Praca nad animacją w Scratchu – wiatr i kierunki świata

Skąd się bierze wiatr i jak go wykorzystać? Odkrywcy świata zaraz się tego dowiedzą…
Czytaj dalejSkąd się bierze wiatr i jak go wykorzystać? Odkrywcy świata zaraz się tego dowiedzą…
Czytaj dalejJest nam niezmiernie miło kolejny raz uczestniczyć w programie #SuperKoderzy. Bardzo jesteśmy za to wdzięczni. Tym razem realizujemy ścieżkę Młodzi Patrioci. Ozoboty pomogą nam i naszym uczniom poznać Polskę. Będzie to super przygoda, ponieważ zadania proponowane w tej ścieżce tematycznej obfitują w zagadki logiczne, szyfry oraz zadania manualne. Zaczynamy od Scratcha oczywiście. Oto parę zdjęć […]
Czytaj dalejUczniowie klasy IV rozpoczęli od tworzenia własnego logo. Każdy miał opracować projekt graficzny tzw. doodla czyli szybki rysunek zmiany logo #SuperKoderów, w ramach rozpoczęcia przygody z #SuperKoderami. Wykorzystując narzędzie jakim jest komputer i oprogramowanie twórczo wprowadzili się w tematykę zajęć.
Czytaj dalejSzkoła Podstawowa nr 2 w Ząbkach – SuperKoderzy ścieżka Robomatematycy rozpoczyna swoją przygodę. Dzięki Fundacji Orange zakupiliśmy 5 mbotów. Zaczynamy składanie robotów. Klasy czwarte poznają scratcha.
Czytaj dalejW tym tygodniu dodajemy, mnożymy w języku Python, dużo matematyki ale za to jak szybki kalkulator poznaliśmy. Zapoznajemy się także z budową i obsługa naszych mikrokomputerów czyli płytki BBC Micro:bit
Czytaj dalejOstatnie zajęcia z podstaw Scratch już za naszymi SuperKoderami. Na zajęciach tych udoskonalili oni swoje gry „Tabliczka mnożenia”. Dodali punkty, które zmieniały się w zależności czy dobrze zostało rozwiązane działanie, czy źle ( za dobrą odpowiedź dodawany zostawał punkt, a za złą odejmowany). Wstawili dodatkowe tło oraz skrypt dzięki, któremu zmieniał się rozmiar duszka. Testowanie […]
Czytaj dalejPodczas ostatnich zajęć nasi uczniowie przypomnieli sobie i omówili wspólnie z nauczycielem 3 poznane już legendy następnie wykonali 2 tematyczne karty pracy. Uczniowie za pomocą Mapy Google tworzyli wybrane przez siebie trasy wycieczki po stolicy z uwzględnieniem atrakcji oraz postoju na obiad – była to również powtórka z znajomości kierunków geograficznych.
Czytaj dalejPo zapoznaniu się z legendą wypisaliśmy najważniejsze informacje o niej a także podjęliśmy próbę opowiedzenia legendy od końca. Programowaliśmy również drogę dla Ozobota.
Czytaj dalejPodczas kolejnego spotkania poznaliśmy legendę Wars i Sawa a także poznaliśmy najważniejsze miejsca w Warszawie. Utrwaliliśmy poznane wcześniej legendy poprzez wykonywanie interaktywnych ćwiczeń przy użyciu tablicy interaktywnej oraz tableta.
Czytaj dalejDzisiaj pierwszy raz odbyły się zajęcia z #Superkoderami z klasy VII w Społecznym Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Kudowie-Zdroju. Opracowaliśmy wspólny plan działania i zasady pracy. Był to czas na poznanie swoich obaw a także oczekiwań. Ciekawe czy uda nam się im sprostać 🙂 Zajęcia okraszone zostały zabawami integracyjnymi, aby lepiej nam się współpracowało.
Czytaj dalej