Super Koderzy i Dzień Bezpiecznego Internetu

Nasi SuperKoderzy włączyli się w obchody Dnia Bezpiecznego Internetu. Wspólnie z Micro:bit przestrzegali swoich kolegów przed bezpiecznym i rozsądnym korzystaniem z sieci.
Czytaj dalejNasi SuperKoderzy włączyli się w obchody Dnia Bezpiecznego Internetu. Wspólnie z Micro:bit przestrzegali swoich kolegów przed bezpiecznym i rozsądnym korzystaniem z sieci.
Czytaj dalejPodczas lutowych zajęć w ramach #SuperKoderskiego programu uczniowie zapoznali się ze scenariuszem przedstawienia “Czarnoksiężnik z Krainy Oz” w języku angielskim. Po omówieniu tekstu, nauce słownictwa i podziale ról, przyszła pora na zabawę w aktorów. #SuperKoderzy z zaangażowaniem pracowali nad wyćwiczeniem swoich kwestii, zwracając uwagę na prawidłową wymowę, dykcję i intonację. Kiedy wypowiadane kwestie zostały opanowane […]
Czytaj dalejNa zajęciach z programu #SuperKoderzy ze ścieżki Robomatematycy uczniowie naszej szkoły zapoznali się z budową mBota, stworzyli także dla niego programy zarządzające ruchem. Zapoznali się również z programem mBlock, w którym pracują coraz swobodniej. Korzystając z czujnika odległości, którym dysponują roboty napisali program dzięki, któremu mBot zatrzymuje się przed przeszkodą i zaświeca na czerwono. Większości […]
Czytaj dalejProjekt trwa już cztery miesiące. Realizujemy tematy, utrwalamy wiedzę o historii Polski, bawimy się. To jednak co nas zaczęło n nakręcać to fakt, że zaczynamy wychodzić poza tematy projektowe. Matę wykorzystaliśmy już do utrwalania nazw miesięcy, tworzenia historyjek obrazkowych w klasach czwartych. W klasie szóstej iluminacja nastąpiła przy powtarzaniu chronologii siedemnastowiecznych wojen. Programowanie ozobotów już […]
Czytaj dalejWłączyliśmy się w akcję #DBI2020. Uczestnicy programu Superkoderzy najpierw w krótkiej burzy mózgów sformułowali i zapisali najważniejsze zasady bezpiecznego korzystania z internetu. Następnie w środowisku Scratch wykonali własne programy, mini-przewodniki po bezpiecznym internecie. Uczniowie z klasy VI sprawdzili swoją wiedzę o bezpiecznym internecie współzawodnicząc w quizie internetowym z wykorzystaniem serwisu quizizz.com
Czytaj dalejPodczas dzisiejszej lekcji zaprogramowaliśmy w LOFI Blocks nasze roboty-pojazdy by można było nimi sterować przy pomocy światła, czyli latarki. W pierwszej kolejności uczniowie musieli przebudować robota w taki sposób by móc do niego dołączyć dwa czujniki światła. Śrubokręt, śrubki i wszystko było gotowe. Następnie konieczne było prawidłowe oprogramowanie robota. Kilka testów i poprawek i robot […]
Czytaj dalejW lutym jesteśmy już na ostatniej prostej. Wydzielone mini-grupy uczniów ukończyły swoje fragmenty strony, pozostało nam tylko złożenie wszystkiego w całość i końcowe szlify. Strona stworzona przez uczniów zawiera informacje dotyczące zjawiska hejtu oraz porady dotyczące radzenia sobie z nim. Pierwsza wersja graficzna strony wymaga jeszcze poprawek, doboru kolorystyki i efektów. Przed nami jeszcze kilka […]
Czytaj dalejPo nagraniu sampli przyszedł czas na edycję wykonanych nagrań. W tym celu zapoznaliśmy się z programem Audacity i jego wybranymi narzędziami. Przycięcie ciszy na początku i końcu nagrania, znormalizowanie głośności, eksportowanie plików wav, to dla nas już nic trudnego.
Czytaj dalejMając już skonstruowane pojazdy, wróciliśmy jeszcze na chwilę do omówionych już wiadomości na temat czujników. Dzieci podłączyły rozmaite moduły do swoich robotów i określaliśmy, jaką funkcję spełniałyby, gdyby roboty nagle ożyły. 🙂 Kolejnym krokiem miała być lekcja interaktywna na temat czujników – niestety złośliwość przedmiotów martwych nie pozwoliła nam na to .
Czytaj dalejNasze melodie, koncerty stworzone w programie Scratch Zobacz i posłuchaj naszych kompozycji.
Czytaj dalej