Aktualności:

27 października 2019 | |

Mamy już nasze Mboty!

Hura dojechały zamówione mboty. To był dla nas wspaniały dzień gdy zobaczyliśmy pudełka z robotami do złożenia. Zaraz grupa Robomatematyków zabrała się do pracy. Uczniowie podzielili się na zespoły i zaczęli składać roboty według instrukcji. To był świetna zabawa:)

Czytaj dalej
27 października 2019 | |

Rozpoczynamy ścieżkę Robomatematycy:)

Uczniowie klasy 7 przystąpili do programu Superkoderzy. Wybrali ścieżkę Robomatematycy, ponieważ roboty i programowanie to to co klasa 7 lubi najbardziej. Zaczęli zajęcia od programowania blokowego w programie Scratch. W Scratchu pracujemy na co dzień dlatego nie było to dla nich trudne zadanie. Tworzyliśmy grę wyścigi samochodowe oraz tabliczkę mnożenia. Stworzone przez uczniów gry były […]

Czytaj dalej
27 października 2019 | |

GRAMY ZE SCRATCHEM

Szkoła

Super Koderzy ze Szkoły Podstawowej im. Arkadego Fiedlera w Połajewie rozpoczęli już pracę na 100%. Jesteśmy po czterech zajęciach, które poświęciliśmy na intensywną pracę w aplikacji scratch. Przygotowaliśmy gry do realizacji których wykorzystaliśmy klony. Nasze planszówki wymagały mnóstwa pracy i dopracowania szczegółów. Efekty pracy przedstawiamy w krótkim filmie.

Czytaj dalej
27 października 2019 | Drzewica | Szkoła Podstawowa im. Polskich Olimpijczyków

Pierwsze kroki w muzycznym kodowaniu.

Po wprowadzeniu ze scratcha przeszliśmy do pierwszych sekwencerów. Uczniowie zauważyli podobieństwa miedzy zapisem muzycznym a programowaniem. Swoje próby przeprowadzili najpierw na instrumentach muzycznych a następnie tworzyli rytmy w sekwencerze rytmicznym.

Czytaj dalej
25 października 2019 | Janikowo | Szkoła Podstawowa w Janikowie

„Codeweek #SuperKoderów 2019”.

Od 5 października w naszej szkole obchodziliśmy #EuropeCodeWeek…. Nasi Janikowscy #SuperKoderzy z okazji tegorocznych obchodów m.in. przygotowali zajęcia dla swoich kolegów. Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmiku przedstawiającego kilka momentów z tych trzech tygodni…., Tygodni pełnych energii, wiedzy, nowości, radości, kodowania. A już wkrótce opublikujemy bardziej szczegółową relację 🙂 Pozdrawiamy z Janikowa #SuperKoderzy #CodeWeek #FundacjaOrange

Czytaj dalej
25 października 2019 | Gniezno | Szkoła Podstawowa nr 10 im. Polskich Noblistów

Codeweek #Superkoderzy 2019

CodeWeek

Piątek, 25 października 2019. Apogeum Codeweek 2019 w SP10. Od poniedziałku do piątku, w sumie blisko 900 minut kodowania. Od pierwszej do ósmej klasy. Kodowanie na dywanie, Scottie Go!, Scratch, Code.org, LightBot, PixBlocks, Python… Zabawa na całego!

Czytaj dalej
25 października 2019 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

CodeWeek #SuperKoderów 2019

18 października nasi SuperKoderzy wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania. Wykonali 3 plansze z taką samą długością trasy i stworzyli skrypty w mBlocky do gry „Tabliczka mnożenia”. Dodali również działanie mBotów, które przy dobrej odpowiedzi przesuwały się na planszy do przodu a przy złej do tyłu. Zwyciężał zespół, który jako pierwszy dojechał mBotem do METY. […]

Czytaj dalej
25 października 2019 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

Jak udoskonalić nasze gry?

Na ostatnich już zajęciach z podstaw Scrach, które odbyły się 11 października uczniowie udoskonalali stworzone przez siebie gry. Utrwalali tym samym korzystanie ze zmiennych oraz  instrukcji warunkowych. Dodali do swoich skryptów punkty, które zmieniały się w zależności czy odpowiedź była dobra czy zła. Zmieniał się również rozmiar duszka przy każdej odpowiedzi oraz na zakończenie gry […]

Czytaj dalej
25 października 2019 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

Praca zespołowa – gra „tabliczka mnożenia”

Dnia 4 października nasi SuperKoderzy znów spotkali się aby doskonalić programowanie. Ich zadaniem było w podziale na zespoły dwuosobowe stworzyć grę  „Tabliczka Mnożenia”. Rozpoczęli od dodania duszka oraz tła. Następnie stworzyli skrypt który powodował iż losowane były dwie liczby z określonego przedziału, po czym trzeba było podać wynik mnożenia wylosowanych liczb. Zamieścili dźwięk i zmianę […]

Czytaj dalej