Aktualności:

25 stycznia 2018 | Opole | Szkoła Podstawowa nr 31

Radość z otrzymania koszulek

#SuperKoder to brzmi dumnie. Już drugi rok bierzemy udział w tym programie. Ponownie wielką radośc przyniosły nam prezenty od Fundacji Orange. Były tańce i wygibańce.

Czytaj dalej
25 stycznia 2018 | Opole | Szkoła Podstawowa nr 31

Sekwencer rytmiczny w wersji cyfrowej i nie tylko

Kolejne zajęcia Cyfrowi DJ poświęcili na poznanie sekwencera rytmicznego. Było ciekawie, każdy komponował, reszta słuchała i komentowała. Następnie chwyciliśmy za instrumenty, wyłączaliśmy sekwencer i staraliśmy się utrzymać rytm. Zapraszamy do słuchania jak nam wyszło.  

Czytaj dalej
25 stycznia 2018 | Krosno | Miejski Zespół Szkół Nr 4. Szkoła Podstawowa Nr 15

Działamy już pełną parą

Super koderzy już pracują Zanim zabierzemy się za pisanie programów komputerowych czyli KODOWANIE, musimy zbudować nasze LofiRoboty. W skrzyneczkach które otrzymaliśmy, znajduje się mnóstwo drobnych elementów naszego robocika, oraz niezliczone ilości śrubek. Z przerażeniem patrzyliśmy na zawartość skrzyneczek, ale pod czujnym okiem naszej Pani zabraliśmy się do pracy. Na początku było słabo ale jak już było widać […]

Czytaj dalej
24 stycznia 2018 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 101 im. Jana Kochanowskiego

Malować każdy może…

Nasi #SuperKoderzy nie spoczywają na laurach. Na poprzednich zajęciach wyposażyli swoje roboty w osprzęt umożliwiający malowanie. Teraz przyszła kolej na oprogramowanie ich w taki sposób, aby roboty rysowały złożone i rozbudowane elementy graficzne.

W tym celu uczniowie przypomnieli sobie czym są zmienne i wykorzystali je w swoich skryptach. Następnie rozbudowali skrypty z wykorzystaniem pętli, tak aby roboty mogły wielokrotnie powtarzać zaprogramowane czynności.

Czytaj dalej

23 stycznia 2018 na zajęciach podczas ferii zimowych zrobiliśmy makietę. Domki dziewczęta zbudowały domki i drzewo, chłopcy wytyczyli czarne drogi, aby wykorzystać czujnik kolorów naszych m-botów. Zabawa była wspaniała, zmieniano drogi, ustawiano domki i kwiatki w dowolny sposób. Ostatnim punktem były wyścigi robotów. Każdy miał możliwość sterowania robotem i wzięcia udziału w wyścigu. Konkurencję wygrał […]

Czytaj dalej