Aktualności:

4 lutego 2019 | Piła | Szkoła Podstawowa nr 6 im. Lotników Polskich w Pile

Obrabiamy pliki w audacity

Kolejne spotkanie za nami. Obrabialiśmy pliki w audacity. Poziomy szumów, normalizacja, wygłośnienie, ucinanie ciszy – cała obróbka w jednym programie. Czasem musieliśmy je przekonwertować. Zdjęcia bohaterów reportaży też wykonaliśmy. Już za momencik nasze pliki mp 4 “włożymy” do scratcha. I jesteśmy bardzo ciekawi ostatecznych dzieł !

Czytaj dalej
4 lutego 2019 | Zbiczno | Szkoła Podstawowa w Zbicznie

#SuperKoderzy ze Zbiczna budują robota!

Na dzisiejszych zajęciach uczniowie wykazali się głownie zdolnościami manualnymi. Mieli okazję rozpocząć składanie swojego robota – pojazdu. Pracę zaczęli od budowy szkieletu. Na lekcji łączyli za pomocą śrubek i nakrętek elementy drewniane wycięte ze sklejki. Zadanie nie było łatwe. Nie każdy z uczniów potrafił sprawnie posługiwać się śrubokrętem. Niektórzy mieli też trudności z odczytywaniem instrukcji. […]

Czytaj dalej
4 lutego 2019 | Zdrochec | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Zdrochcu

Aplikacja LOFI CONTROL.

Wszyscy chcieli wypróbować możliwości aplikacji LOFI CONTROL i postanowiliśmy przygotować tor przeszkód dla naszych robotów. Oczywiście okazało się, iż to nie jest takie proste ale praktyka czyni mistrza i każda kolejna próba była dokładniejsza i sprawiał mnóstwo radości. Zaprosiliśmy siódmoklasistów, którzy także próbowali swoich sił.

Czytaj dalej
3 lutego 2019 | Rychlik | Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Lasu w Rychliku

Nagrywamy dialogi – układamy sceny.

Dzieje się, dzieje w naszych orange grupach. W grudniu grupa 1 zajmowała się nagrywaniem dialogów. Śmiechu i zabawy było co nie miara. Ale wszyscy się zgodzili, że wcale a wcale  nie było strasznie a mówienie i nagrywanie jest mega fajne!!! Podobnie działo się w styczniu w grupie drugiej. Obydwa miesiące z powodu ferii świątecznych i […]

Czytaj dalej
3 lutego 2019 | |

Poznajemy bohaterów historii, nagrywamy sceny.

Szkoła

W tym miesiącu uczniowie poznali historię Czarnoksiężnika z krainy Oz, zapoznali się ze scenariuszem i głównymi bohaterami. W końcu można było wczuć się w role. Przyszedł czas na wyjaśnianie słownictwa, intensywne ćwiczenie czytania i można było zacząć nagrywać poszczególne sceny.

Czytaj dalej
Szkoła

W czwartek 31 stycznia 2019 r. #SuperKoderzy z 5 a zaprosili swoich rodziców do obejrzenia efektów swojej pracy – gotowych projektów – podkastów. Każda z trzech grup przedstawiła się i opowiedziała, jak powstawała ich animacja i jaki był wkład poszczególnych członków zespołu. Rodzice byli bardzo zadowoleni z pokazu, podobnie jak uczniowie, dla których występ publiczny […]

Czytaj dalej
2 lutego 2019 | Warszawa | Szkoła Podstawowa nr 264 im. Gabrieli Mistral

Róża wiatrów

Tym razem w ramach zajęć „ Superkoderzy” dzieci bawiły się w Różę wiatrów i wskazywały kierunek – określany stronami świata, np: N, NE, SW. Do tego wykorzystaliśmy znaną grę „ Twister”. Dzieci wykonywały własne kompasy i uczyły się o sile wiatru i możliwości jej wykorzystania przez człowieka. Burza mózgów „ Do czego dłuży wiatr?”

Czytaj dalej
2 lutego 2019 | | Szkoła Podstawowa im. Króla Jana III Sobieskiego w Dłużcu

Czas na sterowanie naszym robotem

Nasze roboty już zostały zbudowane. Teraz przyszedł czas na działanie – znaczy na sterowanie i testowanie ich reakcji na nasze polecenia. Do komunikacji z robotem wykorzystaliśmy szkolne tablety. Nasz nauczyciel zainstalował nam niezbędne oprogramowanie: LOFI Blocks i LOFI Control – nam pozostało połączyć się z robotami, które są naszym dziełem, poprzez moduł Bluetooth. Zadanie okazało […]

Czytaj dalej
2 lutego 2019 | Konotop | Szkoła Podstawowa w Konotopie im. M. Skłodowskiej-Curie

#SuperKoderzy z Konotopu podsumowują swoją pracę

W ramach zajęć zostaliśmy zapoznani z definicją reportażu jako gatunku literackiego, dowiedzieliśmy się jak powstaje. Mieliśmy możliwość przeanalizowania różnych form reportażu: filmowego, radiowego i prasowego. Stworzyliśmy  mapę mentalną opisującą reportaż jako gatunek, dzięki czemu potrafimy rozumieć, czym charakteryzuje się i określić jego tematykę. Wiemy jaka jest różnica między językiem literackim a potocznym, świadomie stosujemy intonację […]

Czytaj dalej