Programujemy robota.

Na zajęciach uczniowie poznali nowe pojęcia: funkcja, zmienna, parametr. Nauczyli się sterować pojazdem, odczytywać dane z czujników i sterować prędkością silników. Zabawa była przednia!
Czytaj dalejNa zajęciach uczniowie poznali nowe pojęcia: funkcja, zmienna, parametr. Nauczyli się sterować pojazdem, odczytywać dane z czujników i sterować prędkością silników. Zabawa była przednia!
Czytaj dalejKontynuujemy prace konstrukcyjne. Grupy pracują w różnym tempie. Następuje wymiana zdań i udzielanie porad. Wszystko odbywa sie w miłej i sympatycznej atmoswerze. Czas upływa nam bardzo szybko!
Czytaj dalejBardzo dziękujemy za koszulki oraz pozostałe gadżety.
Czytaj dalejW ramach wybranej ścieżki edukacyjnej mamy wykorzystać roboty mBot oraz język blokowy Scratch, aby stworzyć multimedialną prezentację przedstawiającą skróconą wersje 31″Czarnoksiężnika z Krainy Oz”. Nasza szkoła już wcześniej zakupiła zestawy LEGO WeDo 2.0, które również mają te same funkcje co mBot i postanowiliśmy (za zgodą Fundacji Orange) nie kupować nowych mBotów, a wykorzystać już posiadane […]
Czytaj dalej#SuperKoderzy z naszej szkoły w tym miesiącu koncentrują się na programowaniu. Na początku programują w Scratchu kota;) Po opanowaniu tej umiejętności przychodzi czas na programowanie LOFI robota:) Zabawom nie ma końca, szkoda, że lekcje trwają tylko 45 minut.
Czytaj dalejPodczas lekcji numer 9 wykorzystywaliśmy wiedzę zdobytą tydzień temu. Znając czas, który jest potrzebny do pokonania zaplanowanej odległości oraz czas, którego robot potrzebuje na wykonanie obrotu o konkretną liczbę stopni, mogliśmy planować drogę. Nie było to wcale takie proste, bo aby przejechać konkretny odcinek, trzeba robotowi aż czterech poleceń (start, uruchom silniki z odpowiednią mocą, […]
Czytaj dalejKolejny poniedziałek i kolejne wyzwanie dla Superkoderów. Zajęcia 20. listopada, zdominowane zostały przez paczkę z prezentami, za którą oczywiście BARRDZZZOOO DZIĘKKUUUJJJEMY!! Przymierzanie koszulek i oglądanie gadżetów potrwało dobrą chwilkę. Na szczęście udało nam się powrócić do naszego zadania. Naszym głównym celem było stworzenie “świata 2d”, w którym nasza Dorotka będzie przeżywać swoje fantastyczne przygody. Wszystkie […]
Czytaj dalej13.listopada, pełni wiary we własne siły, podjęliśmy wyzwanie. Pierwszy dialog, między Dorotką i jej Wujkiem, łączyliśmy z ruchem robota Dorotki. Nie obyło się oczywiście bez problemów technicznych. Niektóre z nagranych dialogów nie nadawały się do wykorzystania. Walczyliśmy z przeciwnościami losu bardzo dzielnie:) Nasze mapki jeszcze nie powstały, więc robo- Dorotka poruszała się po macie dla […]
Czytaj dalejNa początku października wreszcie nadeszła chwila wyczekiwana przez wszystkich #SuperKoderów z Jaworowa – składanie robotów! Na trzygodzinnym wieczornym spotkaniu najpierw omówiliśmy sobie czym są roboty, poznaliśmy elementy zawarte w “tajemniczych” eduboxach, omówiliśmy “zmysły” robotów i wreszcie zabraliśmy się do pracy. Wszyscy z instrukcją i śrubokrętami w ręku dwoili się i troili, żeby drewniane płytki zaczęły […]
Czytaj dalejCzym są maszyny i roboty? Co łączy, a co dzieli maszyny i roboty? Czy robot kuchenny to robot? Przykłady maszyn i robotów fikcyjnych i istniejących naprawdę.O tym rozmawialiśmy, dyskutowaliśmy, a nawet spieraliśmy się na kolejnych zajęciach. Zajrzeliśmy też do drewnianych skrzyneczek, czyli poznaliśmy elementy zestawu Edubox Lofi Robot, z których już niedługo będziemy składać robota. […]
Czytaj dalej