Aktualności:

7 listopada 2019 | Żory | Prywatna Szkoła Podstawowa ŻOREK

#Robomatematycy z Żor

W roku szkolnym 2019/2020 uczniowie klasy 6a Prywatnej Szkoły Podstawowej ŻOREK w Żorach postanowili zostać #SuperKoderami. Październikowe zajęcia polegały głównie na lepszym poznaniu siebie nawzajem. Z uwagi na to, że w naszej szkole uczymy się programowania w Scratchu od drugiej klasy – mogliśmy skupić się już na samym odkrywaniu nowych funkcjonalności z wykorzystaniem robotów. Liderzy […]

Czytaj dalej

To nie było wcale łatwe zadanie. Wyjęliśmy wszystkie drewniane części i zaczęliśmy skręcanie małego pudełka na śrubki i podkładki. Małe to, ucieka, wyślizguje się. Ktoś zauważył, że śrubokręt ma magnetyczną końcówkę i “trzyma” nakrętki. Byliśmy uratowani. Teraz szło już znacznie łatwiej. Niby proste czynności, a jednak uczą cierpliwości, współpracy, a przede wszystkim dają radość. Do […]

Czytaj dalej
6 listopada 2019 | Opole | Niepubliczna Szkoła Podstawowa Nasza Szkoła

#SuperKoderzy

Szkoła

Na ostatnich zajęciach przyjrzeliśmy się bliżej płytkom MicroBit. To niby zwykła płytka z czerwonymi światełkami, podłączona kabelkiem do komputera. Jednak nie dla wszystkich ta płytka okazała się być “zwyczajną”. Po wprowadzeniu do języka Python napisaliśmy swój pierwszy program, który wyświetlał tekst, mało tego przeszedł małą metamorfozę i zaczął się “przesuwać” na diodach! – to był […]

Czytaj dalej
6 listopada 2019 | Mszczonów | Szkoła Podstawowa im. Jana Adama Maklakiewicza w Mszczonowie

Zaczynamy przygodę z programowaniem i #SuperKoderami

We wrześniu zaczęliśmy pierwsze działania z młodymi entuzjastami programowania. Grupa uczniów z klas 4 i 5 z radością poznali duszka “Chronostka”, który wprowadził ich w świat czasu w historii. Na kolejnych zajęciach modyfikowaliśmy skrypty w Scratchu, w efekcie powstało kilka wersji przygód Chronostka.

Czytaj dalej
6 listopada 2019 | Miłakowo | Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy

Pierwsze montaże

Zanim przystąpiliśmy do montażu drewnianych pudełek omówiliśmy na podstawie prezentacji czym różni się robot od maszyny. Uczniowie odgadywali zagadki i samodzielnie formułowali wnioski. Efekt zajęć to grupowe pudełka z elementami

Czytaj dalej
6 listopada 2019 | MAŁOGOSZCZ | SZKOŁA PODSTAWOWA IM. 24 LUTEGO 1863 R. W MAŁOGOSZCZU

Kodowanie na plastyce :)

Na zajęciach koła plastycznego uczniowie wykonywali stemple z ziemniaka, ale tym razem wykorzystali tę ciekawą technikę graficzną w niekonwencjonalny sposób, bo do….kodowania. Każdy z uczestników zajęć wyciął co najmniej dwa stemple. Następnie uczniowie zostali podzieleni na dwie grupy. Każdemu z wykonanych stempli została przydzielona literka. Grupy wybrały hasło do zakodowania jako zadanie do odczytania przez […]

Czytaj dalej

Czy robot i maszyna to to samo? Na ten temat dyskutowali uczniowie biorący udział w programie #SuperKoderzy. Uczniowie podawali przykłady maszyn i robotów oraz ich zastosowanie. Młodzi programiści mówili o energii, źródłach energii i energii elektrycznej. Każdy uczeń już wie, że za pomocą energii elektrycznej można wytworzyć ruch, dźwięk, światło itp, Jednak najważniejszą częścią spotkania […]

Czytaj dalej
6 listopada 2019 | Klebark Wielki | Szkoła Podstawowa im. ks. Pawła Chmielewskiego

Reportaż jako gatunek literacki

Szkoła

Ryszard Kapuściński napisał: “(…) tylko dzieci zadają ważne pytania i naprawdę chcą się czegoś dowiedzieć.” Ten cytat to motto naszych zajęć wprowadzających w świat gatunku literackiego jakim jest reportaż. Uczniowie poznali świat reporterów, dowiedzieli się jakimi cechami charakteryzuje się dobry dziennikarz oraz jakie tematy powinny być podejmowane przez reporterów. Piątoklasiści nie bali się zadawania bardzo […]

Czytaj dalej