Aktualności:

Kolejne zajęcia za nami! Na poprzednich zajęciach przebudowywaliśmy naszego Lofie’go. Każda grupa przykręcała i odpowiednio podłączała czujniki światła. I tak powstał nasz Światłolub. Kolejne zajęcia i programujemy naszego robota tak, żeby podążał za światłem. Nie wszystkim się to udało za pierwszym razem, ale wytrwale poprawiamy nasze skrypty. W końcu udaje się!!! Roboty  są nam posłuszne, […]

Czytaj dalej
14 stycznia 2019 | Trzcianka | Szkoła Podstawowa Nr 1 w Trzciance im. Juliusza Słowackiego

Podaj dziecku rękę w sieci

W ramach akcji DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU DZIAŁAJMY RAZEM w dniu 9 stycznia 2019 r. odbyła się pedagogizacja rodziców i opiekunów naszych uczniów przez wszystkich wychowawców w szkole w czasie wywiadówek na temat ,,Ochrony wizerunku dzieci w internecie – pomyśl zanim wrzucisz oraz ,,Bezpiecznie Tu i Tam -kurs internetowy dla rodziców-podaj dziecku rękę w sieci”. Pedagogizacja […]

Czytaj dalej
13 stycznia 2019 | Konopnica | Szkoła Podstawowa w Konopnicy

Temperatura na Ziemi się zmienia

Na dzisiejszych zajęciach mieliśmy zaszczyt gościć Panią Dyrektor, która postanowiła zobaczyć jak wyglądają nasze zajęcia. Zgodnie z prośba dzieci rozpoczęliśmy od gry w Dobble. Przypomnieliśmy sobie zasadę działania termometru z poprzedniego tygodnia i zabraliśmy się do pracy nad nowym doświadczeniem. #Superkoderzy podzielili się na dwie grupy. Każda grupa otrzymała zestaw do wykonania doświadczenia: 3 szklanki, […]

Czytaj dalej
13 stycznia 2019 | Konopnica | Szkoła Podstawowa w Konopnicy

Temperatura na Ziemi

Eksperymentowania ciąg dalszy- czyli to co dzieciaki lubią najbardziej 🙂 Gra Dobble znana nam już była wcześniej, ale Dobble pogodowe to strzał w 10 jako wprowadzenie do tematu. Od 3 tygodni zbieramy dane dotyczące temperatury każdego dnia. Uczniowie sprawdzają temperaturę w domu o godz. 7:00 i 19:00. O godzinie 11.30 przychodzą do mnie i odczytują […]

Czytaj dalej
13 stycznia 2019 | Konopnica | Szkoła Podstawowa w Konopnicy

Energia Słońca

“Iskierka” pozytywna energia to bardzo dobre rozpoczęcie zajęć. #SuperKoderzy lubią też zabawy ruchowe. Bardzo dobrze reagowali na wskazaną długość cienia. Rozpoczęliśmy od eksperymentu. Dzieci nigdy nie uczą się lepiej niż poprzez doświadczenia, które sami wykonują. Ponieważ tego dnia Słońce niestety nie przebiło się przez chmury, postanowiłam wykorzystać lampkę. W trakcie rozmawialiśmy o swoich przypuszczeniach. Uczniowie […]

Czytaj dalej
13 stycznia 2019 | Głuchołazy | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Józefa Wybickiego

Odlotowe zajęcia z językiem Scratch

Dla naszych #SuperKoderów dotarły świeżutkie koszulki- prezent od Fundacji Orange. Dziękujemy 🙂  Nasi Majsterkowicze i Super Koderzy nadal uczą się programowania. Roboty Lofi są już gotowe. Uczniowie złożyli je sami z malutkich śrubek i innych mniej lub bardziej skomplikowanych części. Podczas zajęć nadal uczą się tajnego języka Scratch. Drugie zajęcia z programowania w Scratch to […]

Czytaj dalej
13 stycznia 2019 | Konopnica | Szkoła Podstawowa w Konopnicy

Czy Słońce zawsze świeci tak samo?

Rozpoczęliśmy od zabawy “Ruchomy biegun” myślałam, że ta zabawa sprawi więcej kłopotu. Okazało się, ku mojej ogromnej radości, że uczniowie bardzo szybko przestawiali się zgodnie z położeniem północy. Doświadczenia z gnomonem pomogły w uzupełnianiu kart pracy. #Superkoderzy bardzo sprawnie rozwiązali zadanie 1. Drugie z niewielką podpowiedzią na co zwrócić uwagę. 3 z wykorzystaniem kalkulatora także […]

Czytaj dalej
13 stycznia 2019 | Konopnica | Szkoła Podstawowa w Konopnicy

animacja w Scratch

W grudniu na zajęciach #SuperKoderzy mieli ogromną niespodziankę 🙂 otrzymaliśmy prezenty od Fundacji. Oczywiście trzeba było koszulki od razu przymierzyć. Następnie zajęliśmy się zasadniczą częścią lekcji, a mianowicie przypomnieniem wiedzy z poprzednich zajęć oraz tworzeniem animacji. Uczniowie sami starali się rysować chmurę w edytorze grafiki. Poszło im całkiem nieźle. Nauczyliśmy się odwracać naszego duszka. Każdy […]

Czytaj dalej
12 stycznia 2019 | |

Poznajemy Scratcha

Szkoła

Uczniowie podczas zajęć zapoznali się ze środowiskiem Scratch. Miały okazję pracować w programie, w którym kodowali ciekawe aplikacje i gry korzystając z gotowych zestawów ćwiczeń, ale również z własnych pomysłów.  Wszystkim bardzo się podobało.

Czytaj dalej