Aktualności:

5 października 2017 | Radom | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12

Witaj, świecie!

Nowy rok szkolny i nowe zajęcia. W tym roku dołączyliśmy do Dziennikarzy przyszłości. Zanim Scratch się pojawi, przypomnieliśmy sobie kodowanie offline.

Czytaj dalej
5 października 2017 | Łęczna | Szkoła Podstawowa nr 4 im. Papieża Jana Pawła II

#SuperKoderzy w naszej szkole

Od 12 września 2017, uczniowie naszej szkoły biorą udział w programie #SuperKoderzy. Realizujemy ścieżkę Majsterkowicze 2.0.  W programie uczestniczą chętni uczniowie z klas IV szkoły podstawowej. Na inauguracyjnych zajęciach, przedstawiłem uczniom plan pracy oraz tematykę zajęć. Obecnie uczniowie są w trakcie opanowywania podstawy obsługi Scratcha, który będzie nam potrzebny do programowania naszych robotów.      […]

Czytaj dalej
5 października 2017 | Butryny | Zespół Szkolno-Przedszkolny w Butrynach

Superkoderzy z Butryn wystartowali!

  W ubiegłym roku szkolnym uczniowie obecnej klasy IV zakwalifikowali się do programu edukacyjnego Fundacji Orange. Celem programu jest nauka podstaw programowania i robotyki. Uczniowie realizują wybraną przez siebie ścieżkę edukacyjną Majsterkowicze 2.0. Pierwsze zajęcia za nimi. Co będą robić? Czego się nauczą? Czym są roboty? To było tematem pierwszych zajęć. Najbardziej jednak ciekawiło ich […]

Czytaj dalej
4 października 2017 | Pruszcz Gdański | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Matejki

4 października 2017 r. – Komputer, robot, maszyna

Przygotowujemy się do rozpoczęcia zajęć z robotami…ale nie ma lekko, trzeba trochę teorii. Najpierw rozmawialiśmy, dyskutowaliśmy, spieraliśmy się również, bo to też nam wychodzi… i w końcu wiemy jak rozróżniać te trzy pojęcia. Zabrakło nam czasu, albo zwyczajnie wyleciało nam z głowy żeby wykonać więcej zdjęć…Pani wdraża z nami również Office 365 dla Edukacji i […]

Czytaj dalej

Dowiedzieliśmy się już czy są LOFI Roboty, poznaliśmy już wszystkie elementy, z których składać się będą nasze urządzenia, poznaliśmy zasady działania czujników, które będą zamontowane… Czas przystąpić do działania – zaczynamy składać roboty. Początkowo praca była trudna, gdyż trzeba było zrozumieć instrukcję, tak by krok po kroku łączyć ze sobą poszczególne podzespoły i części. Dopiero, […]

Czytaj dalej
2 października 2017 | 08-430 Żelechów ul.Ogrodowa 3 | Szkoła Podstawowa im. Romualda Traugutta

Zmysły robota, połączenie z komputerem

Skoro roboty – pojazdy mamy już gotowe,  pora na lekcję ZMYSŁY ROBOTA.  Bardzo duża pochwała dla twórców witryny pozwalającej na interaktywna lekcję z czujnikami.  Mając dwie godziny lekcyjne do dyspozycji, udało nam się na pierwszej zainstalować: sterowniki na laptopach pozwalające na połączenie robota z komputerem, aplikację LOFI ROBOT ScratchX z Chrome Web Store. Na drugiej […]

Czytaj dalej
30 września 2017 | Chorzów | Szkoła Podstawowa nr 1

Superkoderzy na start!

Szkoła

We wrześniu 2017r. rozpoczeliśmy przygodę z robotami i Scratchem. Pierwsze lekcje poświęciliśmy na zapoznanie się z aplikacją, jej interfejsem. Dowiedzieliśmy się, co to jest dusek, scena, skrypt. Krok po kroku odkrywaliśmy zastosowania kolejnych bloczków, przy pomocy których tworzyliśmy pierwsze proste programy.

Czytaj dalej
30 września 2017 | Młyniec Pierwszy | Szkoła Podstawowa w Młyńcu Pierwszym

Jak poruszać duszkiem?

Szkoła

Pod koniec września uczniowie sprawdzali dwie metody poruszania duszkami. Pierwsza była bardzo szybka i pozwalała łatwo namówić duszka do ruchu, jednak ruchy były mało precyzyjne. Drugi sposób pozwolił uczniom poruszać duszkiem tak jak chcieli. Poznali przez to pętle JEŻELI oraz pętlę ZAWSZE. Był to wstęp do tworzenia ich własnej gry.

Czytaj dalej
30 września 2017 | Nędza | Szkoła Podstawowa im. Powstańców Śląskich w Nędzy

Scratch nam nie obcy.

Szkoła

Grupa projektowa Szkoły Podstawowej w Nędzy przypominała i utrwalała podstawy kodowania w języku Scratch 2.0. Przez cały wrzesień uczniowie na lekcjach zajęć komputerowych, zajęciach dodatkowych i w domu przypominali sobie kodowanie w języku Scratch 2.0. Tworzyli podstawowe skrypty, opracowywali duszki i tła oraz tworzyli proste gry.

Czytaj dalej