Aktualności:

3 czerwca 2019 | Wrocław | Szkoła Podstawowa nr 63 im. Anny Jasińskiej

Rysowanie jest proste

Szkoła

Dziś tworzyliśmy programy, które umożliwiały nam rysowanie różnych kształtów. Stworzyliśmy skrypt, dzięki któremu możliwe było narysowanie kwiatka. Próbowaliśmy narysować także wiele kwadratów tak, aby powstała piękna mandala. Na koniec bawiliśmy się półkolami, tworząc coraz to nowe kształty. Zabawa była przednia!

Czytaj dalej
3 czerwca 2019 | Wrocław | Szkoła Podstawowa nr 63 im. Anny Jasińskiej

Tworzymy własną grę c.d.

Szkoła

Dziś pracowaliśmy nad ukończeniem zaczętych na poprzednich zajęciach gier. Uczniowie z wypiekami na policzkach tworzyli nowe programy, wstawiali nowe duszki, rozmawiali nad ostatecznym kształtem swojej pracy. Efekt końcowy był zadowalający. Choć problemów do rozwiązania w trakcie zajęć było jeszcze sporo, to i tak praca idzie nam o wiele lepiej niż na początku. Pod koniec zajęć […]

Czytaj dalej
3 czerwca 2019 | Wrocław | Szkoła Podstawowa nr 63 im. Anny Jasińskiej

Tworzymy własną grę

Szkoła

Dziś zadaniem uczniów było stworzenie własnej gry. Praca została przewidziana na dwie godziny lekcyjne. Dzieci ochoczo zabrały się do pracy. Wybierały tła nie tylko z istniejących w Scratchu, lecz także ściągały je z internetu. Starannie dobierały duszki. dzielnie pracowały w małych, 3- i 4-osobowych zespołach. Czasem grupom niełatwo było dogadać się w sprawie tworzenia nowych […]

Czytaj dalej
3 czerwca 2019 | Wrocław | Szkoła Podstawowa nr 63 im. Anny Jasińskiej

Przygody w kosmosie

Szkoła

Kolejne wyzwanie – kolejna gra! Uczniowie dowiedzieli się, czym są klony i w jakim celu się je wykorzystuje. Uczyliśmy się tworzenia nowych programów z wykorzystaniem współrzędnych. Zadanie nie było łatwe, na naszej drodze czekały liczne problemy, które jednak udawało nam się sukcesywnie eliminować. W efekcie powstały kosmiczne gry, w które uczniowie grali pod koniec zajęć.

Czytaj dalej
3 czerwca 2019 | Wrocław | Szkoła Podstawowa nr 63 im. Anny Jasińskiej

Pogrywamy sobie w kotka i myszkę

Szkoła

Dziś uczniowie tworzyli drugą już grę w kotka i myszkę. Poznali instrukcje warunkowe. Jak na prawdziwą grę przystało, kiedy kot dotknął mysz, ta miała tracić życie. Nauczyliśmy się tworzenia takiego właśnie skryptu. Stratę życia połączyliśmy z dźwiękiem. Innowacji tej gry powstało dużo, zamiast kotka i myszki dzieci wybierały inne duszki, pozostawiłam uczniom również dowolność wyboru […]

Czytaj dalej
3 czerwca 2019 | Wrocław | Szkoła Podstawowa nr 63 im. Anny Jasińskiej

Projekt akwarium c.d.

Szkoła

Dziś dzieci kontynuowały tworzenie swojej pierwszej gry. Nie było to łatwe zadanie, ale w efekcie końcowym uczniowie stworzyli swoje pierwsze programy, w których pojawiła się ośmiornica, rozgwiazda i nurek.

Czytaj dalej
3 czerwca 2019 | Wrocław | Szkoła Podstawowa nr 63 im. Anny Jasińskiej

Na czym polega programowanie – Projekt Akwarium

Szkoła

Uczniowie już wiedzą, na czym polegać będzie ich zadanie (przygotowanie reportażu w Scratchu). Nie wiedzą jednak jeszcze, w jaki sposób stworzyć animacje w programie, jak łączyć je z dźwiękiem itd. Program dla niektórych jest już częściowo znany, dla innych zaś jest zupełną nowością. Dziś dzieci dowiedziały się, czym są duszki, bawiły się, wybierając nowe tła […]

Czytaj dalej
3 czerwca 2019 | Wrocław | Szkoła Podstawowa nr 63 im. Anny Jasińskiej

Rozpoczynamy pracę metodą projektu

Szkoła

Dziś zastanawialiśmy się nad odpowiedziami do podstawowych pytań reportera. Na początku wyjaśniłam uczniom, czym jest metoda projektu. Przedstawiłam uczniom zadanie do wykonania (stworzenie reportażu w formie animowanego podkastu. Wcześniej założyłam specjalnie dla naszej grupy SuperKoderów skrzynkę mailową, na której umieściłam proponowane tematy do opracowania w grupach. Dzieci wyraziły wstępne zainteresowanie wybranymi tematami oraz przydzieliły role, […]

Czytaj dalej
3 czerwca 2019 | Wrocław | Szkoła Podstawowa nr 63 im. Anny Jasińskiej

Po teorii czas na praktykę c.d.

Szkoła

Na dzisiejszych zajęciach kontynuowaliśmy obróbkę dźwięku. Uczniowie stosowali rozmaite efekty, m.in. generowanie ciszy, obcinanie ciszy, redukcję szumu, powtarzanie, obcinanie itd.Czasem z takiej edycji wychodziły całkiem zabawne efekty. Cele zajęć zostały jednak osiągnięte. Po zakończonej pracy zapisywaliśmy projekty, a następnie gotowe nagrania.

Czytaj dalej
3 czerwca 2019 | Wrocław | Szkoła Podstawowa nr 63 im. Anny Jasińskiej

Po teorii czas na praktykę

Szkoła

Dziś SuperKoderzy poznawali program Audacity! Nagrane wcześniej podkasty “obrabialiśmy” w programie. Uczniowie wybierali fragmenty wymagające poprawek lub usunięcia. Wyciszaliśmy fragmenty, wzmacnialiśmy je, dodawaliśmy niezbędne efekty dźwiękowe i usuwaliśmy szum, okazało się bowiem, że szkoła to miejsce, które bez przerwy tętni życiem i raczej nie da się nagrać dźwięku bez dodatkowych szumów. Zadanie sprawiło dzieciom dużo […]

Czytaj dalej