Aktualności:

3.10 – Pierwsze warsztaty na wyjeździe integracyjnym Temat: Kot = robot – język zrozumiały dla Kota  Cel: Uczeń wie jak pisać kod zrozumiały dla komputera Materiały: 25 kartek = 2 x niebieski robot i meta, 2 x żółty robot + meta kartki ze strzałkami (2 żółte, 4 niebieskie), instrukcja hop (niebieska i żółta) tablety z aplikacją Bit By Bit  Przebieg […]

Czytaj dalej
7 października 2019 | Zamość | I Społeczna Szkoła Podstawowa im. Unii Europejskiej w Zamościu

Jak pracować w Scratchu

Podczas pierwszych październikowych zajęć piątoklasiści przypomnieli sobie budowę okna w programie Scratch oraz podstawowe pojęcia: duszek, scena, kostium, skrypt. Przygotowali pierwszą animację według własnego pomysłu wybierając scenę i duszka, korzystając ze skryptów ruchu i wyglądu. Śmiechu było co niemiara, bo niektóre duszki żyły własnym życiem, za nic mając sobie zamysły młodych programistów. Na szczęście wszystkiemu […]

Czytaj dalej

#Supekoderzy z naszej szkoły włączyli się do społecznej inicjatywy Code Week organizując w naszej szkole akcję „Od zabawy do programowania”, która będzie trwała od 7-11 października. W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania uczniowie będą rozwijać swoje umiejętności z zakresu programowania, podstaw robotyki i poznawania świata nowych technologii przy użyciu mat edukacyjnych, robotów m-Bot i Ozobotów oraz […]

Czytaj dalej
6 października 2019 | Trzcianka | Szkoła Podstawowa Nr 1 w Trzciance im. Juliusza Słowackiego

Znam już zestaw CODEBOX!

27 września 2019 odbyło się drugie spotkanie #SuperKoderów – Majserkowicze 2. Nadal przygotowujemy się do rozpoczęcia budowy naszego Robota, dzisiaj pracowaliśmy nad naszym zestawem CODEBOX. Skręcaliśmy pudełka na śrubki oraz pudełka na cały zestaw, w którym będą przechowywane nasze moduły i inne elektroniczne podzespoły oraz śrubki i części drewniane naszego Robota. Podczas skręcania pudełek było […]

Czytaj dalej
4 października 2019 | Lublin | Szkoła Podstawowa Sióstr Urszulanek Unii Rzymskiej

#SuperKoderzy wystartowali!

Szkoła

Zgodnie z planem, wraz z nadejściem października ruszyły w naszej szkole zajęcia w ramach projektu #SuperKoderzy – opartego na łączeniu nauki z użyciem nowych technologii i kodowania. Na naszych początkowych spotkaniach będziemy pracować w wizualnym języku programowania scratch. Pierwsze zajęcia to zaznajomienie się z podstawowymi pojęciami i funkcjami. Każdy z uczestników bardzo zaangażował się w […]

Czytaj dalej
4 października 2019 | Brodowo | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Brodowie

Scratch po raz pierwszy….

Szkoła

4 października 2019 r. 12 uczniów (jeden niestety był nieobecny) w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Brodowie rozpoczęło naukę kodowania i budowania robotów na ścieżce edukacyjnej Majsterowicze 2.0.  Pierwszym krokiem było poznanie programu Scratch, który przygotowuje do programowania zachowań robotów. W tym dniu uczniowie poznali podstawowe elementy programu, jak “duszek”, tło, bloki skryptu i zasady ich […]

Czytaj dalej
3 października 2019 | Miłakowo | Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy

Wakacyjne szkolenie

21 sierpnia wzięłyśmy udział w szkoleniu Programu Fundacji Orange #SuperKoderzy w FabLab w Warszawie, by przygotować się do prowadzenia zajęć. Spotkanie z Lofi Robotem było bardzo udane.

Czytaj dalej
3 października 2019 | |

MAJSTERKOWICZE 2.0 – ruszamy!

Z przyjemnością ogłaszamy, że klasa PSP-5ω będzie w tym roku szkolnym realizować ścieżkę Majsterkowicze 2.0! Pierwsze zajęcia już za nami – rozmawialiśmy o tym, czym różnią się roboty od maszyn i jakie praktyczne zastosowania można by jeszcze dla nich wymyślić. Podjęliśmy też pierwsze kroki na drodze do złożenia robotów w całość Wprawdzie to dopiero początki, […]

Czytaj dalej
3 października 2019 | Kalisz | Szkoła Podstawowa nr 21 w Kaliszu

#SuperKoderzy znów w akcji!

Piętnastka uczniów z naszej szkoły bierze udział w programie #SuperKoderzy pod patronatem Fundacji Orange. Grupę stanowią przede wszystkim dzieci z klasy VI oraz jeden z uczniów z klasy IV. Tym razem realizujemy projekt łącząc dziennikarstwo z programowaniem. Pierwsze zajęcia były przypomnieniem działania programu Scratch. Uczniowie uczyli się jak sterować “duszkiem” i zmieniać jego wygląd oraz […]

Czytaj dalej