nie sprawia nam trudności i czekamy na kolejne wyzwania.

Czytaj dalej
6 listopada 2019 | Babsk | Szkoła Podstawowa im. Fryderyka Chopina w Babsku.

Scratch – początki

Szkoła

8 października w naszej szkole rozpoczęliśmy realizację programu Superkoderzy – Majsterkowicze 2.0. Swoją przygodę zaczęliśmy od powtórzenia podstaw Scratcha. Na pierwszych zajęciach uczniowie poznali interfejs programu Scratch, zapoznali się z dostępnymi bloczka i założyli swoje konta.Na drugich zajęciach uczniowie zapoznali się z instrukcjami warunkowymi. Przy ich użyciu uczniowie stworzyli skrypt sterujący duszkiem za pomocą strzałek. […]

Czytaj dalej
6 listopada 2019 | Sosnowiec | Zespół Szkół Prywatnych "Twoja Przyszłość"

Dziennikarskie początki

Nagrać materiał, edytować ścieżkę dźwiękową, zaprogramować animację, stworzyć reportaż – damy radę 🙂 Uczniowie na zajęciach z języka polskiego zostali zapoznani z nowymi definicjami związanymi z reportażem oraz podcastem. W zajęciach praktycznych w pracowni komputerowej pomału wdrażamy się w podstawy edycji dźwięku w programie Audacity. Początki są trudne (zwłaszcza, gdy większość osób ma słuchawki na […]

Czytaj dalej
6 listopada 2019 | |

Pierwszy miesiąc zajęć już za nami:)

Szkoła

 Już pod koniec września ruszyły w naszej szkole zajęcia Superkoderów. Program jest realizowany przez panią Agnieszkę Pilarczyk i Irenę Pudłowską. W zajęciach uczestniczą wszyscy chętni uczniowie z klasy 4 i 5.. Projekt realizowany jest na dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych. Obecne w programie uczestniczy dwudziestu pięciu uczniów i mamy do dyspozycji aż dziesięć mBot-ów. Pięć  zakupionych z […]

Czytaj dalej

4.11 – Trzecie warsztat Temat: Quo vadis Duszku? Cel: Uczeń porusza duszkiem po układzie współrzędnych (x,y) Materiały: zafoliowane układy współrzędnych do rysowania komputer – jeden na ucznia PROJEKT pokazowy Przebieg zajęć: Uczniowie rysują na kartach drogę duszka z A do B poruszając się po krawędzi kratek. Wyznaczają najprostszą drogę kratową. Na komputerze uczniowie przygotowują drogę duszka wg współrzędnych […]

Czytaj dalej
5 listopada 2019 | Olsztyn | Społeczny Zespół Przedszkolno - Szkolny 101

Strona na stronie!

Dziś utrwalaliśmy dotychczas zdobyte wiadomości z pisania stron internetowych. Naszym zadaniem było stworzyć stronę… na pustej stronie kartki! Tyle, ile pamiętaliśmy 🙂 Na następnych zajęciach będziemy sprawdzać, co nam wyjdzie po przepisaniu tych kodów do Notepada++ 🙂

Czytaj dalej
5 listopada 2019 | Józefów | Szkoła Podstawowa im. Wandy Chotomskiej

3..2..1……………..

No i się zaczęło. Lekcje, podczas których uczniowie poznali mBoty: ich budowę i podstawowe funkcjonalności. Poskładać i skręcić mBoty to nie taka prosta sprawa, nawet Pan Konserwator udzielił nam wsparcia. Dzięki Panie Piotrze. Mamy to:)

Czytaj dalej