Aktualności:

31 października 2020 | Chlina | Szkoła Podstawowa im. Haliny Grabowskiej "Zety"

Podstawy Scratcha

Szkoła

SuperKoderom ze Szkoły Podstawowej w Chlinie niestraszne zdalne nauczanie. Mimo że lekcje odbywają się online, nasi uczniowie odbyli zajęcia z podstaw Scratcha podczas lekcji informatyki. Dzieci poznały aplikację Scratch, jej interfejs i funkcjonalności. Zapoznały się także z dostępnymi klockami, przy pomocy których będą kodować. Uczniowie byli bardzo zadowoleni i czekają na więcej 🙂

Czytaj dalej
31 października 2020 | | Szkoła Podstawowa im. hr. Aleksandra Fredry w Nienowicach

Odkrywamy świat z #SuperKoderami

Szkoła

Nasza szkoła zakwalifikowała się do Programu #SuperKoderzy. Realizujemy ścieżkę Odkrywcy świata. We wrześniu doskonaliliśmy umiejętności programowania w Scratch. W październiku młodzi koderzy poznali zagadnienia związane z wiatrem. Przeprowadzili obserwacje i doświadczenia, dzięki którym dowiedzieli się skąd bierze się wiatr, od czego zależy jego siła i jak można go wykorzystać.

Czytaj dalej
31 października 2020 | Lublin | Rodzinna Szkoła Podstawowa ,,Leon"

Leonowi Superkoderzy- start!

Szkoła

Październik w Rodzinnej Szkole Podstawowej ,,Leon” w Lublinie rozpoczął się wstępem do programu Scratch! Przez cały miesiąc uczniowie mieli okazję zapoznać się z funkcjami programu i stworzyć pierwsze samodzielne projekty : Superkoderom z ,,Leona” tabliczka mnożenia już nie jest straszna.

Czytaj dalej
30 października 2020 | Jastrząb | Publiczna Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Jastrzębiu

Jeździmy, świecimy i gramy :)

Szkoła

Podczas październikowych lekcji uczniowie realizujący działania projektu Superkoderzy zapoznawali się z aplikacją mBlock, wykonując łatwe obliczenia matematyczne. Dowiedzieli się, jakich skryptów należy używać, aby wykonać podstawowe działania. Samodzielnie próbowali wykonywać polecenia zadane przez nauczyciela. Następnie udoskonalali swoje pomysły o reakcje mBota: jazdę w przód lub tył, świecenie diod, odegranie dźwięku. Zajęcia sprawiły uczniom wiele radości, […]

Czytaj dalej
30 października 2020 | Lubcza | Szkoła Podstawowa w Lubczy im. Czesława Wojewody

Śrubokręty w dłoń, czyli skręcamy roboty!

Po otrzymaniu robotów przystąpiliśmy do ich skręcania. Zarówno chłopcy jak i dziewczęta świetnie poradzili sobie z tym zadaniem i oto tym sposobem nasze roboty zaświeciły i ruszyły przed siebie!

Czytaj dalej
30 października 2020 | | Szkoła Podstawowa im. Stanisława Ligonia w Truskolasach

Scieżka Robo-matematycy

Ponownie udało nam się zakwalifikować do programu. W tym roku realizujemy ścieżkę matematyczną. Na zajęciach zapoznaliśmy się z mBotem, napisaliśmy dla niego kod, dzięki któremu robot poruszał się i świecił kolorami.

Czytaj dalej
30 października 2020 | Serpelice | Zespół Szkolno - Przedszkolny w Serpelicach / Szkoła Podstawowa w Serpelicach

Pętle czyli powtarzanie czegoś wielokrotnie, znowu i znowu? Pętle są tutaj, aby pomóc!

Szkoła

Wykorzystujemy wyświetlacze diodowe w naszych mikrokomputerach, poznajemy także pętle a z pomocą tym razem przybywa robot micro:Maqueen Plus i jego światła… co prawda online ale liczymy że, w szkole kiedyś spróbujemy by nasze mini roboty też jeździły w pętli… Dzięki zestawowi zakupionemu w ramach grantu Fundacji Orange możemy programować inteligentne roboty, złożyć i zaprogramować stację […]

Czytaj dalej
29 października 2020 | Winna Góra | Szkoła Podstawowa w Winnej Górze

Tworzymy pierwszą grę :)

Szkoła

Dzisiejsze zajęcia były niestandardowe, ponieważ prowadziliśmy je on line. Spotkanie rozpoczęliśmy od zalogowania się na stronie https://scratch.mit.edu. Następnie przystąpiliśmy do tworzenia pierwszych skryptów. Powoli i konsekwentnie realizowaliśmy kolejne etapy naszego projektu. Końcowy efekt pracy przyniósł wiele radości i satysfakcji. Uczniowie z zaangażowaniem testowali stworzone przez siebie gry.

Czytaj dalej
28 października 2020 | Trzcianka | Szkoła Podstawowa nr 3 im. Mikołaja Kopernika w Trzciance

DZIAŁAMY ZDALNIE

Szkoła

Mimo, że nie możemy się spotkać w szkole to nie przestaliśmy działać, spotkaliśmy się dzisiaj na Teamsie, aby porozmawiać na temat ultradźwiękowego czujnika odległości. Dowiedzieliśmy się, że czujnik ten działa tak jak metoda echolokacji, stosowanej np. przez nietoperze. Nietoperz wysyła sygnał, a następnie go odbiera, jeśli odbije się od przeszkody. Na podstawie czasu, który upłynął […]

Czytaj dalej