Aktualności:

29 listopada 2019 | Warszawa | Szkoła Podstawowa im. Samuela Bogumiła Lindego

Listopad z Audiosauną

Szkoła

Cyfrowi Dj-e szkoły Lindego w tym miesiącu zmierzyli się z zaawansowanym sekwencerem Audiosauna. Było dużo kodowania, myślenia, dźwięków i pomysłów. Zaczęliśmy od kodowania tradycyjnych polskich melodii… a zakończyliśmy na tworzeniu własnych kompozycji. Tytułów padło mnóstwo, a każdy utwór nie tylko brzmiał niepowtarzalnie, ale jeszcze często ciekawie wyglądał. Nadchodzi grudzień, a z nim nasze nowe superkoderowskie […]

Czytaj dalej
29 listopada 2019 | Dobiesław | Społeczna Szkoła Podstawowa w Dobiesławiu

Listopadowe majsterkowanie

Szkoła

Końcówka listopada w naszej szkole zbiegła się z zakończeniem części montażowej naszych LOFIRobotów. Scratch’a znamy już od dawna i mamy nadzieję, że na następnych zajęciach poradzimy sobie równie sprawnie jak dotychczas. Pozdrawiamy znad morza – ahoj!

Czytaj dalej
29 listopada 2019 | Zgierz | Szkoła Podstawowa nr 5

Listopadowe spotkania

Szkoła

Tematy kolejnych spotkań #SuperKoderów to symbole narodowe. Uczniowie przypomnieli sobie historię powstania Hymnu a następnie próbowali go odkodować. Stworzyli flagę polski na macie do kodowania a także szukali najkrótszej drogi do godła Polski. Pracowaliśmy również z mapą poszukując największych polskich rzek. Już nie możemy doczekać się kolejnych spotkań!

Czytaj dalej
28 listopada 2019 | Kuleje | Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Kulejach

Budujemy roboty!

Majsterkowicze naszej szkoły przez trzy godziny lekcyjne skręcali swoje roboty. Zabawy przy tym było wiele… Jak to chłopcy, na początku skręcanie odbywało się na “czuja”, bo po co mi instrukcja. A później rozkręcanie i na nowo skręcanie. W ten sposób na lekcję dwugodzinną, przeznaczyliśmy trzy godziny. A i tak wszyscy byli uśmiechnięci i zadowoleni. Już […]

Czytaj dalej
27 listopada 2019 | Łódź | Społeczna Szkoła Podstawowa nr 4 Łódzkiego Stowarzyszenia Społeczno-Oświatowego

Tworzymy grę “tabliczka mnożenia”

Kolejne dwie lekcje zabawy ze Scratchem za nami. 8 listopada uczniowie zaczęli tworzyć grę “tabliczkę mnożenia”, a tydzień później pracowali nad jej uatrakcyjnieniem. Tym razem korzystali ze wszystkich grup skryptów, stosowali pętle i zmienne, wprowadzali nagrody i zachęty w swoich grach, a także uczyli się rozwiązywania najczęstszych problemów w programowaniu. Jak na Pogromców Języków przystało, […]

Czytaj dalej