Aktualności:

30 listopada 2018 | Łęczna | Szkoła Podstawowa nr 4 im. Papieża Jana Pawła II

Super Koderzy montują i programują mBota.

W listopadzie Super Koderzy składały swojego mBota.  A gdy robot już gotowy na zajęciach został przetestowany z wykorzystaniem pilota i kontynuowano naukę programowania za pomocą mBlocka 5. Przed nami kolejne zajęcia i kontynuacja realizacji założeń  ścieżki dziennikarskiej “Dziennikarze przyszłości”.

Czytaj dalej
30 listopada 2018 | Warszawa | Niepubliczna Szkoła Podstawowa Gaudeamus

Obserwacje pogody na przyrodzie

Szkoła

Po zajęciach wprowadzających zaczęliśmy w końcu realizację projektu Odkrywcy świata na lekcjach przyrody. Zaczęliśmy od doświadczenia wyścig balonów i rozmawialiśmy dlaczego one się poruszają i co na ten ruch wpływa. Potem zrobiliśmy doświadczenie ze spiralą poruszającą się nad źródłem ciepła. Następnie uzupełniliśmy kartę pracy dotyczącą różnicy ciśnienia atmosferycznego i ułożyliśmy definicję wiatru, dyskutując jednocześnie nad […]

Czytaj dalej
30 listopada 2018 | Wrocław | Publiczna Szkoła Podstawowa Marco Polo

Rozpoczęcie przygody z muzyką

Szkoła

Listopad upłynął nam pod znakiem zakończenia przygody z programem Scratch – wspólnie zrobiliśmy nasze pierwsze gry matematyczne! 🙂 Usystematyzowaliśmy również wiedzę na temat zapisu nutowego, dowiedzieliśmy się czym jest pauza, jakie są wartości nut, czym jest rytm i metrum. Graliśmy na instrumentach perkusyjnych i nie tylko! 🙂 Powoli zaczynamy już swoją przygodę z sekwencerem melodycznym […]

Czytaj dalej
30 listopada 2018 | |

Czas szybko mija…

Szkoła

Za nami kolejny cykl zajęć z kodowania, ale nie to było hitem tego miesiąca. Doczekaliśmy się paczki z mBotami:) Wow! Cóż to była za radość i oczekiwanie, kiedy będziemy je “ożywiać”. To były naprawdę duże emocje. Jak się do tego zabrać? Planowanie, analizowanie instrukcji, oglądanie poszczególnych elementów. Zaczynając to zadanie zastanawialiśmy się czy na pewno […]

Czytaj dalej

Nasi SuperKoderowi uczniowie złożyli na ostatnich zajęciach swoje pierwsze roboty-pojazdy. Sprawiło im to wiele radości, fascynacji i dobrej zabawy. W podziale na 5 grup udało nam się skręcić pięć robotów oraz przeprowadzić pierwsze testy zmysłów robota czyli tzw. Czujników. BRAWO MY! 🙂

Czytaj dalej
29 listopada 2018 | |

Niby spokojnie a tropienie przeszłości już się zaczyna…

Szkoła

Nasze zajęcia są tylko raz w tygodniu, to często za  mało. Podzieliliśmy się na grupy, żeby mieć lepsze warunki do działania. Teraz kodujemy w grupach 10 osobowych. Jeszcze zgłębiamy tajniki scratcha, tworzymy animacje i zaczynamy… tropić ciekawe tematy reportażu. Przyszłość splata się z przeszłością w naszych pomysłach. O tym w następnych relacjach.

Czytaj dalej
29 listopada 2018 | Koniewo | Publiczna Szkoła Podstawowa w Koniewie

Gra matematyczna

Dziś podczas zajęć tworzyliśmy grę matematyczną. Każdy z uczestników tworzył swoją własną wersję, dodał własne postacie oraz tło sceny., a także dialogi którymi posługiwała się postać. Ile osób tyle gier!! Potęga programowania. Wspólnie jednak skupiliśmy się na tworzeniu logiki gry, aby ta działała poprawnie i uczyła, a jednocześnie sprawdzała wiedzę gracza z zakresu mnożenia.  

Czytaj dalej
29 listopada 2018 | Połajewo | Szkoła Podstawowa im. Arkadego Fiedlera

Flagowy zawrót głowy

Szkoła

Nasi Super Koderzy rozmawiali dzisiaj o flagach i symbolach narodowych. Zaczęliśmy naszą dyskusje od najważniejszej biało-czerwonej flagi. Przypomnieliśmy sobie legendę o Lechu, Czechu i Rusie, święta narodowe podczas których wywieszamy flagę, słowa hymnu oraz jego autorów. Na naszej tablicy pojawiły się przeróżne flagi, a my staraliśmy się przyporządkować je do kraju. Wspólnie doszliśmy do wniosku, […]

Czytaj dalej
29 listopada 2018 | Koniewo | Publiczna Szkoła Podstawowa w Koniewie

Zaczynamy naszą przygodę z Majsterkowiczami 2.0.

  Dwa zespoły tj klasa 4 i klasa 6 rozpoczęły swoją przygodę z #SUPERKODERAMI. Przypomnieliśmy sobie środowisko Scratch oraz zaczęliśmy tworzyć pierwsze skrypty, czego owocem było stworzenie wirtualnego podwodnego świata, w którym to sterowaliśmy nurkiem za pomocą myszy, a także klawiatury.

Czytaj dalej