Aktualności:

2 grudnia 2019 | Brodowo | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Brodowie

Czym są roboty?

Szkoła

Na tych zajęciach odłożyliśmy na bok zestawy CODEBOX i zajęliśmy się zagadnieniem – czym są roboty? Lekcje rozpoczęło postawione pytanie: Jakie znacie roboty? Okazało się, że uczniowie mają dość szeroką wiedzę na temat filmów science-fiction i robotów, które w nich występują. Tak samo dobrze poradzili sobie z drugim pytaniem : Jakie znacie maszyny? Ich odpowiedzi […]

Czytaj dalej
2 grudnia 2019 | MAŁOGOSZCZ | SZKOŁA PODSTAWOWA IM. 24 LUTEGO 1863 R. W MAŁOGOSZCZU

#SuperKoderzy aktywnie działają…

#SuperKoderzy testują Makey Makey. Jedno szaleństwo gramy na łyżeczkach, plastelinie i nawet pięknych warkoczach naszych uczennic 🙂 A w przygotowaniu…wielkie pianino. Uczymy się korzystać z sekwencera rytmicznego, melodycznego i zaawansowanego.Młodsi programiści z kolei tworzą animowane kartki świąteczne zarówno w Scratchu jak i w realu. Po podłączeniu baterii i diody będą się pięknie prezentowały i sprawią radość niejednej […]

Czytaj dalej

W tym roku klasa 5b rozpoczęła swoją przygodę z programem Spuerkoderzy. Zakończyliśmy pierwszy etap projektu, czyli programowanie w programie Scratch. Przystąpiliśmy do wyczekiwanej lekcji z drugiej części przedsięwzięcia, w której od podstaw zbudujemy roboty LOFI. Jak na ścieżkę „Majsterkowicze 2.0” przystało, każda grupa zaczęła od skręcenia skrzyneczki na śrubki i podkładki. Za tydzień przed majsterkowiczami […]

Czytaj dalej
1 grudnia 2019 | Szczury | Szkoła Podstawowa im. Józefa Lipskiego w Szczurach

Lekcja czwarta ze Scratchem

Podczas czwartych zajęć po raz kolejny tworzyliśmy własne projekty. Uczniowie w swoich pracach starali się wykorzystać wszystkie grupy skryptów. Starali się również zastosować pętle i zmienne. Na zajęciach omówiliśmy także jak nazwać problemy w programowaniu i poszukiwać sposobów ich rozwiązywania. W miedzyczasie do naszej szkoły dotarła długo wyczekiwana przesyłka, a w niej mBoty. Uczniowie się […]

Czytaj dalej
1 grudnia 2019 | Szczury | Szkoła Podstawowa im. Józefa Lipskiego w Szczurach

Lekcja trzecia ze Scratchem

Podczas trzecich zajęć ze Scratchem postanowiliśmy obejrzeć animacje, stworzone przez innych użytkowników. Z wielkim skupieniem przeglądaliśmy, jak ciekawe rzeczy można stworzyć w Scratchu. Po obejrzeniu animacji wchodziliśmy także do środka projektu, aby obejrzeć skrypt. W ten sposób dowiedzieliśmy się, za pomocą których bloczków można stworzyć dany projekt. Zaczerpnęliśmy interesujących pomysłów i ciekawych nowości. Gdy głowy […]

Czytaj dalej
1 grudnia 2019 | Szczury | Szkoła Podstawowa im. Józefa Lipskiego w Szczurach

Lekcja druga ze Scratchem

Podczas drugich zajęć programowania ze Scratchem nauczycielka prowadząca zajęcia pokazała uczniom na monitorze interaktywnym różne sposoby uruchamiani skryptów i wspólnie stworzyliśmy przykładową animację. Następnie drużyna SuperKoderów zaczęła tworzyć swoją własną animację. Uczniowie w swoim projekcie starali się użyć coraz większej ilości skryptów. Posługiwali się blokami z bibliotek ruch, wygląd, kontrola, zdarzenia. Pracowali również nad zmianą […]

Czytaj dalej
1 grudnia 2019 | Miłakowo | Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy

Zmysły robota

Przyszedł czas na lekcję interaktywną o zmysłach człowieka i czujnikach w robotyce. Omówiliśmy elementy elektroniczne począwszy od sterownika Lofi Brain. Duży nacisk na właściwe podłączenie czujników zgodnie z instrukcją. Lekcja interaktywna doskonale nas poprowadziła i dzięki niej poznaliśmy czujniki robota.

Czytaj dalej
1 grudnia 2019 | Szczury | Szkoła Podstawowa im. Józefa Lipskiego w Szczurach

Lekcja pierwsza ze Scratchem

W czwartek 3 października 2019 r. rozpoczęliśmy nasze pierwsze zajęcia w ramach Programu Edukacyjnego SuperKoderzy. Na pierwszych zajęciach przypomnieliśmy sobie język programowania Scratch i jego interfejs. Odświeżyliśmy wiedzę na temat duszków, sceny, kostiumów i skryptów. Prześledziliśmy dostępne w aplikacji klocki (bloczki), za pomocą których kodujemy. Pokazałam uczniom jak założyć konto na platformie Scratcha. Podczas zajęć […]

Czytaj dalej