Aktualności:

Ferie za nami! Cyfrowi DJ ruszają w dalszą podróż świata muzycznego kodowania. Na początku naszych zajęć przypomnieliśmy sobie obsługę sekwensera zaawansowanego. Omawialiśmy go jeszcze w 2019 roku. Musimy przyznać, że potrzeba trochę czasu na opanowanie tych wszystkich opcji, przełączników i guzików. Lecz nie poddajemy się i uczymy nowych form kontaktu z muzyką.Koordynator projektu #SuperKoderzy, p. […]

Czytaj dalej
26 stycznia 2020 | MAŁOGOSZCZ | SZKOŁA PODSTAWOWA IM. 24 LUTEGO 1863 R. W MAŁOGOSZCZU

Kolejny tydzień z programowaniem i kolejne ciekawe doświadczenia😀

Małogoscy #SuperKoderzy w różnych odsłonach: jedni programują, drudzy grają na owocowych pianinach korzystając z kontrolera Makey Makey, kolejni projektują instrumenty, a jeszcze inni bawią się muzyką z sekwencerem rytmicznym i melodycznym. Przy okazji poznajemy zasady przewodnictwa prądu. Łączymy różne edukacje – informatyczną, podstawy fizyki, matematyczną, muzyczną, plastyczną. Wspaniały czas👍

Czytaj dalej
25 stycznia 2020 | Opole | Szkoła Podstawowa nr 31

Diody już działają

Szkoła

Udało się, pierwsze własne programy w C++ sterujące diodami, zapraszamy do obejrzenia filmów, tu się nie zmieściły 🙂 https://www.facebook.com/joanna.swiercz.5/videos/2843105032418339/

Czytaj dalej
25 stycznia 2020 | Opole | Szkoła Podstawowa nr 31

Piszemy pierwsze programy sterujące diodami.

Szkoła

Podczas drugiego spotkania przypomnieliśmy sobie jak wygląda środowisko Arduino IDE. Wgrywaliśmy gotowe skrypty na kontroler. Dużo radości przyniosło nam podłączanie diod i czynników, urządzeń wyjścia. Napisaliśmy również pierwsze programy, które sterowały m.in diodami.

Czytaj dalej
Szkoła

Po tych trzech miesiącach kodowania jesteśmy na wielkie “TAK” dalszej pracy. Generalnie idzie nam coraz lepiej.  Tym razem bawiliśmy się kodami, szyframi i oczywiście ozobotami, które coraz częściej wykorzystujemy na lekcjach rewalidacji indywidualnej, języku polskim i historii (chronologia zaczyna być zabawą).   Jesteśmy z Poznania, więc pamięć o poznańskich naukowcach, którzy rozszyfrowali enigmę jest wielka. To […]

Czytaj dalej
24 stycznia 2020 | Warszawa | Szkoła Podstawowa im. Samuela Bogumiła Lindego

Styczeń z #SuperKoderami i Świętami

Szkoła

Cześć! Tutaj #SuperKoderzy ze Szkoły Lindego. Chcemy Wam opowiedzieć o naszym sukcesie, czyli naszym sukcesie związanym z superkoderską choinką, którą przygotowaliśmy z okazji wielkiego szkolnego kiermaszu. Użyliśmy do tego programu Scratch oraz sprzętu MakeyMakey i oczywiście… małego drzewka, które dało WIELKIE EFEKTY! Wszyscy uczniowie naszej szkoły, a nawet ich rodzice, dziadkowie i wszyscy uczestnicy kiermaszu […]

Czytaj dalej
24 stycznia 2020 | Brodowo | Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Brodowie

Składamy własnego robota: finalizacja budowy.

Szkoła

Finalizacja pojazdu! Wreszcie! Uczniowie złożyli elementy kół, zamontowali zasilanie robota czyli powerbank, skręcili wszystko razem i połączyli kabelki. Gdy przełączano włączniki w pozycję ON pojazdy zasygnalizowały piknięciem, że są gotowe do pracy i zabawy. Nieopisaną wręcz radość i dumę z poprawnie złożonego pojazdu widać doskonale na zdjęciach. Pora na praktyczne programowanie!

Czytaj dalej
23 stycznia 2020 | Pisz | Szkoła Podstawowa nr 2 im.Henryka Sienkiewicza w Piszu

POZNAJEMY ZAWÓD DZIENNIKARZA – WIZYTA W REDAKCJI “GAZETY PISKIEJ”

20 stycznia #SuperKoderzy z kl. 5a – Mateusz, Filip i Kacper odwiedzili redakcję Gazety Piskiej. Podczas wizyty poznawali tajniki dziennikarskiej pracy. Korzystając z rad i wskazówek redaktor naczelnej, ochoczo zabrali się do pracy. Najpierw przeprowadzili wywiad-rzekę z Patrykiem Żywczykiem, finalistą 10 edycji The Voice of Poland, a potem przygotowywali do archiwizacji ubiegłoroczne wydania gazet. Na koniec, jak […]

Czytaj dalej
23 stycznia 2020 | Tarnów | Niepubliczna Niepłatna Szkoła Podstawowa w Tarnowie

Zapełniamy treścią, skryptujemy…

Szkoła

Prace nad stroną trwają w najlepsze. Po uzgodnieniu zadań i przeprowadzeniu małego researchu, zabieramy się za wprowadzanie treści oraz wykorzystanie skryptowanych okienek. Modyfikujemy, dostosowujemy do potrzeb i rozbudowujemy szablony i rozwiązania z W3School, przy okazji sporo się ucząc na temat ‘schludnego’ zapisu kodu.

Czytaj dalej