Aktualności:

18 marca 2019 | |

Witaj, świecie!

Szkoła

Witaj na witrynie Superkoderzy Sites. To twój pierwszy wpis. Edytuj lub usuń go, a następnie rozpocznij blogowanie!

Czytaj dalej
Szkoła

Kolejne zajęcia poświęcone były Warszawie. Przeczytaliśmy legendę pt. “Legenda o Warsie i Sawie” i rozmawialiśmy o najważniejszych postaciach tej opowieści. Układaliśmy pytania i każdy uczeń, po wylosowaniu pytania, odpowiadał na nie. Po wyczerpaniu pytań zabraliśmy się za zakodowanie drogi dla Ozobota, który musiał odnaleźć drogę Warsa do Sawy. Nanosiliśmy odpowiednie kody i sprawdzaliśmy, czy Wars […]

Czytaj dalej
Szkoła

Utrwaliliśmy wiadomości o Krakowie. Uczestnicy zajęć wybrali trzy atrakcje turystyczne Krakowa i w programie Scratch tworzyli skrypty. Finałem pracy był krótki quiz o zabytkach Krakowa (Wawel, Bazylika Mariacka, Sukiennice, Stary Rynek i Sukiennice, Pomnik Adama Mickiewicza). Uczniowie rozwiązywali quizy wykonane przez kolegów. Na koniec tworzyli program w dydaktycznym środowisku programowania Baltie. Zadaniem było wyczarowanie zamku […]

Czytaj dalej
17 marca 2019 | Jastrzębie-Zdrój | Zespół Szkół Mistrzostwa Sportowego

Światłolub-nowy kolega…

Podczas kolejnego spotkania #SuperKoderzy rozbudowali robota i  dodali nowe czujniki, zmieniając go w robota-światłoluba, podążającego za źródłem światła. Nasz robot stał się więc robotem autonomicznym…Działa i porusza się  samodzielnie, bez sterowania, jadąc w kierunku źródła światła (np.latarki). Dzięki wykorzystaniu dwóch czujników natężenia światła, skierowanych w przeciwne strony, robot jest w stanie ocenić, po której stronie […]

Czytaj dalej
17 marca 2019 | Ludzisko | Szkoła Podstawowa im. Jana z Ludziska w Ludzisku

Tworzymy planszę do gry matematycznej.

Superkoderzy przygotowują własne plansze dla mBota. Sprawdzają czy wszystko działa tak, jak sobie założyli. Udoskonalają swoje pomysły i bardzo aktywnie współpracują między grupami. Niektórzy mają już prawie gotowe plansze i ulepszają swoją grę dodając nowe elementy. Wszyscy nie mogą się doczekać Wielkiego Matematycznego Turnieju.

Czytaj dalej
17 marca 2019 | Dołuje | Publiczna Szkoła Podstawowa

Tworzymy naszą grę

Po kilku zajęciach ciężkiej pracy w końcu udało się nam dobrnąć do końca naszej gry. Nastąpiły testy z wykorzystaniem mBotów i niestety okazało się, że niezbędne jest dokonanie poprawek w naszych skryptach. Teraz już wszystko działa i niebawem odbędzie się wielkie granie.

Czytaj dalej
Szkoła

W styczniu kontynuowaliśmy zajęcia. Uczniowie opowiedzieli legendę o powstaniu Gniezna. Za pomocą aplikacji Gniezno 3D (Muzeum Początków Państwa Polskiego) odbyli wirtualny spacer po pradawnym gnieźnieńskim grodzie. Rozmawialiśmy o najważniejszych budowlach osady. Składaliśmy model katedry, który okazał się dosyć trudny do wykonania przez uczestników zajęć. Zwieńczeniem działań dzieci była makieta grodu i trasa z kodami dla […]

Czytaj dalej
Szkoła

Na kolejnych zajęciach przypomnieliśmy legendę pt. ” O Lechu, Czech i Rusie” i tworzyliśmy komiks. Dzieci najbardziej polubiły pracę z Ozobotami. Na kolejnych kartach pracy odczytywali kształt liter (kierunki świata pasujące do wędrówki Lecha, Czech i Rusa) i wstawiali kody dla Ozobotów. Roboty jeździły, mrugały i docierały do celu na końcu drogi.

Czytaj dalej
16 marca 2019 | Małogoszcz | ZSzO Szkoła Podstawowa im. 24 Lutego 1863 R. w Małogoszczu

Planujemy, rysujemy, programujemy i grę matematyczną przygotowujemy

Zadania matematyczne już prawie gotowe. Czas na przygotowanie planszy do gry. Zaczynamy ostatni etap naszego projektu. Marcowe zajęcia z Robotyki odbywają się w nieco innym stylu, jest trochę bałaganu, ale za to powstają bardzo kreatywne i ciekawe plansze. Na kolejnym spotkaniu kończymy i uruchamiamy gry. #Robomatematycy z Małogoszcza pozdrawiają 👋 I.Szyszkowska, M.Grzyb

Czytaj dalej
15 marca 2019 | Łódź | Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego

Kraków – stolica Polski

Szkoła

Po zimowych feriach, rozpoczęliśmy zajęcia od Krakowa. Wymieniliśmy się refleksjami na temat tego miasta, co ciekawego w nim widzieliśmy w naszych podróżach po Polsce, co o nim wiemy… Przypomnieliśmy najważniejsze miejsca w Krakowie oraz zaprogramowaliśmy quiz o dawnej stolicy Polski w programie Scratch. Zadanie okazało się trudne, zajęło nam aż 3 godziny naszych zajęć. Efekt…………….był […]

Czytaj dalej