Aktualności:

30 stycznia 2019 | Kowalew | Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kowalewie

Bolesław Chrobry – pierwszy król Polski

Nasi SuperKoderzy w styczniu pracowali nad przygotowaniem quizów w aplikacji Scratch dotyczących życia i panowania Bolesława Chrobrego – pierwszego króla Polski. Quizy dotyczyły znajomości ważnych dat z tego okresu. Swoją pracę rozpoczęli od przygotowania nowych “duszków” zawierających daty i fakty z czasów Bolesława Chrobrego. Powstało 8 quizów. Oto niektóre z nich:  

Czytaj dalej
29 stycznia 2019 | Kaczyna | Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy

Gniezno –pierwszą stolicą Polski

Szkoła

W toku dzisiejszych zajęć uczniowie zapoznali się z informacjami o pierwszej stolicy Polski – Gnieźnie. Poznali początki jego założenia, umiejscowili na mapie Polski, utrwalając jednocześnie główne kierunki: północ, południe, wschód, zachód.  Pomimo, iż na wcześniejszych zajęciach uczniowie zapoznali się z szyframi „Cezara „ i „ GA-DE-RY-PO-LU-KI” to dla niektórych z nich niemałym, ale ciekawym  wyzwaniem  […]

Czytaj dalej
29 stycznia 2019 | Bytom | Szkoła Podstawowa nr 16 im. Marii Konopnickiej

Wielkie starcie mBotów!

Wreszcie doczekaliśmy się! Nasze roboty ruszyły- sterowane aplikacją zainstalowaną w naszych telefonach. To były dwie godziny zajęć pełne śmiechu i zabawy. Nasze roboty pokonywały tor przeszkód, urządziliśmy im wyścigi a także walki SumoBotów 🙂

Czytaj dalej
29 stycznia 2019 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego

Legenda o smoku wawelskim

Szkoła

Zajęcia 24 stycznia poświeciliśmy przypomnieniu legendy związanej z Krakowem. Zapoznaliśmy się z definicją słowa “legenda” oraz treścią «Legendy o smoku wawelskim». A co najfajniejsze stworzyliśmy prostą animację w programie Scratch. Nowością dla nas było pobieranie duszków i tła z zasobów internetu.

Czytaj dalej
29 stycznia 2019 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego

Gniezno – pierwsza stolica Polski

Szkoła

Kolejne dwa spotkania poświęciliśmy pierwszej stolicy Polski. Dowiedzieliśmy się jak wyglądało dawniej Gniezno, odbyliśmy wirtualny spacer po gnieźnieńskim grodzie, stworzyliśmy makietę osady. Niestety makieta Katedry Gnieźnieńskiej okazała się dla nas zbyt trudna :(. Postanowiliśmy więc zbudować mniejszą makietę grodu słowiańskiego, a budowanie poćwiczyć w wirtualnym programie.

Czytaj dalej
29 stycznia 2019 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego

Legenda o Lechu, Czechu i Rusie

Szkoła

Pierwsze spotkanie w nowym roku poświęciliśmy przypomnieniu sobie Legendy O Lechu, Czechu i Rusie. Utrwaliliśmy znaczenie słowa “legenda” oraz zaprogramowaliśmy trasę Ozobotów, które wcieliły się w bohaterów legendy. Przy okazji powtórzyliśmy kierunki geograficzne. Poszło całkiem nieźle! Pamiętamy już nawet angielskie nazwy!

Czytaj dalej
29 stycznia 2019 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego

Szlifujemy Scratcha

Szkoła

No i zaczął się nam okres zachorowań. Spotkaliśmy się dopiero w 20 grudnia, tuż przed przerwą świąteczną. Postanowiliśmy spróbować swoich sił w Scratchu i stworzyć Multimedialną kartkę świąteczną wg Mistrzów Kodowania. Strasznie nam się podobało. Postanowiliśmy, że niebawem sami spróbujemy tworzyć kostiumy dla duszków. Aaaaaaaaaaaaaaa! No i odwiedził nas Mikołaj 🙂 Nie wszyscy chcieli się […]

Czytaj dalej
28 stycznia 2019 | Warszawa | Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 280

Potyczki z robotami- Bieg po torze po sukces

Szkoła

W końcu się udało, stworzyliśmy z robotami muzykę, a raczej to robot zagrał STO LAT dla naszej Pani, ku radości koleżanek i kolegów ze szkoły  słuchający przez video, a także wykonują roboty nasze zadania matematyczne. A więc droga do sukcesu otwarta…

Czytaj dalej
28 stycznia 2019 | Wołowice | Szkoła Podstawowa w Wołowicach

Ożywianie robotów

Szkoła

Na kolejnym spotkaniu skończyliśmy montowanie robotów i rozpoczął się etap „ożywiania ich”, kontrolowania ruchu. Pod koniec zajęć koordynator projektu, wręczyła uczniom ufundowane przez Fundację Orange gadżety w postaci: koszulek, notesów, długopisów, smyczy i breloczków. Bardzo dziękujemy za upominki. Kolejne zajęcia poświęciliśmy na poznanie istoty działania czujników w robocie jako modułów dających mu możliwość odbierania sygnałów […]

Czytaj dalej