Aktualności:

16 listopada 2019 | |

Z kotem za pan brat

Szkoła

Zaczynamy programować w Scratchu. Jak wprowadzać uczniów w świat programowania w środowisku wizualnym? Wprowadzone zostaje pojęcie algorytmu jako przepisu działania oraz programu, czyli zapisu algorytmu w postaci zrozumiałej dla komputera. Podczas ćwiczeń tworzymy pierwsze programy, sterujemy duszkiem, rysujemy z jego pomocą na scenie, modyfikujemy kostium duszka i wprowadzamy animację postaci.

Czytaj dalej

Nasi #SuperKoderzy odkryli także, w jaki sposób stosować bloczki w mBlocku. Należy dodać, że pierwsze ruchy nowych robotów dostarczyły wszystkim wielu pozytywnych emocji i dały siły do dalszej pracy.Już nie możemy doczekać się kolejnych spotkań z robotami i kodowaniem.

Czytaj dalej
15 listopada 2019 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

Zmysły robota – poznajemy podstawowe czujniki

Dzisiejsze zajęcia rozpoczęły się od pogadanki na temat poprzednich zajęć, uczniowie przypominali sobie o czym rozmawiali podczas ostatniej lekcji oraz czym różnią się roboty od maszyn. Następnie nauczyciel wyjaśnił jaką rolę w robocie pełnią elementy elektroniczne oraz omówił podstawowe elementy Lofi Braina czyli „mózgu robota”. Kolejnym etapem było podłączenie przez uczniów czujników zgodnie z instrukcją […]

Czytaj dalej
15 listopada 2019 | Mysłów | Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Mysłowie

Co kryją tajemnicze pudełka?

Szkoła

Na kolejnych zajęciach uczniowie mieli za zadanie odpowiedzieć na pytanie: “Czym są roboty?” i dowiedzieć się: “Co kryją tajemnicze pudełka?”. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w dyskusji na temat maszyn i robotów. Szybko okazało się, że posiadają duży zasób wiedzy z tego zakresu. Dalej prowadzone były rozmowy na temat energii, źródeł energii i energii elektrycznej. Z niecierpliwością […]

Czytaj dalej
15 listopada 2019 | | Publiczna Szkoła Podstawowa w Młynisku

Poznajemy nowe środowisko

Chodzi oczywiście o środowisko programu mBlock. Okazało się, że wiele łączy go z programem Scratch. Bardzo nas to ucieszyło, ponieważ bardzo polubiliśmy duszka Kota i to co można razem z nim wyczarować. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, aby teraz zaprzyjaźnić się z duszkiem Pandą:). Tym bardziej, że pomoże nam ona niebawem nawiązać kontakt z […]

Czytaj dalej
15 listopada 2019 | |

Poszukiwacze z gór

Szkoła

We wrześniu 10-cioro uczniów klas V zaczęło przygodę jako poszukiwacze skarbów biorąc udział w programie #SuperKoderzy pod patronatem Fundacji Orange. Na pierwszych zajęciach omówiliśmy program Scratch, dzieci uczyły się sterować duszkiem na ekranie oraz opanowywali podstawy scratcha. Coś czujemy, że będzie to świetna przygoda.

Czytaj dalej
15 listopada 2019 | Brodowo | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Brodowie

Duży zestaw CODEBOX

Szkoła

Kolejne wyzwanie – duże pudełko na zestaw CODEBOX. Uczniowie po ostatniej lekcji wiedzą już w jaki sposób wyłamywać elementy z formatek, jak dopasowywać i skręcać oraz, co najważniejsze, jak organizować sobie pracę. Korzystając z instrukcji, pod bacznym okiem prowadzącego, podjęli wyzwanie i skręcili główne pudełko zestawu. Praca szła czasem opornie (formatki jednak nie są precyzyjnie […]

Czytaj dalej
14 listopada 2019 | Oleśnica | Szkoła Podstawowa Nr 4 im. prof. Romana Podoskiego

Poznajemy sekwenser rytmiczny i muzyczny.

Moment kiedy samodzielnie uczniowie podłączają głośniczki do komputera i słyszą pierwsze wydobywające się z nich dźwięki- BEZCENNY! Nie da się zaprzeczyć- pohałasowaliśmy 😉 Działo się. Cała paleta rytmów, dźwięków i eksperymentów. Żal było kończyć zabawę.

Czytaj dalej
14 listopada 2019 | Częstochowa | Niepubliczna Szkoła Podstawowa Specjalna im. O. A. Kordeckiego

Warsztaty z modelowania i druku 3D

Dzięki uprzejmości Fundacji Orange uczniowie biorący udział w projekcie #Superkoderzy mieli możliwość wzięcia udziału w warsztatach z modelowania 3D. Przedstawiciele Stowarzyszenia Robisz.to: pan Maciej Naskręt i pan Piotr Pobłocki, przeprowadzili z naszymi Superkoderami bardzo ciekawe i kreatywne zajęcia. Uczniowie mieli możliwość tworzenia własnych projektów przestrzennych oraz poznania technologii drukowania 3D. Ogromną radość sprawiło naszym uczniom obserwowanie pracy […]

Czytaj dalej