Śrubokręty w ruch

Kolejne zajęcia za nami … Fotorelacja http://slajdzik.pl/slajd/srubokrety-w-ruch-141687
Czytaj dalejKolejne zajęcia za nami … Fotorelacja http://slajdzik.pl/slajd/srubokrety-w-ruch-141687
Czytaj dalejW ramach programu Superkoderzy uczniowie klas IV-VII operowali dziś “duszkami na scenie” . Majsterkowicze, w licznym gronie, stawili się na zajęcia dodatkowe w sali 18. Kreatywność i zaangażowanie wprawiły w zachwyt prowadzącego kółko p. Grochowicza. Po chwili odkrywania tajników programu Scratch pojawiły się pierwsze gry i animacje. A to nie koniec Fundacja Orange zadbała, aby […]
Czytaj dalejOd połowy września 2017 roku klasa V Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kalinówce Kościelnej uczestniczy w programie SuperKoderzy Orange. Realizujemy ścieżkę Dziennikarze przyszłości.Tablety, słuchawki, komputery ruszyły do akcji pod czujnym okiem nauczycieli. Uczniowie poznali język programowania Scratch, stworzyli skrypty i podkasty. Naszym celem i głównym zadaniem było przygotowanie reportażu o naszej szkole. Każdy […]
Czytaj dalej#SuperKoderzy realizujący ścieżkę Dziennikarze przyszłości włączyli się w obchody Code Week. Przygotowując się do programowania w Scratchu uczyli się kodowania na platformie code.org. Niektórzy, zgodnie ze swoimi zainteresowani, uczyli się programować droidy i próbowali stworzyć własną grę Gwiezdne Wojny w odległej galaktyce, drudzy zaś użyjwali kodu, aby dołączyć do Anny i Elsy, badając magię i […]
Czytaj dalejBudujemy i poznajemy jak najlepiej złożyć robota.
Czytaj dalejW ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania CodeWeek 2017 rozpoczęliśmy budowę naszych robotów. Śróbokręty w dłonie i do pracy…
Czytaj dalejCześć! Dzisiaj na lekcji kodowania budowaliśmy roboty! Podzieliliśmy się na cztery dwuosobowe grupy. W zestawie znajdowały się: dwa silniki, dwa koła, czujnik śledzenia linii oraz czujnik odległości. Nauczyliśmy się wszystkich tych nazw w języku angielskim i zaczęliśmy budować. Mieliśmy do dyspozycji także mikrokontroler, mały śrubokręt i mnóstwo śrubek! Po zbudowaniu robotów i otrzymaniu baterii każdy […]
Czytaj dalejTym razem tworzyliśmy program matematyczny, który może przydać sie każdemy. “Tabliczka mnozenia” okazała się dla nas dużym wyzwaniem, ale każdy podołał i stworzył swój własny program. To działa! Hip, hip, hura!
Czytaj dalejDzisiaj tworzylismy nasze pierwsze skrypty w Scratchu. Wiemy już gdzie zmienić scenę, dodać duszka lub sprawić, ze zmiania on kostium. Powstały bardzo ciekawe i śmieszne programy. W domu musimy poćwiczyć wszystkie opcje. Jest super!
Czytaj dalejTo spotknie upłynęło pod hasłem “Scratch jest nasz”. Zakładaliśmy swoje konta i zapoznawaliśmy się z możliwościami tego programu. Wszyscy dopisaliśmy się do konta klasowego, gdzie będziemy publikować i udostępniac nasze prace.
Czytaj dalej