Aktualności:

6 października 2019 | Trzcianka | Szkoła Podstawowa Nr 1 w Trzciance im. Juliusza Słowackiego

Znam już zestaw CODEBOX!

27 września 2019 odbyło się drugie spotkanie #SuperKoderów – Majserkowicze 2. Nadal przygotowujemy się do rozpoczęcia budowy naszego Robota, dzisiaj pracowaliśmy nad naszym zestawem CODEBOX. Skręcaliśmy pudełka na śrubki oraz pudełka na cały zestaw, w którym będą przechowywane nasze moduły i inne elektroniczne podzespoły oraz śrubki i części drewniane naszego Robota. Podczas skręcania pudełek było […]

Czytaj dalej
4 października 2019 | Lublin | Szkoła Podstawowa Sióstr Urszulanek Unii Rzymskiej

#SuperKoderzy wystartowali!

Szkoła

Zgodnie z planem, wraz z nadejściem października ruszyły w naszej szkole zajęcia w ramach projektu #SuperKoderzy – opartego na łączeniu nauki z użyciem nowych technologii i kodowania. Na naszych początkowych spotkaniach będziemy pracować w wizualnym języku programowania scratch. Pierwsze zajęcia to zaznajomienie się z podstawowymi pojęciami i funkcjami. Każdy z uczestników bardzo zaangażował się w […]

Czytaj dalej
4 października 2019 | Brodowo | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Brodowie

Scratch po raz pierwszy….

Szkoła

4 października 2019 r. 12 uczniów (jeden niestety był nieobecny) w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Brodowie rozpoczęło naukę kodowania i budowania robotów na ścieżce edukacyjnej Majsterowicze 2.0.  Pierwszym krokiem było poznanie programu Scratch, który przygotowuje do programowania zachowań robotów. W tym dniu uczniowie poznali podstawowe elementy programu, jak “duszek”, tło, bloki skryptu i zasady ich […]

Czytaj dalej
3 października 2019 | Miłakowo | Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy

Wakacyjne szkolenie

21 sierpnia wzięłyśmy udział w szkoleniu Programu Fundacji Orange #SuperKoderzy w FabLab w Warszawie, by przygotować się do prowadzenia zajęć. Spotkanie z Lofi Robotem było bardzo udane.

Czytaj dalej
3 października 2019 | |

MAJSTERKOWICZE 2.0 – ruszamy!

Z przyjemnością ogłaszamy, że klasa PSP-5ω będzie w tym roku szkolnym realizować ścieżkę Majsterkowicze 2.0! Pierwsze zajęcia już za nami – rozmawialiśmy o tym, czym różnią się roboty od maszyn i jakie praktyczne zastosowania można by jeszcze dla nich wymyślić. Podjęliśmy też pierwsze kroki na drodze do złożenia robotów w całość Wprawdzie to dopiero początki, […]

Czytaj dalej
3 października 2019 | Kalisz | Szkoła Podstawowa nr 21 w Kaliszu

#SuperKoderzy znów w akcji!

Piętnastka uczniów z naszej szkoły bierze udział w programie #SuperKoderzy pod patronatem Fundacji Orange. Grupę stanowią przede wszystkim dzieci z klasy VI oraz jeden z uczniów z klasy IV. Tym razem realizujemy projekt łącząc dziennikarstwo z programowaniem. Pierwsze zajęcia były przypomnieniem działania programu Scratch. Uczniowie uczyli się jak sterować “duszkiem” i zmieniać jego wygląd oraz […]

Czytaj dalej
2 października 2019 | Siemianowice Śląskie | Szkoła Podstawowa nr 16 im. Bolesława Prusa

PIERWSZE KOTY ZA PŁOTY

Nasi uczniowie już pierwsze kroki w microPythonie mają za sobą. Na początek zapoznaliśmy się z budową płytek oraz ich możliwościami. Poznaliśmy również parę faktów dotyczących historii i aktualnego statusu Pythona na światowym rynku programistycznym. Najciekawsze oczywiście jednak były zajęcia praktyczne, na których wspólnie przygotowaliśmy na naszych płytkach krótki napis. Oczywiście MICRO:BIT 🙂

Czytaj dalej

Dnia 12 września 2019 r. LOFI maniacy w naszej szkole wystartowali w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego #SuperKoderzy – ścieżka Majsterkowicze 2. Pierwsze zajęcia to wprowadzenie w tematykę robotów. Wspólnie razem uczniowie przedstawili różnice między robotami, a maszynami. Omówiono podstawowe komponenty robota na bazie zestawu LOFI Robot -CODEBOX. Uczniowie z dużą ciekawością zapoznali się z zawartością […]

Czytaj dalej
2 października 2019 | Janikowo | Szkoła Podstawowa w Janikowie

SuperKoderzy z Janikowa

Wystartowaliśmy!!!! Dnia 30 września 2019 rozpoczęła się przygoda ze SuperKoderami uczniów ze Szkoły Podstawowej w Janikowie. Zadanie 1, czyli “Współpraca najważniejsza“ Zajęcia zostały rozpoczęte zabawą na współpracę. Podzieleni na grupy musieli zbudować robota z klocków. Zadanie nie należało jednak do prostych, ….. bowiem robota mogła zobaczyć tylko jedna osoba z grupy. Osoba, która mogła zobaczyć jak […]

Czytaj dalej