Aktualności:

12 kwietnia 2018 | Radom | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12

Niestety koniec

Praca nad projektem dobiegła końca. Nasza praca znajduje się pod linkiem: https://scratch.mit.edu/projects/203137027/ Miło nam się pracowało 🙂 Dziękujemy naszym uczniom za entuzjazm i zaangażowanie.

Czytaj dalej
11 kwietnia 2018 | Pruszcz Gdański | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Matejki

11 kwietnia 2018 r. – Ostatnie zajęcia z pojazdami LofiRobot

W dniu dzisiejszym postanowiliśmy że nasze pojazdy będą z nami po raz ostatni w tym roku szkolnym (będziemy budować kolejny model z zestawu)…ale to już od września jako kontynuacja zajęć Super Koderów. Nie kończymy zajęć – nadal spotykać się będziemy w środowe popołudnia, ale z zamiarem doskonalenia umiejętności tworzenia skryptów w Scratch i przygotowywania się […]

Czytaj dalej
11 kwietnia 2018 | |

Czas na prezentacje fotoreportaży:)

Szkoła

I stało się… zostaliśmy Dziennikarzami przyszłości.  Nasze reportaże są gotowe, tym samym zakończyliśmy zajęcia w ramach programu Superkoderzy. Zrealizowaliśmy wszystkie lekcje, które nas przybliżyły do Scratcha i kodowania. Oto rezultaty naszej pracy: https://scratch.mit.edu/projects/202319874/#editor https://scratch.mit.edu/projects/199118976/ Mamy nadzieję, że zaciekawiły Was nasze prace:)  

Czytaj dalej
10 kwietnia 2018 | Olsztyn | Szkoła Podstawowa nr 13 imienia Komisji Edukacji Narodowej

SuperKoderki i Makey Makey

SuperKoderki wypełniły ankietę ewaluacji programu a następnie poznały płytkę Makey Makey. Sprawdzałyśmy jej możliwości muzyczne, próbowały swoich sił w odgrywaniu gotowych utworów, tworzeniu własnego utworu na wybranych instrumentach muzycznych a także sprawdzały swoją spostrzegawczość i skupienie w grze  Simon Says. Wszystkie aplikacje wykorzystane podczas zajęć powstały w programie scratch.

Czytaj dalej

Celowo podzieliliśmy zajęcia, aby je uatrakcyjnić. Ponieważ od samego początku naszych spotkań uczniowie nie mogli doczekać się majsterkowania, dlatego po złożeniu korpusu i uzbrojeniu go w płytę główną przystąpiliśmy do realizacji zagadnienia związanego z poznaniem wszystkich jego zmysłów. Podłączyliśmy naszego robota do źródła zasilania oraz komputera i dokonaliśmy przeglądu czujników naszego robota. Umiejętność “Elektryk” zdobyta!

Czytaj dalej
8 kwietnia 2018 | Piła | Szkoła Podstawowa nr 11 im. Królowej Jadwigi

Superprogramistyczne lekcje, czyli praca nad reportażami wre

Już za nami kolejne zajęcia #Superkoderów. Programowaliśmy podcasty-animacje, wykorzystując zebrany wcześniej materiał reporterski. Trzeba przyznać, że nie jest to łatwe! Uznaliśmy, że jednak potrzebujemy jeszcze trochę czasu na dokończenie reportaży.

Czytaj dalej
8 kwietnia 2018 | Piła | Szkoła Podstawowa nr 11 im. Królowej Jadwigi

Dziennikarze przyszłości recenzowali aplikację “MegaMisja z Psotnikiem”

Natalia Bohatkiewcz uczestniczka projektu #SuperKoderzy “Dziennikarze przyszłości” i redaktorka z gazetki  “Niecodziennik Szkolny” zajęła II miejsce w ogólnopolskim konkursie na wideorecenzję aplikacji “MegaMisja z Psotnikiem” zorganizowanym przez portal edukacyjny JuniorMedia i Fundację Orange.    

Czytaj dalej
8 kwietnia 2018 | Wałdowo | Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Wałdowie

: Skąd się bierze wiatr?

I. Lekcje 1 i 2 były poświęcone problemowi skąd się bierze wiatr. Uczniowie wykonywali szereg doświadczeń. wykazywali różnicę ciśnienia atmosferycznego a przy tym wiejący wiatr np. ,,wyścigi balonów,  “balon na ciepłe powietrze”, “ruch powietrza przy oknie” lub „papierowy wąż”. Uczniowie pracowali w dwuosobowych grupach i podczas nauki świetnie się bawili II.Lekcja 3 nosiła temat ,, […]

Czytaj dalej
7 kwietnia 2018 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 137 im. prof. Aleksandra Kamińskiego

Tworzymy własną grę

Szkoła

Po wszystkich zajęciach, na których uczyliśmy się programowania w środowisku scratch, przyszedł czas na stworzenie własnej gry. Z entuzjazmem zabraliśmy się do pracy. Każdy uczeń sam realizował pomysły, które czasem ulegały zmianom, gdyż musiały być dostosowane do założeń gry. Oglądając wyniki pracy kolegów i koleżanek wymienialiśmy się spostrzeżeniami i pomagaliśmy sobie, co znacznie skracało czas […]

Czytaj dalej