Aktualności:

6 listopada 2019 | Miłakowo | Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy

Pierwsze montaże

Zanim przystąpiliśmy do montażu drewnianych pudełek omówiliśmy na podstawie prezentacji czym różni się robot od maszyny. Uczniowie odgadywali zagadki i samodzielnie formułowali wnioski. Efekt zajęć to grupowe pudełka z elementami

Czytaj dalej
6 listopada 2019 | MAŁOGOSZCZ | SZKOŁA PODSTAWOWA IM. 24 LUTEGO 1863 R. W MAŁOGOSZCZU

Kodowanie na plastyce :)

Na zajęciach koła plastycznego uczniowie wykonywali stemple z ziemniaka, ale tym razem wykorzystali tę ciekawą technikę graficzną w niekonwencjonalny sposób, bo do….kodowania. Każdy z uczestników zajęć wyciął co najmniej dwa stemple. Następnie uczniowie zostali podzieleni na dwie grupy. Każdemu z wykonanych stempli została przydzielona literka. Grupy wybrały hasło do zakodowania jako zadanie do odczytania przez […]

Czytaj dalej

Czy robot i maszyna to to samo? Na ten temat dyskutowali uczniowie biorący udział w programie #SuperKoderzy. Uczniowie podawali przykłady maszyn i robotów oraz ich zastosowanie. Młodzi programiści mówili o energii, źródłach energii i energii elektrycznej. Każdy uczeń już wie, że za pomocą energii elektrycznej można wytworzyć ruch, dźwięk, światło itp, Jednak najważniejszą częścią spotkania […]

Czytaj dalej
6 listopada 2019 | Klebark Wielki | Szkoła Podstawowa im. ks. Pawła Chmielewskiego

Reportaż jako gatunek literacki

Szkoła

Ryszard Kapuściński napisał: “(…) tylko dzieci zadają ważne pytania i naprawdę chcą się czegoś dowiedzieć.” Ten cytat to motto naszych zajęć wprowadzających w świat gatunku literackiego jakim jest reportaż. Uczniowie poznali świat reporterów, dowiedzieli się jakimi cechami charakteryzuje się dobry dziennikarz oraz jakie tematy powinny być podejmowane przez reporterów. Piątoklasiści nie bali się zadawania bardzo […]

Czytaj dalej
6 listopada 2019 | Klebark Wielki | Szkoła Podstawowa im. ks. Pawła Chmielewskiego

W październiku poznaliśmy Scratcha

Szkoła

W październiku rozpoczęliśmy naszą przygodę z #SuperKoderami. Na lekcjach informatyki poznajemy program Scratch i uczymy się kodowania. Jest to superzabawa. Praca w tym programie nie sprawia nam trudności i czekamy na kolejne wyzwania.

Czytaj dalej
6 listopada 2019 | Babsk | Szkoła Podstawowa im. Fryderyka Chopina w Babsku.

Scratch – początki

Szkoła

8 października w naszej szkole rozpoczęliśmy realizację programu Superkoderzy – Majsterkowicze 2.0. Swoją przygodę zaczęliśmy od powtórzenia podstaw Scratcha. Na pierwszych zajęciach uczniowie poznali interfejs programu Scratch, zapoznali się z dostępnymi bloczka i założyli swoje konta.Na drugich zajęciach uczniowie zapoznali się z instrukcjami warunkowymi. Przy ich użyciu uczniowie stworzyli skrypt sterujący duszkiem za pomocą strzałek. […]

Czytaj dalej
6 listopada 2019 | Olsztyn | Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Niesłyszących w Olsztynie im. Marii Grzegorzewskiej

Surdo-Superkoderzy z wizytą w państwach sąsiadujących z Polską

Ozoboty pełniły rolę straży granicznej patrolującej granice z państwami sąsiadującymi z Polską. Każda granica była zaznaczona innym kolorem. Surdo-Superkoderzy w roli straży granicznej poznali także flagi sąsiadów Polski. Do tematu granic powrócimy za pewien czas z wykorzystaniem programu Scratch.

Czytaj dalej
6 listopada 2019 | Sosnowiec | Zespół Szkół Prywatnych "Twoja Przyszłość"

Dziennikarskie początki

Nagrać materiał, edytować ścieżkę dźwiękową, zaprogramować animację, stworzyć reportaż – damy radę 🙂 Uczniowie na zajęciach z języka polskiego zostali zapoznani z nowymi definicjami związanymi z reportażem oraz podcastem. W zajęciach praktycznych w pracowni komputerowej pomału wdrażamy się w podstawy edycji dźwięku w programie Audacity. Początki są trudne (zwłaszcza, gdy większość osób ma słuchawki na […]

Czytaj dalej