Aktualności:

14 października 2019 | Grzywna | Szkoła Podstawowa w Grzywnie

Stworzyliśmy pierwszą grę w Scratch-u!

Podczas dwóch kolejnych zajęcia poznawaliśmy Scratch-a i stworzyliśmy pierwsze gry w ganianego. Nauczyliśmy się poruszać duszkiem za pomocą myszki i strzałek. I tak:  jeżyk Igora i kosmonauta Zuzi i Michell zbierają diamenty, kurczak Pauliny i Majki goni koguty, pies Alka zbiera chleb, a duszek Emilii i Weroniki zbiera pieluchy. Brzmi absurdalnie, ale w naszej wyobraźni […]

Czytaj dalej
14 października 2019 | Janikowo | Szkoła Podstawowa w Janikowie

Mamy pierwsze ROBOTY!

Dnia 11 października 2019 roku po raz kolejny spotkali się Janikowscy SuperKoderzy. W miłej, wesołej atmosferze każdy pracował intensywnie dając z siebie 100%. Dwie godziny pracy, dwie godziny wkręcania śrubek, dopasowywania elementów, sprawdzania instrukcji, dwie godziny wspólnie spędzonego czasu ….i …. MAMY TO! Pierwsze dwa roboty Lofi są już w pełni gotowe do pracy…. Oczywiście […]

Czytaj dalej
13 października 2019 | Niwka k.Radłowa | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Niwce

Uczymy się nowego języka

Podczas zajęć pierwszy raz podłączyliśmy roboty do komputerów. Uruchomiliśmy Arduino IDE. Znamy już obudowę programu, a nawet wgrywaliśmy różne przykładowe skrypty przez port USB na płytkę Arduino UNO. Aby cokolwiek zaobserwować podłączaliśmy do płytki urządzenia wejścia i wyjścia. Dostarczyło nam to sporej dawki frajdy :). Znamy składnię kodu w środowisku Arduino Ide oraz poznaliśmy dwa […]

Czytaj dalej
13 października 2019 | Niwka k.Radłowa | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Niwce

Ro-ro-ro-bot!

Tym razem dzielnie skręcaliśmy robota. Nie było łatwo, zwłaszcza z “kanapką”, czyli mózgiem owej maszyny. Tutaj górę wzięli chłopcy – wykazali się krzepą. Na tym etapie chętnie pomagali koleżankom. Po tych bojach nadszedł czas na ramię strzelnicy. Z tym poradziliśmy sobie dużo lepiej. I tak oto mamy nareszcie narzędzie do pracy podczas następnych zajęć.

Czytaj dalej
13 października 2019 | Niwka k.Radłowa | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Niwce

3.. 2.. 1.. START!

Nadszedł ten dzień, gdy kurier dostarczył przesyłkę. Zaczynamy swoją przygodę z SuperKoderami. Na pierwszych zajęciach poznaliśmy zawartość pudełek LOFI Robot CODEBOX i zabraliśmy się do składania. Pełni zapału szukaliśmy odpowiednich śrubek i części. Sporej radości dostarczyło nam samo składanie pudełek. A przed nami jeszcze składanie robota. To dopiero będzie uciecha! W trakcie zajęć poznaliśmy nowy […]

Czytaj dalej
11 października 2019 | |

Zaczynamy przygodę #SuperKoderów!

Szkoła

SuperKoderzy z Większyc rozpoczęli realizację zadań programu Majsterkowicze 2.0. Na razie poznajemy środowisko programu Scratch (nasze duszki już chodzą mówią, powiększają się i zmniejszają, a nawet znikają i zmieniają sceny). To dopiero początek naszej przygody. Już niedługo zaprosimy na nasze zajęcia roboty LOFI, które samodzielnie skręcimy,zainstalujemy w nich czujniki i zaprogramujemy . Przed nami wiele […]

Czytaj dalej
11 października 2019 | Grzywna | Szkoła Podstawowa w Grzywnie

W poniedziałek, 9 września ruszyliśmy z zajęciami z Robo-matematyki w Szkole Podstawowej w Grzywnie!

Założyliśmy konta na platformie Scratch-a i przećwiczyliśmy, jak zmieniać scenę oraz kostiumy duszka. Co był najtrudniejsze? Oczywiście wybranie odpowiedniego hasła. Przypomnijmy – aby było ono bezpieczne, starajmy się nie używać słów ze słownika, musi zawierać duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne. Mieliśmy przy tym dużo śmiechu.

Czytaj dalej
10 października 2019 | MAŁOGOSZCZ | SZKOŁA PODSTAWOWA IM. 24 LUTEGO 1863 R. W MAŁOGOSZCZU

Podsumowanie I tygodnia #CodeWeek 2019

Pierwszy tydzień #CodeWeek 2019 dobiega końca. W tym roku to wydarzenie trwa aż 2 tygodnie. Część zajęć za nami i wiele jeszcze przed nami. Uczniowie bardzo aktywnie włączyli się w realizację tej europejskiej inicjatywy. Programujemy w Scratchu, mBlocku, PixBlocks i gramy w Scottie Go!I tak trzymać 👍😉

Czytaj dalej

10.10 – Drugie warsztaty Temat: Kot = robot – język zrozumiały dla Kota  Cel: Uczeń wie jak pisać kod zrozumiały dla komputera Materiały: tablety z aplikacją Bit By Bit i Scratch 3.0 projekt w Scratch z przygotowanym tłem: PROJEKT Przebieg zajęć: Zapoznanie uczniów z programem Scratch 3.0 Przypomnienie instrukcji dla robocików z Bit By Bit Przygotowanie instrukcji w programie Scratch […]

Czytaj dalej