Aktualności:

Powspominajmy… 😊  Jeszcze przed rozpoczęciem zdalnego kształcenia nasi SuperKoderzy przypomnieli sobie jak tworzyć zmienne i do czego mogą one służyć. Stworzyli programy, w którym duszek mówił kolejno sumę, różnicę, iloczyn i iloraz wylosowanych liczb. SuperKoderzy posługiwali się także komendą “zapytaj i czekaj”  “odpowiedź”, a także posługiwali się pętlą warunkową z odpowiedzią. Łączyli zadania obliczeniowe ze […]

Czytaj dalej
8 maja 2020 | | Szkoła Podstawowa w Sokołowie

Sprawdzamy refleks

Podczas ostatnich już lekcji z serii #SuperKoderzy skonstruowaliśmy urządzenie elektro-mechaniczne korzystając z instrukcji i gotowych podzespołów. Użyliśmy dwóch czujników światła i dwóch diod LED, wyświetlacza LED 8×8 pikseli RGB oraz elementów konstrukcyjnych z zestawu LOFI Robot CODEBOX. Efektem naszych działań jest gra “wyścigi” dedykowana dla dwóch graczy, sprawdzająca refleks. Tym samym zrealizowaliśmy ostatni projekt w […]

Czytaj dalej

“Improvise. Adapt. Overcome.” – znane na całym świecie podejście Bear Grylls’a potrzebne jest i nam! Inne warunki pracy = nowe rozwiązania 🙂 Ustaliliśmy z grupą, że mogą działać na dwa sposoby: albo zostają przy swoich starych projektach i kodach w HTMLu, albo wybierają prostszą – na pozór – pracę w WIX. Cudowne jest to, że […]

Czytaj dalej
6 maja 2020 | Grzywna | Szkoła Podstawowa w Grzywnie

Nie podaliśmy się ;)

Szkoła

W tym trudnym czasie epidemii koronawirusa, pozbawieni ukochanych robotów, programowaliśmy dla nich, bez nich. W szkole zostawiliśmy piękne plansze, panel startowy do naszych gier oraz dwie gry matematyczne.W nauczaniu zdalnym pracując na platformie Scratch stworzyliśmy jeszcze cztery gry: zadania tekstowe, ułamki dziesiętne, obwód prostokąta oraz pole prostokąta. Dziś podsumowaliśmy i oceniliśmy swoje dokonania w Scratch-u […]

Czytaj dalej
30 kwietnia 2020 | | Szkoła Podstawowa w Sokołowie

Programujemy zdalnie

Ograniczenia w szkolnictwie nie zniechęciły nas do dalszego programowania LOFI Robotów i kontruowania gier. Za pomocą ogólnodostępnych aplikacji rozpoczęliśmy zajęcia zdalne w ramach projektu #SuperKoderzy. Implementowaliśmy działanie wyświetlacza LED 8×8 pikseli RGB, poznaliśmy zasady działania najbardziej popularnego modelu przestrzeni barw: RGB oraz zbudowaliśmy własne urządzenie do gry “strzelnica” i napisaliśmy do niego oprogramowanie.

Czytaj dalej