Aktualności:

14 marca 2019 | |

Wszystko co “fajne”, szybko się kończy!

Szkoła

Nadszedł czas podsumowań naszych wspólnych działań. Wszyscy jednogłośnie stwierdziliśmy, że zajęcia były super, a czas mijał zdecydowanie za szybko. O chwilach spędzonych przy kodowaniu i programowaniu przypominam nam będą gadżety, które otrzymaliśmy od Organizatora. Żegnamy się z #SuperKoderami, ale zapał do odkrywania nowych rzeczy pozostaje.

Czytaj dalej
14 marca 2019 | Olsztyn | Zespół Placówek Specjalnych w Olsztynie

Końca nie widać… :)

Mieliśmy już kończyć nasze zajęcia… Już chcieliśmy się żegnać… Prawie zamknęliśmy za sobą drzwi… A tu znów wpadł nam do głowy pomysł, który po prostu musieliśmy zrealizować! Jako Cyfrowi DJ przekonaliśmy się, że grać można absolutnie na wszystkim, a muzykę przede wszystkim trzeba czuć 🙂 I tak się wczuliśmy, tak się zgraliśmy, że usłyszeliśmy ją […]

Czytaj dalej
14 marca 2019 | Góra | Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Górze

Pierwsze kroki w Lofi Blocks

Kolejnym etapem pracy jest samodzielne programowanie robota w programie Lofi Blocks. Ruch silników, skręty, obroty, czujnik odległości to dla naszych #SuperKoderów już nie czarna magia. Tworzyliśmy programy sterujące naszymi robotami za pomocą akcelerometru,  klawiatury. Testowaliśmy działanie czujnika odległości. Nasze roboty widzą przeszkody:)

Czytaj dalej
13 marca 2019 | Koniewo | Publiczna Szkoła Podstawowa w Koniewie

Klasa 5 rozpoczyna przygodę z robotami.

Szkoła

Podczas dzisiejszych zajęć rozmawialiśmy na temat zmysłów. Zastanawialiśmy się, jak człowiek postrzega świat, a jak robią to roboty. Mówiliśmy o zmysłach człowieka tj. wzroku, węchu, słuchu, dotyku, smaku, zmyśle równowagi, bólu i temperatury. Tym samym doszliśmy do pojęcia czujnika. Uczniowie dowiedzieli się czym są czujniki, jaką funkcje mogę pełnić. Mieli też okazję zapoznać się z czujnikami […]

Czytaj dalej
13 marca 2019 | Studzian | Szkoła Podstawowa im. Św. Brata Alberta

Jak z elementów powstaje całość? – czyli tworzymy swój animowany podkast

28 lutego podczas zajęć przypomnieliśmy schemat tworzenia animowanego podkastu. Kolejne kroki zapisaliśmy na tablicy. Zwróciliśmy uwagę na wstęp ( tytuł, autorzy), rozwinięcie (dźwięk, zdjęcia, animacje), zakończenie (zamknięcie skryptów). Następnie nauczyciel pokazał jak załadować dźwięk, a my załadowaliśmy swoje pliki do Scratcha. Potem pracowaliśmy w grupach, korzystając ze  schematu i planu stworzonego na poprzednich zajęciach.

Czytaj dalej
13 marca 2019 | |

Tworzymy grę

Szkoła

W trakcie zajęć w lutym uczniowie grali w grę matematyczną, zapoznali się ze sposobem jej działania. Kolejnym etapem było stworzenie ekranu startowego. Następnie uczniowie zdecydowali, że będą pracować na wersji podstawowej i rozpoczęli pisanie skryptów. Robot przy dobrej odpowiedzi świecił na zielono:)

Czytaj dalej
12 marca 2019 | Sosnowiec | Prywatna Szkoła Podstawowa AKADEMIA MŁODYCH

Pierwsze przymiarki do planszy

Nie samym programowaniem SuperKoder żyje! Na chwilę zostawiamy kodowanie, żeby przygotować planszę, po której będa w naszej grze jeździć roboty. Projekty właściwie gotowe, ale… czy nie są trochę za małe? Wszystko rozstrzygnie się już wkrótce 🙂

Czytaj dalej
12 marca 2019 | Kaczyna | Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy

ScratchJr – poznajemy podstawy programowania

Dzisiejsze zajęcia były dla większości uczniów nie lada wyzwaniem, ponieważ po raz pierwszy spotkali się z aplikacją ScratchJr. Na początek zaprezentowałam uczniom aplikację i omówiłam jej funkcje i skrypty. Później spróbowaliśmy wspólnie opowiedzieć legendę o Smoku wawelskim, używając odpowiednich duszków i skryptów. Wiele radości sprawiło uczniom wprawianie postaci w ruch za pomocą bloczków ruchu i […]

Czytaj dalej