Aktualności:

17 listopada 2019 | Mysłów | Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Mysłowie

Przyjemne majsterkowanie

Szkoła

Podczas tych zajęć uczniowie stanęli przed nie lada zadaniem: z dostępnych materiałów musieli skręcić pudełeczko na śrubki i pudełko na cały zestaw CODEBOX. Już po kilku minutach dało się zauważyć, że potrafią korzystać z instrukcji składania, fachowo posługiwać się narzędziami, wzajemnie sobie pomagać i solidnie pracować. Wszyscy wykonali zadanie na szóstkę.

Czytaj dalej
17 listopada 2019 | Kowalki | Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kowalkach

Montujemy nasze roboty!

Szkoła

Z wielkim przejęciem i zainteresowaniem rozpakowaliśmy materiały do montażu robotów.(17.09.2019) Jeszcze nasze materiały nie wyglądają jak roboty ale stopniowo nabierają kształtów. Składanie robotów od podstaw to wielka frajda, przydają się umiejętności posługiwania śrubokrętem.

Czytaj dalej
16 listopada 2019 | Łódź | Zespół Szkół Salezjańskich im. ks. Bosko w Łodzi

Programujemy nasze roboty

Kolejne spotkania są pełne emocji.SuperKoderzy najpierw pracują na tabletach, w aplikacji LOFI Blocks, potem testują swoje programy. Na szkolnym korytarzu okrzyki rozemocjonowanych SuperKoderów przyciągają zaciekawionych uczniów.“Co tutaj sie dzieje?” – pytają, a zaraz potem dołączają do kibicowania w wyścigach albo zapasach robotów.

Czytaj dalej
16 listopada 2019 | Radom | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12

Warsztaty z modelowania i druku 3D

Radość była wielka, gdy dowiedzieliśmy się, że będziemy gościć trenerów z FabLab powered by Orange. Trenerzy Michał i Piotr okazali się świetnymi specjalistami w obsłudze zarówno drukarki, jak i naszych uczniów 🙂 Uczniowie biorący udział w programie #SuperKoderzy zaglądali z ciekawością do wnętrza drukarki 3D, podziwiali wydrukowane przedmioty, aż w końcu zasiedli do nauki samodzielnego […]

Czytaj dalej
16 listopada 2019 | |

Z kotem za pan brat

Szkoła

Zaczynamy programować w Scratchu. Jak wprowadzać uczniów w świat programowania w środowisku wizualnym? Wprowadzone zostaje pojęcie algorytmu jako przepisu działania oraz programu, czyli zapisu algorytmu w postaci zrozumiałej dla komputera. Podczas ćwiczeń tworzymy pierwsze programy, sterujemy duszkiem, rysujemy z jego pomocą na scenie, modyfikujemy kostium duszka i wprowadzamy animację postaci.

Czytaj dalej

Nasi #SuperKoderzy odkryli także, w jaki sposób stosować bloczki w mBlocku. Należy dodać, że pierwsze ruchy nowych robotów dostarczyły wszystkim wielu pozytywnych emocji i dały siły do dalszej pracy.Już nie możemy doczekać się kolejnych spotkań z robotami i kodowaniem.

Czytaj dalej
15 listopada 2019 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

Zmysły robota – poznajemy podstawowe czujniki

Dzisiejsze zajęcia rozpoczęły się od pogadanki na temat poprzednich zajęć, uczniowie przypominali sobie o czym rozmawiali podczas ostatniej lekcji oraz czym różnią się roboty od maszyn. Następnie nauczyciel wyjaśnił jaką rolę w robocie pełnią elementy elektroniczne oraz omówił podstawowe elementy Lofi Braina czyli „mózgu robota”. Kolejnym etapem było podłączenie przez uczniów czujników zgodnie z instrukcją […]

Czytaj dalej