Aktualności:

27 lutego 2019 | |

Podczas wizyty w FAB

Szkoła

  Relacja Pana Marka Grzywna- nauczyciela informatyki w SP23 w Toruniu Przygoda z FabLab Powered by Orange rozpoczęła się jeszcze w 2018 roku. Dla nauczycieli, którzy prowadzą zajęcia z SuperKoderami, czyli uczestnikami programu Orange, którzy budują, a następnie programują roboty, został zorganizowany ogolnopolski konkurs na stworzenie pomocy dydaktycznej dla dzieci ze specjalnymi trudnościami edukacyjnymi. Postanowiłem […]

Czytaj dalej
27 lutego 2019 | Barłomino | Szkoła Podstawowa im. Księdza Jana Twardowskiego w Barłominie

Dzień Bezpiecznego Internetu

Szkoła

Włączyliśmy się w akcję #DBI2019. W związku z przeprowadzoną inicjatywą wcieliliśmy się w rolę kryptologów i odkodowywaliśmy hasła mówiące o bezpiecznym korzystaniu z zasobów internetowych. Wystosowaliśmy również apel do rodziców z prośbą o pomoc i kontrolę naszych poczynać w sieci. Omówiliśmy jakie korzyści niesie za sobą umiejętne wykorzystanie Internetu.

Czytaj dalej
26 lutego 2019 | Bytom | Szkoła Podstawowa nr 16 im. Marii Konopnickiej

DBI w 16stce-Działamy razem

5 lutego nasza szkoła włączyła się w akcje organizowane w ramach Dni Bezpiecznego Internetu. Młodsze klasy wspólnie z wychowawcami przygotowali zasady netykiety, starsze natomiast rozmawiały o fonoholiźmie. Ten dzień był ogłoszony dniem bez telefonu. Oj było to dla niektórych nie lada wyzwanie. Zamiast patrzeć w ekran telefonu uczniowie podczas przerw korzystali z gier planszonych, a […]

Czytaj dalej
26 lutego 2019 | |

Meteorologia- jak rozpoznć składowe pogody

Szkoła

Uczniowie Klub Młodych Odkrywców  bawili się w meteorologów za pomocą prostych urządzeń zbierali informacje dotyczące danych pogodowych: określali kierunek wiatru, stopień zachmurzenia, ciśnienie atmosferyczne i temperaturę.

Czytaj dalej
Szkoła

Nasze roboty są świetne. Dopracowane w drobnych szczegółach… Trochę poprawek było ale wszystko działa. Są trochę niesforne, musimy je opanować. Uczymy się poprawnego sterowania. Każdy z nas przetestował kilka opcji sterowania i wybrał coś dla siebie. Urządziliśmy zawody. Antek prowadził ale Asia wcale nie była gorsza i cały czas deptała mu po piętach.

Czytaj dalej
26 lutego 2019 | Kaczyna | Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy

Warszawa-naszą stolicą Polski

Szkoła

Nasi “Superkoderzy” znowu w akcji. Uczniowie tym razem przypomnieli położenie wszystkich stolic Polski na mapie oraz  poznali zabytki Warszawy. Utrwalili zabytki poprzednich i obecnej stolicy, korzystając z platformy learningapps.org. Kodowali i układali sudoku z kolorowych kubeczków i obrazków z zabytkami na macie edu sense. Wyśmienicie i z zaangażowaniem bawili się układając puzzle z zabytkami Warszawy […]

Czytaj dalej
25 lutego 2019 | Bytom | Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mikołaja Kopernika

Zabieramy się do pracy po feriach

Zmiana planu i ferie wpłynęły na prawie miesięczną przerwę w pracach z Lofi. Co się odwlecze to nie uciecze – mawia przysłowie. Dzisiejsza lekcja minęła nam na poznawaniu możliwości czujników robota Lofi – oraz na zapoznaniu się z programu Lofi Block. Wcześniej korzystaliśmy ze specjalnej wersji Scratcha, jednak chyba został on tymczasowo wyłączony:) Nie ma […]

Czytaj dalej

Podzieleni na grupy zaczęliśmy programować poszczególne sceny. Najpierw trzeba było zaimportować postaci i nagrania dźwiękowe. Następnie szukaliśmy odpowiedniego tła i zaczęliśmy pisać skrypty dla postaci i obiektów oraz nadawać komunikaty między nimi. W każdej grupie znalazła sie osoba, która pomagała innym w razie kłopotów. Wszystkie grupy wykonały swoje sceny , które teraz będą scalane.

Czytaj dalej
25 lutego 2019 | Olsztyn | Zespół Placówek Specjalnych w Olsztynie

Pozytywne zakończenie :)

Dzisiejsze zajęcia były ostatnimi w ramach #SuperKoderów… Szkoda, bo to był naprawdę udany projekt! Bardzo dużo się nauczyliśmy, jeszcze więcej bawiliśmy 🙂 Ponieważ do końca roku będziemy jeszcze sporo kodowaniem się zajmować, to ostatnie nasze spotkanie chciałyśmy potraktować szczególnie wyjątkowo. Dlatego zamiast MakeyMakey, Lofi czy Scretcha, dziś rozmawialiśmy o dobrym i mądrym korzystaniu z technologii. […]

Czytaj dalej