Aktualności:

12 listopada 2017 | |

Zakodowane dzieciaki

Szkoła

Zakodowane dzieciaki z Żarnowieckiej szkoły już 4 rok programują 🙂 Zaczynaliśmy skromnie,programując w wizualnym narzędziu do programowania w scratch. Pamiętam, że w sali mieliśmy taką starą tablicę interaktywną, której nikt nie używał. Podłączyłam ją , miała kilka wad, pisaki się psuły, potrafiła się rozkalibrować kilka razy na zajęciach, a dodatkowo projektor leżał na stole i […]

Czytaj dalej
11 listopada 2017 | Byszwałd | Szkoła Podstawowa w Byszwałdzie

Pierwsze zajęcia ze ścieżki majsterkowicze 2.0

Szkoła

W październiku rozpoczęła się nasza przygoda z #Superkoderami wybraliśmy ścieżkę majsterkowicze 2.0.Na pierwszej lekcji uczniowie poznali Scratch`a. Poznali duszki, kostiumy, sceny itp. była  to wspaniała przygoda podczas zajęć lekcji informatyki. Pierwsze wprawienie duszka w ruch i zrobienie poruszającego się tła zmotywowało uczniów do dalszej pracy. Odpowiednio zmotywowanii nie mogli doczekać się kolejnych zajęć.

Czytaj dalej

Wczoraj dotarło do nas ogromne i ciężkie pudło. Wszyscy byli zaciekawieni co tam może być. Po otwarciu było wielkie: “Łał… i super!” Z dziećmi wiele razy braliśmy udział w różnych programach i projektach i nigdy nikomu nie chciało się przygotować nawet naklejki z logo projektu dla dzieci. Tym bardziej dziękujemy i doceniamy zaangażowanie. Dzieci poczuły, […]

Czytaj dalej
10 listopada 2017 | |

Jak wykorzystać wiatr?

Uczniowie obejrzeli materiał dostępny na stronie www.zielonaenergia.eco.pl, z którego dowiedzieli się o historii energii wiatru, jak zbudowany jest współczesny wiatrak itp. Następnie przeanalizowali na mapie Polski strefy wiatrowe oraz wyciągnęli wnioski. Na karteczkach samoprzylepnych podali swoje pomysły na wykorzystanie wiatru.   Obejrzeli zdjęcia dawnych i współczesnych wiatraków. Skonstruowali również model wiatraka na energię słoneczną. Na […]

Czytaj dalej
10 listopada 2017 | |

Kierunek i prędkość wiatru.

Uczniowie przeprowadzili tygodniową obserwację kierunku i prędkości wiatru zapisując dane na kartach obserwacji. Zaprezentowane przez uczniów karty obejrzeliśmy dzięki wizualizerowi, który znakomicie sprawdził się w tym zadaniu. Poprzez powiększenie wszyscy uczniowie mogli jednocześnie zobaczyć i skomentować widziany obraz. Obejrzeli film na stronie www.totylkofizyka.pl/urodzinowy-balonik/. Przeprowadzili doświadczenia konstruując balon z worków na śmieci na gorące powietrze. Do […]

Czytaj dalej
9 listopada 2017 | Butryny | Zespół Szkolno-Przedszkolny w Butrynach

Nasza pierwsza gra – Tabliczka mnożenia

Nasi Superkoderzy mieli za zadanie stworzenie gry edukacyjnej “tabliczka mnożenia”. W programie duszek losował liczby i pytał ucznia, ile wynosi iloczyn liczb. Z tym projektem uczniowie poradzili sobie świetnie, a sama gra sprawiła im dużo radości. Na następnych zajęciach spróbujemy nasze gry uatrakcyjnić. Dziś Róża zaprasza na powtórkę z tabliczki mnożenia.

Czytaj dalej