Aktualności:

25 października 2019 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

CodeWeek #SuperKoderów 2019

18 października nasi SuperKoderzy wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania. Wykonali 3 plansze z taką samą długością trasy i stworzyli skrypty w mBlocky do gry „Tabliczka mnożenia”. Dodali również działanie mBotów, które przy dobrej odpowiedzi przesuwały się na planszy do przodu a przy złej do tyłu. Zwyciężał zespół, który jako pierwszy dojechał mBotem do METY. […]

Czytaj dalej
25 października 2019 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

Jak udoskonalić nasze gry?

Na ostatnich już zajęciach z podstaw Scrach, które odbyły się 11 października uczniowie udoskonalali stworzone przez siebie gry. Utrwalali tym samym korzystanie ze zmiennych oraz  instrukcji warunkowych. Dodali do swoich skryptów punkty, które zmieniały się w zależności czy odpowiedź była dobra czy zła. Zmieniał się również rozmiar duszka przy każdej odpowiedzi oraz na zakończenie gry […]

Czytaj dalej
25 października 2019 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

Praca zespołowa – gra „tabliczka mnożenia”

Dnia 4 października nasi SuperKoderzy znów spotkali się aby doskonalić programowanie. Ich zadaniem było w podziale na zespoły dwuosobowe stworzyć grę  „Tabliczka Mnożenia”. Rozpoczęli od dodania duszka oraz tła. Następnie stworzyli skrypt który powodował iż losowane były dwie liczby z określonego przedziału, po czym trzeba było podać wynik mnożenia wylosowanych liczb. Zamieścili dźwięk i zmianę […]

Czytaj dalej
25 października 2019 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

Pierwszy skrypt w Scratch

Drugie zajęcia  z podstaw Scratch odbyły się 20 września. Na zajęciach tych uczniowie pracowali z animacją z poprzednich zajęć. Na początek przypomnieli sobie czym są współrzędne kartezjańskie, po czym zbudowali skrypt dzięki któremu duszek poruszał się za pomocą strzałek na klawiaturze. Dodali bloczek dzięki któremu duszek na początku gry pojawiał się na środku sceny. Kolejnym […]

Czytaj dalej
25 października 2019 | MŁODZAWY DUŻE | SZKOŁA PODSTAWOWA W MŁODZAWACH

Scena, duszek, kostium.. Poznajemy język programowania Scratch!

Dnia 13 września uczniowie naszej szkoły rozpoczęli realizację programu od lekcji związanych z podstawami Scratch. Na pierwszych zajęciach przypomnieli sobie m.in. co to jest scena, obszar budowania i zakładki. Wybrali tło i ustawili duszki dla których zbudowali skrypty dzięki którym duszek poruszał się za wskaźnikiem myszy, a także za pomocą strzałek na klawiaturze. Na koniec […]

Czytaj dalej
25 października 2019 | Wrzosowa | Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika we Wrzosowej

Ruszamy z kodowaniem!!!

W październiku rozpoczęliśmy naszą przygodę z robotami od doskonalenia umiejętności posługiwania się Scratch. Poznaliśmy również mBota i jego możliwości. Uczymy się, jak go zaprogramować. Już nie możemy się doczekać pracy z robotami i tworzenia MEGA-GRY

Czytaj dalej

24 października 2019 r. odbyło się kolejne spotkanie #SuperKoderów – Majsterkowicze 2. Celem zajęć było zmontowanie osłony LOFI Brain 2.O oraz przygotowanie modułów do pracy. Ważną rolę odgrywają w robotyce elementy elektroniczne. Aby nasz LOFIRobot mógł odbierać informacje z zewnątrz niezbędne są czujniki oraz elementy, dzięki którym robot będzie mógł wydawać dźwięki, poruszał się czy […]

Czytaj dalej
24 października 2019 | Kuleje | Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Kulejach

Majsterkowicze w Scratchu

Nasza przygoda rozpoczęła się 25 września i od tego dnia systematycznie co tydzień uczymy się nowych, ciekawych rzeczy w Scratchu. Rozwiązujemy problemy i dobrze się przy tym bawimy 😉 Zrobiliśmy i przetestowaliśmy wiele gier naszego autorstwa w oczekiwaniu na nasze roboty. Pomogliśmy naszemu panu od matematyki, tworząc gry związaną z rodzajami kątów dla naszych młodszych […]

Czytaj dalej
Szkoła

Po raz pierwszy rozpoczynamy realizację projektu #SuperKoderzy. Budynek szkoły został już oznakowany tablicą #SuperKoderów. Niezbędny sprzęt do realizacji ścieżki Mikrobitowcy jest już w szkole. Zakupilśmy słuchawki z mikrofonami dla wszystkich stanowisk w pracowni komputerowej. Ścieżka będzie realizowana z uczniami klasy 8. Jesteśmy podekscytowani i nie możemy doczekać się efektów.

Czytaj dalej